Jag har plågats av grannen från HELVETET i 5 ÅR! Hjälp!
Hej.
Jag ska nu försöka beskriva en femårig mardröm någorlunda kort.
För ca 6 år sedan tog det slut mellan mig och min sambo och jag flyttade då hem till farsan igen. Då jag var/är sjukskriven för en skada så var det inte helt enkelt för mig att få hyra en egen lägenhet då jag inte hade/har arbete. Efter en tid dök det dock upp ett erbjudande efter att jag fått lite hjälp på traven i mitt bostadssökande, en hyreslägenhet i ett område som är stadens motsvarighet till Rosengård. Jag bor i en av Sveriges tre mest invandrartäta städer, Eskilstuna.
Jag åkte på visning, att gå in i trapphuset var en mindre chock då jag tidigare bara åkt igenom området, väggar och dörrar var helt nersprayade, någon hade pissat i hissen vars spegel var sönderslagen och ja, you get the picture.
Inget drömboende, men jag var glad att få en egen lägenhet.
Jag flyttade in en söndag, veckan började och det kändes helt okej trots att jag tyckte att grannen under väsnades lite onormalt mycket, han och hans besökande kompisar var väldigt högljudda när de "pratade", och dörrar smälldes igen onödigt hårt. Dessutom lät det som att han ylade som en stucken gris mot mecka var fjärde timma, oavsett tid på dygnet.
Så kom fredagen och det blev kväll, då drog han på stereon på högsta volym med nån magdansande skönhet och nån Arabgubbe i bakgrunden. Till halv sex på morgonen höll de igång, och dagen efter gick jag ner och pratade med honom och han sa att han skulle dämpa sig i fortsättningen, bra tänkte jag. Så var det väl lugnare i ett par veckor, sen verka han helt ha glömt bort vad vi pratade om. Oljuden fortsatte och jag gick återigen ner och pratade med honom, samma sak, lugnt ett par veckor och sen samma oväsen igen.
Jag fick nog och gick till hyresvärden, ja vi ska skicka ett klagobrev till honom sa värden. Lugnt ett par veckor, sen ner till värden igen, nytt klagobrev, utan resultat.
Ja vi kan inte göra så mycket mer sa värden, då får du ringa Securitas så får de ta honom på bar gärning.
Okej, sagt och gjort, jag ringde och de kom hit, ingen effekt förutom den aktuella natten.
Nästa gång jag ringde vakten så blev det knäpptyst hos honom i ungefär samma ögonblick som vakten klev ur bilen och gick in i porten, till detta ska tilläggas att över hälften av de boende i grannkåken är släkt med honom, så antagligen har han bett folk att hålla ett öga öppet om jag skulle ringa vakten igen. Det hela slutade med att vakten sa att, ja, inte var det väl så livat här inte
Kände mig som en idiot. Gissa hur det lät 5 min. efter att vakten åkt..?
Efter nåt år så återstod bara att ta hand om problemet själv, så när de slutade festa och leva om som vanligt vid halv sex tiden på morgonen så förberedde jag med hammare, spik och plankor. 07:05 när han hade somnat satte jag igång, då blev det byggarbetsplats hos mig hela morgonen och förmiddagen, ha ha tänkte jag, nu får du själv se hur kul det är att inte få sova.
Nästa natt vaknade jag av att Han hade byggarbetsplats hos sig kl. 3 på natten, fy fan.
Det bör tilläggas att lägenheten under honom har stått tom nästan hela tiden då de som flyttat in där inte stått ut mer än några månader.
Nu har det gått så långt att jag i våras fick hjälp att bygga en koja i skogen där jag bor under sommaren, men 9 månader om året måste jag stå ut i detta dårhus.
Då jag är sjukskriven så är mina möjligheter att få hyra en annan lägenhet starkt begränsade i bostadsbristens Sverige.
Ett par gånger har jag haft god lust att ta kniven och göra samhället en tjänst, tyvärr så har Mona Sahlin sett till att försvinner en, så kommer tio nya. Och att sitta på kåken måste vara ännu värre
Vad ska jag ta mig till?
Någon frågade efter bilder i min andra tråd här på forumet, jag har varken riktig kamera eller riktig dator, jag har en Nokia C2-01 med kamera och mobilsurf, så visst kan jag ta bilder, men hur gör jag för att dela med mig av dom till er sen?
Jag har en kompis som har en dator.
Det enda jag kan bidra med från området på rak arm skulle väl vara detta, som områdets musikklass har berikat kulturen med.
http://www.youtube.com/watch?v=i8d38o14KL4