2014-01-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det skulle kanske vara en idé ifall ms.x anmälde gubben för störningsjouren.

Haha kanske borde gjort det. Anmält honom för osunt beteende eller något.
Tycker idag att det nästan är en lite "kul" historia. Inte varje dag man blir utskälld av en arg +70 åring.
Kanske borde ha extra högljutt sex eller ngt för att störa ordentligt
Citera
2014-01-14, 19:51
Medlem
Fast det e klart. Jag vill faktiskt inte störa mina andra grannar. Och eftersom det är en lägenhet mellan måste jag skrika orimligt högt. Tyvärr
Citera
2014-01-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det skulle kanske vara en idé ifall ms.x anmälde gubben för störningsjouren.

Tänk på att utryckningar från störningsjouren kostar pengar, finns det ingen skälig anledning att egentligen ringa och anmäla så kan ms.x bli tvungen att bekosta utryckningen. En vanlig utryckning kan ligga på mellan två och tre tusen.
Senast redigerad av Import 2014-01-14 kl. 20:19.
Citera
2014-01-14, 21:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Tänk på att utryckningar från störningsjouren kostar pengar, finns det ingen skälig anledning att egentligen ringa och anmäla så kan ms.x bli tvungen att bekosta utryckningen. En vanlig utryckning kan ligga på mellan två och tre tusen.
Men det kräver vissa förutsättningar, som att det är inskrivet i kontraktet typ, en lapp ute i trapphuset duger inte.
Citera
2014-01-16, 17:57
Medlem
Satan2004s avatar
[stökiga Grannar] Rövhål Till Grannar! ! ! ! !

Hej jag har ett jävla problem med mina kukhuvun till grannar... jag har bott i min lägenhet i 5 år och trivts riktigt bra men för 2 månader sen så började jag höra ett jäääävla liv från mina grannar snett ovanför mig! jag har skrivit lappar på både svenska och översatt till arabiska och bett dom att sluta slå i väggar och golv! jag har även ringt min områdesvärd 5 gånger och det har inte hjälpt alls för fanskapen vägrar öpnna dörren när han ringer på!! jag har ringt störningsjouren 3 gånger och det har inte hjälp heller! det enda dom säger är att det var tyst när dom kom dit = NO SHIT! klart man slutar bete sig som idioter när det ringer på dörren! det är inte direkt musik som de för oljud med så man kan stå utanför och höra när störningsjouren kommer!

för 2 månader sedan så fick somalierna sina barn hitskickade med hjälp av anhörigs bullshitten,
sedan dess har jag varje dag varit tvungen att lyssna på deras stampande hoppande och smällande i väggar och golv samt skrik! jag har väckts otaliga gånger av rövhålen!

Snart vet jag inte vad jag gör!! noll respekt för sina grannar har dom och beter sig som djur!

Nån som har en suck om vad man kan göra mer än vad jag redan gjort?! jag tycker om min lägenhet och det är fan inte rätt att jag ska behöva flytta när det är dom som beter sig som respektlösa efterblivna elefanter
Citera
2014-01-16, 18:05
Medlem
kinesarsles avatar
Prata med dina andra grannar. Ni kan ju gemensamt ställa krav på er hyresvärd.
Citera
2014-01-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle

+1. Börjar ni som ett kollektiv ställa krav på hyresvärden kommer han reda ut problem snabbare än somalierna hinner säga "bidragstagande"
Citera
2014-01-16, 18:18
Medlem
Lecros avatar
Ge tillbaka, ha en stor jävla röjarfest i helgen och, sup som svin och spela hög musik så kanske dem fattar.
Citera
2014-01-16, 18:30
Medlem
Satan2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle

Problemet är bara att alla mina grannar är somalier eller liknande som knappt kan svenska så ganska fucked upp problem

svar till lecro: Jo så jag åker på en störningsjour anmälning! det skulle allt visa dom!
Citera
2014-01-16, 18:45
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan2004
Problemet är bara att alla mina grannar är somalier eller liknande som knappt kan svenska så ganska fucked upp problem

Och du vill bo kvar, varför?
Citera
2014-01-16, 19:04
Medlem
Satan2004s avatar
fis billig hyra... skön öppen bra lägenhet nära stan? 1:a 36kvm 2800kronor
Citera
2014-01-16, 19:09
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan2004