2015-05-16, 23:00
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mwestmann
Hej..
jag bor i Halmstad jag har så jävla tråkiga grannar som springer och lägger sig i allt jag skall göra. Hinner fan inte ut innan dom står och glor. Toppen på moset är att dom även springer och tala skit om mig och min fru tex att jag är alkoholist, jag slår min fru osv osv. Jag har bet dom dra åt helvete för ett par års sedan men det hjälper ej! Finns det någon som har något bra förslag eller tips hur man skall bete sig ? Jag närmare mig ett total nervsammanbrott snart!
Jag måste fråga. På vilket sätt 'lägger dom sig i'?
Vad spelar det egentligen för roll om dom pratar skit om er? Om det inte stämmer så är det ju bara att rycka på axlarna åt Är det inte bättre att ni struntar i det och skiter i vad folk tycker och tänker om er?
Sköter ni er och inte håller på och gapar och skriker eller slängar fimpar eller vad som nu skulle kunna störa grannarna så är det väl deras problem att dom skvallrar och om det inte finns fog för snacket så kommer det nog avta eftersom folk märker att det inte stämmer.
Citera
2015-05-17, 00:40
Medlem
ett jävla klampande,
klockan är över tolv...

testade att ringa upp
för att fråga vad dom
håller på med..

resultat: inget svar..
men dom klampade,
och slog i golvet än
mer..

testade att ringa igen
ett par ggr.. inget svar.

=k*khuvuden

/HA
Citera
2015-05-17, 01:15
Medlem
Benziinas avatar
Vägg grannen har en jobbig ADHD-son som ej kan hålla käften eller stå/sitta stilla.
Gör massa konstiga ljud oavbrutet. Sparkar jävla fotboll i terassen och slår bollen i väggen mot min lägenhet. Jag gick till honom och bad honom sluta. För min stora förvåning så kunde jag hålla mig ganska saklig även att jag kokade av fullbordad vrede. Mitt ansikte kanske inte såg ut allra trevligaste och han slutade omedelbart när han såg att nu var det ord och inga visor.

Fattar inte hur hans föräldrar orkar med honom. Fullständig mysterium.

Överlag tycker jag att svenska barn är dåligt uppfostrade. De får göra typ vad fan som helst och föräldrarna bryr sig inte. Det känns att barnen håller på att ta kommandot i hela Sverige.
Citera
2015-05-17, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Vägg grannen har en jobbig ADHD-son som ej kan hålla käften eller stå/sitta stilla.
Gör massa konstiga ljud oavbrutet. Sparkar jävla fotboll i terassen och slår bollen i väggen mot min lägenhet. Jag gick till honom och bad honom sluta. För min stora förvåning så kunde jag hålla mig ganska saklig även att jag kokade av fullbordad vrede. Mitt ansikte kanske inte såg ut allra trevligaste och han slutade omedelbart när han såg att nu var det ord och inga visor.

Överlag tycker jag att svenska barn är dåligt uppfostrade. De får göra typ vad fan som helst och föräldrarna bryr sig inte. Det känns att barnen håller på att ta kommandot i hela Sverige.

Håller med dig totalt. Snorungar nu i Sverige är bara säckar med gödsel. Skriker, skriker och skriker lite mer. Föräldrarna verkar mer upptagna med att kolla instagram eller facebook eller något. Nä fy fan...
Citera
2015-05-17, 14:15
Medlem
stinkande grannar

Tja Folk,

Nu bor jag i ett arabland Sverige och det stinekr som fan.
Nyss har socialtjänsten palcerat en flock från mellanöstern eller nåt sånt i drygt 7000 kr lägenhet i vårt hittils fina, rena och tom väldoftande hus.
Flocken vädrar sin stinkande, av svet, matos och unkna kläder, lägenhet genom att ha öppet lägenhetsdörr hela dagarna och all skit kommer ut i trapphuset.
När man går ut i trapphuset eller kommer in utifrån så känns det som om man gick in i en vägg.
Har snackat med hyresvärden som sa att de har talat med flockledaren, det hjälpte föga.
De värdrar all skit i lägenheten i trapphuset fortfarande.

Så ser Sverige ut i dag och mer av den varan är på väg i Medelhavet.
Men nu! vet jag hur jag skall rösta i nästa val!

darkenergy %(
Citera
2015-05-17, 15:12
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alumette
Sånna som dig hittar alltid fel.
Dags att rannsaka dig själv kanske ^^
Det är förvisso sant. Du kan gå utanför ett hus och känna att det bor araber där. Något de gör i vardagen lämnar en väldigt speciell doft som sätter sig i allt de har kontakt med, kanske kan vara matlagning eller något liknande. Jag finner inte doften angenäm och skulle troligen också bli irriterad om det tog sig in i min bostad.

Förövrigt kan ju TS börja på SFI så kanske han vänjer sig. Det ser iaf ut att behövas.
Citera
2015-05-17, 15:23
Medlem
nån sa att såna som jag hittar alltid något fel, okey smart ass här har du min rannsakan.
jag har aldrig tidigare sagt ett ont ord om andra innan jag fick sån skit inpå skinnet.
jag har tom bott på landet där det ofta luktade gödsel, stall med kor, grisar, etc och jag hade aldrig varit besvärad av det, det var en del av mitt liv där, det hörde hemma där, men den stanken jag upplever nu är bara en stank inget annat.
du måste uppleva det för att uttala dig och jag är säker på att du vet inte vad du pratar om och du vill bara vara politisk korrekt och fördärva det fina landet till detta pris.

ensamstående svenska mammor, nyutexaminerade ungdomar har inte råd att flytta hemifrån
medan vår regering tar individer från alla världens hörn och betalar dyra hyror för de.
det är något som inte stämmer i den bilden.

flytta till et hus säger någon, okey men nu om jag inte orkar mer så packar jag och flyttar
till ett fräs¨chare ställe. Hade det hänt om jag hade hus och fick sådana grannar då sitter jag där
och måste först sälja huset som kanske ingen vill köpa pga grannar.

darkenergy %(
Senast redigerad av darkenergy 2015-05-17 kl. 15:27.
Citera
2015-05-17, 16:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina

Bland det första ungarna får lära sig på dagis är ju att föräldrarna inte får göra nåt för då är det "barnmisshandel". När man hör småungar säga till föräldrarna i affären "Om inte jag får godis så säger jag till fröken att du slår mig!" så har man inte mycket till hopp för framtiden.
Citera
2015-05-18, 19:13
Medlem
Grannsämja

Jag har en granne som har två små pojkar, med mycket spring i benen. Det har jag inga problem med, men att min granne vrålar som en gorilla varje morgon vid 06 är faktiskt lite jobbigt. Vad ska man tåla när man bor i lägenhet? Jag köper morgonskrik från barn, duschljud och mycket annat, men att det vrålas 'nu räcker det' 10 ggr mellan 06-07, i en ton som väcker tio lägenheter, ska man verkligen tåla det? Vi bor precis jämte en skolgård så jag är inte helt ovan vid ljud från barn. Ska jag vänja mig med ljudet från skrikiga mammor?
Citera
2015-05-18, 19:16
Medlem
Gå dit och säg att du inte har något problem med att barnen låter för att barn vanligtvis gör det. Men att de som har förmågan att skrika lite högre kunde säga till barnen på ett annat sätt om det är så tidigt och att det snarare är problemet.
Sätt upp en sån där jobbig lapp i annat fall, är ju trist o behöva göra det men vad ska man göra.
Citera
2015-05-25, 11:17
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtljung
Efter en rotrenovering , badrum, kök mm så hör jag ett grannöar sjukt tydligt. Som nu, de har alltid folk där både vardagskvällar och helger. Skrattar dom hör ja det, pratar dom hör jag de, sen spelar de nån förbannad gitarrmusik nu eller om nån av dem spelar själv
Igår var de fest och sista gången ja hörde nått var kl 05:00... Störningsjouren var där 2 gånger men resulterade i tystare i 10 min.

Vad fan gör man? Kan de fuckat upp nån isolering när de byggde om? Hör ju konstanta samtal nu när de är tyst i min lya.

Fick ja välja skulle ja flytta till hus men de går ej.

Låter som att ventilationen leder oljud, borde besiktiga det som dåligt utfört arbete.
Citera
2015-05-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Låter som att ventilationen leder oljud, borde besiktiga det som dåligt utfört arbete.

Hade folk här igår som kikade, några andra var här för några veckor sedan. Påpekade att ventilationen inte var tätad. Så håller tummarna att nått sker som gör det tyst igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in