2011-04-18, 04:16
Medlem
ShouldBeFines avatar
Som jag ser det har du två alternativ, antingen hjälper du honom att bli bättre, eller så får han hålla på som förut.
Citat:
Ursprungligen postat av charliecokes
Jag försöker spela in, men lyckas inte fånga något ljud. Man hör bara basen, eller vad man ska säga, eftersom att det trots allt är 3m betong mellan oss.
Bor du i en bunker?
Citera
2011-04-18, 04:22
Medlem
Emballages avatar
Skapa ett band, du är säkert sämst du också. Eller hämnas han för att du glor på hans kärring.
Citera
2011-04-18, 09:46
Medlem
suryoyos avatar
Vad göra med vidrig granne?

Jag delar lägenhet med 2 andra studenter, vi har gemensamt kök och gemensam toalett. En av grannarna är svensk, den andra muslimsk pakistanier. Problemen började egentligen i Februari, den pakistanska killen lämnade disk, kastruller och smuts över hela köket. Bland hans disk fans även saker han stulit från oss (handdukar, bestick och mycket annat). Vi ringde efter bostadsvärden som förhalade det hela och dök upp efter 1 månad ungefär, han förvarnade pakistaniern någon vecka i förväg, vilket gjorde att pakistaniern hann gömma undan väldigt mycket av sitt skit. Pakistaniern lovade att städa grundligt och gjorde det något sånär. Om han inte skulle städa så hade bostadsvärden hyrt in städfirma på hans bekostnad. 3 dagar senare är det smutsigare än det någonsin har varit innan.
Under all denna tid lyssnar pakistaniern på musik (böner?) på högsta volym.
Allting är dokumenterat och jag ska lägga upp bilder här om ni vill se.
Efter att vi har varit i kontakt med bostadsvärden har han betett sig hotfullt, vilket inte gör mig någonting egentligen, men vid ett fåtal tillfällen har han försökt smälla upp dörrar för att skada oss, tur nog har han aldrig träffat. Senaste gången han försökte fick jag i ren reflex världens spark och sparkade tillbaka dörren på honom så han blev helt paff.
1)Hur löser jag detta dilemma på laglig väg?
2)Jag kan inte byta lägenhet förrän om 6 månader till, kan man ringa någon utomstående myndighet som tvingar värden att vräka grannen?
3) Har ni realistiska tips på hur man kan jävlas med honom utan att man kan bli fälld för något?

Ps min granne kommer skriva i tråden också om ett par dagar, jag önskar att detta var ett försök till trollning men så är inte fallet.
Citera
2011-04-18, 09:56
Medlem
suryoyos avatar
Här bifogar jag en länk till hur de ser ut nu när han börjat städa. Det var 10 gånger värre aldeles nyss.
http://img20.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=img0025cjg.jpg

Jag önskar ibland att kameror kunde fånga lukt
Citera
2011-04-18, 11:32
Medlem
8bitrages avatar
Starta krig, dumpa allt hans skräp i hans rum.
Citera
2011-04-18, 11:40
Medlem
Vill bara dela med mig att min granne hade fest igår och vid 2 tiden tröttna jag på det och gick dit och ringde på dörren... han hörde inte mig mén hans hund skällde som fan, en halvtimme efter när jag hade gått in och lagt mig så kom han ut och skrek så in i helvete att snuten skulle sluta ringa på hans dörr xD jag blev ganska skraj men kommer nog inte ringa på igen tänk om han hade kommit ut när jag hade stått där, han hade nitat skiten ur mig!
Citera
2011-04-18, 12:11
Medlem
suryoyos avatar
Vi har gjort mycket, bland annat har grannen "marinerat" pakistanierns kyckling med urin. Detta efter att den legat framme 2 veckor i rumsvärme och "tinat", pakistaniern tillagade glatt kycklingen och åt upp den utan att bli sjuk.
Citera
2011-04-18, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Vi har gjort mycket, bland annat har grannen "marinerat" pakistanierns kyckling med urin. Detta efter att den legat framme 2 veckor i rumsvärme och "tinat", pakistaniern tillagade glatt kycklingen och åt upp den utan att bli sjuk.

haha WHAT, hur faaaan kan man käka kyckling som stått framme 2v utan att bli sjuk???
snacka om stålmage.....

Förövrigt är det ju bara ge igen med massa småskit mot honom.
Citera
2011-04-18, 12:21
Bannlyst
hur jävla svårt kan det vara att gå över och be honom STFU för att hans jävla gitarrspelande knullar ditt liv?

geeez snacka om att inte kunna hantera socialasituationer.
Citera
2011-04-18, 12:31
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
haha WHAT, hur faaaan kan man käka kyckling som stått framme 2v utan att bli sjuk???
snacka om stålmage.....

Förövrigt är det ju bara ge igen med massa småskit mot honom.

Jag har ingen aning, jag har även bild på den kycklingen som jag kan lägga upp om några dagar (den var helt fylld av vit svampliknande gegga som hade flytit till ytan i kastrullen som den låg i). Han har "pannkakssmet" i rumsvärme i flera veckor utan att bli sjuk. Har fått köpa flera uppsättningar bestick för att denna jäveln snor dom.

Livet med en muslim.
Citera
2011-04-18, 12:41
Medlem
charliecokess avatar
Någon som INTE är efterbliven som känner sig manad till att svara?
Citera
2011-04-18, 12:57
Medlem
BaldiNs avatar
Spika upp en fläskfilé på snubbens dörr (Rekomenderas ej om snubben är ett stort fan av jihad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in