Citat:
Ursprungligen postat av
KneeTop
Skrika har har aldrig varit min grej!
Prata med grannen bör man göra när den är nykter.
Jag kan faktiskt rekommendera alternativet med skrikandet.
För jag har själv provat med just den metoden, med framgång.
Jag hade nämligen en gång en granne under mig, som hade för vana att börja spela dansbansmusik på högsta volymen när han kom hem kl 05 om söndagsmornarna, efter att - gissar jag - ha varit och dansat.
Men jag uppskattade inte upptåget, så jag rusade till slut ner - i bara kalsingarna - och hamrade på hans dörr. När han öppnade vrålade jag ner honom till omedebar underkastelse, och han lovade att hädanefter visa största möjliga respekt.
Men först ville han kramas ...
Fast det var jag inte riktigt upplagd för just då (eller ens uppklädd för ... ) så jag lade i backen och retirerade skyndsamt upp för trappan igen. Låste sjutillhållarlåset och hoppades att han inte skulle ha misstolkat mitt tilltag som någon slags invit ...
I vilket fall som helst så spelade han aldrig mer någon dansbandsmusik om nätterna.
Iaf inte så jag hörde det.
Så det är verkligen en effektiv metod för att lära störande grannar en läxa de sent ska glömma.
Tänk dig själv hur skrämmande det säkert kan vara att få besök mitt i natten av en kalsongnaken, vilt vrålande och aggressivt spottande man ... det kan säkert få tyst på den bäste.