2015-04-27, 12:17
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Kärring horan är en jävla hor iranie på 55 år. Hon har festat många gånger innan på vardagarna. En gång så blev jag så jävla rasande att jag tog dammsugaren och slog sönder nästan hela taket, tills fittan kom ner, hon kom ner med sin jävla kurd kollega och frågade mig varför jag slog under deras golv...

Det är du som är den besvärlige grannen. Bor man in lägenhet får man räkna med folk som promenerar, spelar musik, sjunger och dansar. Flytta till landet eller i alla fall radhus så dina grannar slipper drabbas av dina vredesutbrott och dålig attityd. Alternativt om du är en tyst person som aldrig gör något, ett hus med bara pensionärer.
Citera
2015-04-27, 12:34
Medlem
Att ha islamister som grannar ar speciellt. Min vaen som har loss i sin trapp...inte nog med att de skenskiljer sig, bidragsfifflar och jobbar svart samtidigt som de lyfter en lang rad bidrag...ocksa badar efter 23 och i ett case var klockan runt 05 nar de kom pa att de skulle bada. Det har ocksa hant att kvinnan som bor i lagenheten komme rpa att hon ska hanga ut tvatt pa balkongen och dumpar, haeller ut tvattvattnet sa att de forsar ner pa hans balkong och grannen under.

Han har ocksa en osteuropeiskt luder i trappan som envisas att spela piano. Dagligen och konserterna brukar halla pa allt fran 30-60 minuter efter en kortare paus kommer det igang igen och det brukar halla pa till 19 tiden. Dagligen. Sa holl det pa i 1,5 ar tills jag sa at honom att han far skruva upp sa att han hoer TVn eller radion for volymen pa pianomusiken overrostar ofta bade TV, samtal och radio. Han brukar skruva upp nar ludret kommer igang och efter en stund sa lagger hon ner det nar hon hoer . Det ar det enda sattet att kommunicera med detta patrask och luder. Han klagade men da hoell hon pausade hon tre dagar och det blev vaerre. Saeger han till pa ett odmjukt saett sa aer det tjafs pa en gang sa man far tydligen koera samma upplaegg som foer att de ska forsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det är du som är den besvärlige grannen. Bor man in lägenhet får man räkna med folk som promenerar, spelar musik, sjunger och dansar. Flytta till landet eller i alla fall radhus så dina grannar slipper drabbas av dina vredesutbrott och dålig attityd. Alternativt om du är en tyst person som aldrig gör något, ett hus med bara pensionärer.
Citera
2015-04-28, 10:06
Bannlyst
Citat:

Hahahahaha, mannen hållkäften. Är jag besvärlig för att vara tyst? Man får inte räkna med att folk festar på ardagar till klockar 5 på morgonen. Spelar musik när? Vilkea tider? Sjunger och dansar? Samma sak där med, vilka tider? Jag har lång ifrån dålig attityd om jag har väntat med att säga till tre månader efter att hon håller på. Det finns inga tydliga regler. Thats it. Hyrsvärden/värdarna gör aldrig någonting heller.
Citera
2015-04-28, 12:04
Medlem
HasseBanans avatar
Jag har fått problem med en ny granne som flyttade in för ca 2 och en halv månad sen. I början verkade han hygglig och trevlig, men sen visade det sig att han är alkoholist, super varje dag och drar hit en massa fylle- och knarkarkompisar. Det i sig upplever jag dock inte som något problem, eftersom det nästan aldrig är något liv eller väsen från hans lägenhet, ingen hög musik eller sådant. Problemet är att han är en sådan där kille som är omtyckt av "alla" och som förväntar sig att vara omtyckt av alla och blir förbannad om någon bryter mönstret och inte vill umgås med honom. Han släpper in folk och bjuder dem på öl och sprit (han är vad man brukar kalla en "magnet" eller samlingspunkt), en sådan som förmodligen aldrig får vara ifred. Jag har gjort klart för honom att jag har lagt supandet på hyllan sedan flera år tillbaka och försöker sköta mitt jobb och umgås med min sambo. I början var det inga problem, men nu när det gått ett par månader så har han börjat snacka ner mig inför andra grannar, att jag är en falsk jävel och säger till folk att det inte går att lita på mig, att jag är lite skum och folkskygg etc. Samt att han hotade med stryk en gång när jag hade sagt att jag kanske kommer och hälsar på och tar några öl, men inte gjorde det dagen det gällde då jag hade annat i görningen. Det är som att alla som inte vill eller har tid att umgås med honom blir hans fiender på ett eller annat sätt. Han respekterar "vanligt folk" och att de har jobb och familjer att sköta. Problemet var att jag berättade för honom om att jag varit i missbruk innan, och då förväntar han sig på något vis att jag automatiskt vill tillbaka till det livet, och eftersom det är han som bjuder på ölen och spriten så tar han för givet att jag vill komma och supa hos han.

Nu är jag i en sits där den här typen har lyckats vända alla grannar emot mig genom att prata ner mig fullständigt. Han och hans fyllekompisar kommer sent på natten och sparkar och slår på min dörr och uttalar hotelser. Sedan när jag konfronterar dem med det på nykter kaliber så förnekar de eller minns inte att de gjort detta. Vill ha lite tips eftersom det här börjar likna trakasserier. Jag har aldrig innan hört talas om att man trakasserar en människa bara för att han inte vill vara med och supa. Snarare tvärtom, att man trakasserar dem som super. Så det är ju en lite udda situation minst sagt. Men kanske någon har erfarenhet av något liknande?
Citera
2015-04-28, 12:46
Medlem
motyls avatar
Prisa Gud, ett under har skett! Folket dansar på gatorna och unga par kysser varandra! Mina störiga grannar har äntligen flyttat!

Ett urval av vad de hittat på under tiden de bodde här:
- Använt trapphuset som ett extra förvaringsutrymme. Har det inte varit sopor som stått där så har det varit verktyg, skor eller barnvagnar (rekordet är tre vagnar; en vanlig stor och två sulkys eller vad det heter).

- Trapphuset har även använts som barnpassare då de ställt ut ungen där medan de gjort sig i ordning inomhus, i lägenheten.

- Barnet har även skrikit som en stucken gris i snitt varannan eller var tredje natt. Det har de hanterat genom att gå runt i olika rum (omöjligt för andra grannar att byta rum så man slipper höra) eller favoriten trösta på uteplatsen!

- Struntat i att ta bort sin tvätt när andra har tvättid, eller helt enkelt börjat tvätta när maskinen varit ledig (under andras tid) utan att fråga.

- Alltid haft något hemmasnickrande igång. Gärna fyrahundra saker på en gång så det jämt och ständigt stod halvfärdiga möbler, verktyg och trärester ute i trapphus eller den gemensamma gården.

- Ställt upp porten eller källardörren, antagligen för att de båda är tunga att öppna när de kom med barnvagn och övrigt skräp i famnen.

- Saknat förmåga att stänga ytterdörren normalt vilket resulterat i att mina tavlor på den väggen eller hur man ska säga alltid hängt snett.

Finns säkert hundratals fler saker men blir irriterad bara av att skriva dem så stoppar där. De hade enligt egen utsago aldrig bott i lägenhet tidigare vilket enligt mig förklarar det mesta. Totalt oförmögna att ta åt sig när man sa till och var bundis med hyresvärden som tyckte att vi skulle lösa det sinsemellan. Var mitt uppe i lägenhetsletande och redan gått på visningar när jag fick höra att de skulle flytta. Det är ett otroligt lyhört hus vilket i alla fall jag och de andra grannarna försökt anpassa sig till, de hade dessutom mage att klaga på mig när jag råkade tappa en hårborste på golvet halv elva en kväll. Vilken ickediskussion, det var inte som att jag röjde runt så saker ramlade ner så det var ingenting jag kunde göra år saken, dessutom kunde jag inte låta bli att skratta eftersom de var så sjukt högljudda själva.

Skrev detta inlägg mest för att visa att man faktiskt kan bli av med störiga grannar. Genom flytt. Hade inte de gjort det så hade jag fått göra det.
Citera
2015-04-28, 14:25
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Går hon faktiskt med klackar inomhus så är det hon och inte han.

Då skiter hon i att ge dom andra boende o huset hemfrid.

När ska en del förstå att det inte.bara handlar om att man ska stå ut med andra utan att man även ska visa hänsyn för andras boendemiljö genom att minimera störningar?

Det som.landar mittemellan dom där två är vad att bo i lägenhet ska vara.

Alltså, man får stå ut med vissa ljud som inte går att undgå. Samtidigt ska man minimera det man kan. Det är ingen rättighet att störa andra.

Tex så renoverar en del personer i mitt hus. Jag får stå ut med att det låter för det går inte att undgå. Däremot får dom respektera dag och tidreglerna så att även jag har en chans att ha det tyst omkring mig ibland.

Man ska värna både deras intresse att renovera och mitt att få ha en dräglig boendemiljö. Men du tycker att man ska köra över folk alltså?
Senast redigerad av Bbobi 2015-04-28 kl. 14:32.
Citera
2015-04-28, 16:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
....
Har du tittöga så bytt ut den mot en som kan fotografera och/eller spela in videosekvenser med ljud, sånt är lite svårare att neka till och din granne har ett ansvar för sina gäster så han får skit om gästerna trakasserar dig.

Och om någon frågar, allt har tagits med handhållen utrustning, fast monterad räknas som övervakning som kräver tillstånd.
Citera
2015-04-30, 22:42
Medlem
Citat:

du är, på
riktigt dum i huvudet.

det handlar om
respekt.

man ska inte ta
hur mycket skit
som helst från
sina grannar.

/HA
Citera
2015-05-01, 23:44
Medlem
Efter en rotrenovering , badrum, kök mm så hör jag ett grannöar sjukt tydligt. Som nu, de har alltid folk där både vardagskvällar och helger. Skrattar dom hör ja det, pratar dom hör jag de, sen spelar de nån förbannad gitarrmusik nu eller om nån av dem spelar själv
Igår var de fest och sista gången ja hörde nått var kl 05:00... Störningsjouren var där 2 gånger men resulterade i tystare i 10 min.

Vad fan gör man? Kan de fuckat upp nån isolering när de byggde om? Hör ju konstanta samtal nu när de är tyst i min lya.

Fick ja välja skulle ja flytta till hus men de går ej.
Citera
2015-05-02, 18:04
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Horungar till grannar!

Dom håller på och smäller i dörrar så hårt att man blir deprimerad o min mamma som är pensionär säger ingenting, det är eg hennes grannar dom bor under henne. Vad kan man göra? Gå ner dit och be dom snällt eller ringa störningsjouren? Eller finns det fler alternativ? Jag har precis kommit ut ur en depression.
Citera
2015-05-02, 18:07
Medlem
TheDarkCats avatar
Gå ner dit och säga åt dom tycker jag är bäst jag har också en granne som lever om mycket. Jobbigt.
Citera
2015-05-02, 18:09
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Gå ner dit och säga åt dom tycker jag är bäst jag har också en granne som lever om mycket. Jobbigt.

Fattar dom inte att det gör ont hos grannarna, jag blir deprimerad o kan inte fokusera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in