2015-05-14, 18:33
Medlem
Man får ju lust att sätta ett nackskott med luftgeväret på alla jävlar som grillar och blåser in rök genom fönstret nu när det börjar bli varmt. Sätt på locket för helvete, jävla inavel.
Citera
2015-05-14, 18:52
Medlem
tigerrakets avatar
Jag har ett grannpar som är bohemiska. Frun är designer och mannen är något mer normalt.
Men ungarna springer runt i grannskapet, frun och mannen klarar inte av att fixa grejor i huset.
De börjar renovera sitt hus efter kl 19:00 på kvällarna. Knacka puts och såga på kvällen, inga problem.

Gör tillfälliga renoveringar som blir permanenta och ser ut som skit.

Tål dem inte alls längre.
Citera
2015-05-14, 22:07
Medlem
så tråkiga grannar!

Hej..
jag bor i Halmstad jag har så jävla tråkiga grannar som springer och lägger sig i allt jag skall göra. Hinner fan inte ut innan dom står och glor. Toppen på moset är att dom även springer och tala skit om mig och min fru tex att jag är alkoholist, jag slår min fru osv osv. Jag har bet dom dra åt helvete för ett par års sedan men det hjälper ej! Finns det någon som har något bra förslag eller tips hur man skall bete sig ? Jag närmare mig ett total nervsammanbrott snart!
Citera
2015-05-14, 22:12
Medlem
ColaKexs avatar
Är alla dessa anklagelser från dina grannar helt tagna ur luften eller ligger det något i det dom säger? Jag menar...det låter en smula märkligt om dom går och förtalar dig stup i kvarten om du beter dig som en lammunge Har du talat med dina grannar och frågat varför dom påstår saker om dig?
Citera
2015-05-14, 22:37
Medlem
Någon lammunge är jag absolut inte! Både jag frun dricker alkohol säkert betydligt mer än många andra gör i snitt! Men vi stör absolut inte det här paret på något vis alls. På vintern bor vi utomlands te,x då fick vi höra att det är så förskräckligt att ett hus stor tomt så länge osv.... Det var så lugnt och skönt här innan dom flyttade hit.
Citera
2015-05-14, 22:55
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mwestmann
Någon lammunge är jag absolut inte! Både jag frun dricker alkohol säkert betydligt mer än många andra gör i snitt! Men vi stör absolut inte det här paret på något vis alls. På vintern bor vi utomlands te,x då fick vi höra att det är så förskräckligt att ett hus stor tomt så länge osv.... Det var så lugnt och skönt här innan dom flyttade hit.

Jag förstår. Då är väl det bästa tipset jag kan ge att du tar med dig frun och går och försöker snacka resonligt med grannarna. Var harmonisk och lugn och be dom förklara mer konkret vad dom stör sig på. Sen kanske ni kan mötas på halva vägen och förhoppningsvis blir båda parterna nöjda Lycka till!
Citera
2015-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Jag förstår. Då är väl det bästa tipset jag kan ge att du tar med dig frun och går och försöker snacka resonligt med grannarna. Var harmonisk och lugn och be dom förklara mer konkret vad dom stör sig på. Sen kanske ni kan mötas på halva vägen och förhoppningsvis blir båda parterna nöjda Lycka till!

Ja du har rätt i det du skriver, jag har tänkt i dom banorna också. Det är nog den rätta vägen att få en lösning på det här!
Man får väl svälja sin stolthet och göra ett försök. Tack för ditt svar!
Citera
2015-05-15, 13:57
Medlem
Wandras avatar
Under oss bor en otroligt jobbig gubbe. Han är trevlig men han har varit uppe och klagat på att vi spolar vatten för sent bl.a.

Senast så tyckte han att jag stampade i golvet när jag gick och frågade om jag inte kunde köpa ett par tofflor. (jag är ingen jätte direkt) Jag svarade att jag inte tänkte göra det och att jag måste få gå som jag vill i min egen lägenhet. Då blev han tyst.

Nu får jag gå på tå hemma för man vill ju inte bli osams med sina grannar. Tänkte faktiskt köpa ett par tofflor men ångrade mig. Jag menar har man köpt en 3 miljoners lägenhet så.

Gubbfan har bott i huset sen det byggdes på 40-talet och tror sig vara nån slags portvakt
Citera
2015-05-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Under oss bor en otroligt jobbig gubbe. Han är trevlig men han har varit uppe och klagat på att vi spolar vatten för sent bl.a.

Senast så tyckte han att jag stampade i golvet när jag gick och frågade om jag inte kunde köpa ett par tofflor. (jag är ingen jätte direkt) Jag svarade att jag inte tänkte göra det och att jag måste få gå som jag vill i min egen lägenhet. Då blev han tyst.

Nu får jag gå på tå hemma för man vill ju inte bli osams med sina grannar. Tänkte faktiskt köpa ett par tofflor men ångrade mig. Jag menar har man köpt en 3 miljoners lägenhet så.

Gubbfan har bott i huset sen det byggdes på 40-talet och tror sig vara nån slags portvakt

Fan vad tråkigt det är med såna människor, jag har med en sån trevlig granne som lägger sig i allt vad vi dricker och gör en riktigt bror duktig! Jag tänkte jag skulle partat med han idag men det räcker jag såg han så gick jag in! Jag har en altan för ett par hundra tusen som jag ej kan sitta på! Funderar starkt på att bygga en hög mur eller något! Tur dock vi bor utlandet hela vintern!
Citera
2015-05-15, 17:07
Moderator
v50s avatar
Citat:

Det är jobbigt med överkänsliga grannar, att spola vatten eller i toaletten är normal livsföring även om det sker kvällstid eller vid behov på natten så det får han tåla. Har du funderat på om du tillhör gruppen hälgångare som omedvetet stampar hälen i golvet när du går? Gör man det så låter det väldigt mycket till grannarna när man går omkring i lägenheten även om man inte är så stor / tung. Har själv haft sådana grannar och det var oerhört irriterande i längden speciellt sent på kvällar och nätter när man vill sova.
Citera
2015-05-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det är jobbigt med överkänsliga grannar, att spola vatten eller i toaletten är normal livsföring även om det sker kvällstid eller vid behov på natten så det får han tåla. Har du funderat på om du tillhör gruppen hälgångare som omedvetet stampar hälen i golvet när du går? Gör man det så låter det väldigt mycket till grannarna när man går omkring i lägenheten även om man inte är så stor / tung. Har själv haft sådana grannar och det var oerhört irriterande i längden speciellt sent på kvällar och nätter när man vill sova.

har en så kallad
hälgångare över
mig. extremt
jobbigt, då han
ränner fram och
tillbaka flera ggr..

räknade, 19ggr
fram och tillbaka
mellan vardagsrum
och kök på några
minuter.. klockan
var efter elva på
kvällen..

och när har ska
på toaletten, vilken
han besöker ofta.
så är det som om
han glömt bort att
han måste pissa,
och klampar iväg
över golvet på sina
hälar så hela taket
skakar.

stomipåse och tofflor?

/HA
Citera
2015-05-16, 21:47
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:

Såna där människor söker sig som hökar efter människor att trycka ner och så länge du gör det väldigt klart för honom att du inte tänker ta hans skit så bör du klara dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in