2015-05-29, 20:55
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Jag har en granne som har två små pojkar, med mycket spring i benen. Det har jag inga problem med, men att min granne vrålar som en gorilla varje morgon vid 06 är faktiskt lite jobbigt. Vad ska man tåla när man bor i lägenhet? Jag köper morgonskrik från barn, duschljud och mycket annat, men att det vrålas 'nu räcker det' 10 ggr mellan 06-07, i en ton som väcker tio lägenheter, ska man verkligen tåla det? Vi bor precis jämte en skolgård så jag är inte helt ovan vid ljud från barn. Ska jag vänja mig med ljudet från skrikiga mammor?
Bodde på något liknande vis förut en vända. Att säga till på skarpen någon gång ibland okej men att skrika som en rabiat mistlur för jämnan... När jag till sist blev förbannad kastades det i ansiktet att jag inte skulle klaga på barnen utan insikt om att det var den hon själv som var den ständiga störningen. Men jäklar vad ilsket det blev efter den upplysningen.

Nej alltså det sista man vill höra är vuxna som får utbrott på barn titt som tätt om jag som granne tycker att det är extremt otrevligt, hur känner då barnen det?
Citera
2015-06-11, 21:38
Medlem
st0ckiss avatar
Min jävla granne är fan totalt dum i huvudet!

Idioten har skaffat sig en katt, som hon låter vara ute på balkongen, inga problem med det.
Men, kattjäveln går över till mig och in i min jävla lägenhet och river sönder saker för mig. Upptäckte den inne härom natten, när jag låg och sov med öppen balkongdörr. I full färd med att riva sönder en tidning för mig, som låg i soffan.

När jag säger till henne om det, så säger idioten att JAG får sätta nånting för min balkongdörr för att förhindra att hennes katt går över till mig, in i min lägenhet och har sönder mina saker.
Nu i eftermiddag går jag ut för att ta en cigg, möter grannen på balkongen, varpå hon upplyser mig om att hennes kattjävel har fångat en fågel som den ligger under en av mina stolar och äter på.
Säger åt henne igen, att hon får ha bättre koll på sin katt, tror ni idioten lyssnar? Nej då! Hon börjar skryta om att "katten är så jävla snabb, som kan fånga en fågel på balkongräcket från mindre än 1½ meters avstånd." Höll på att gå i bitar av hennes dumhet.

Jävla skräpmänniska!
Citera
2015-06-11, 21:45
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Min jävla granne är fan totalt dum i huvudet!

Idioten har skaffat sig en katt, som hon låter vara ute på balkongen, inga problem med det.
Men, kattjäveln går över till mig och in i min jävla lägenhet och river sönder saker för mig. Upptäckte den inne härom natten, när jag låg och sov med öppen balkongdörr. I full färd med att riva sönder en tidning för mig, som låg i soffan.

När jag säger till henne om det, så säger idioten att JAG får sätta nånting för min balkongdörr för att förhindra att hennes katt går över till mig, in i min lägenhet och har sönder mina saker.
Nu i eftermiddag går jag ut för att ta en cigg, möter grannen på balkongen, varpå hon upplyser mig om att hennes kattjävel har fångat en fågel som den ligger under en av mina stolar och äter på.
Säger åt henne igen, att hon får ha bättre koll på sin katt, tror ni idioten lyssnar? Nej då! Hon börjar skryta om att "katten är så jävla snabb, som kan fånga en fågel på balkongräcket från mindre än 1½ meters avstånd." Höll på att gå i bitar av hennes dumhet.

Jävla skräpmänniska!

Du kanske ska fånga in katten och ge den en rejäl dusch med vatten i badrummet då lär den inte våga sig in hos dig igen och skulle den mot förmodan ändå göra det så får du upprepa behandlingen ett antal gånger tills den fattar.

Tyvärr är det vanligt att kattägare inte anser sig ha något som helst ansvar för sina husdjur utan allt som deras små missar ställer till med får de som drabbas ta hand om.
Citera
2015-06-11, 23:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du kanske ska fånga in katten och ge den en rejäl dusch med vatten i badrummet då lär den inte våga sig in hos dig igen och skulle den mot förmodan ändå göra det så får du upprepa behandlingen ett antal gånger tills den fattar.

Tyvärr är det vanligt att kattägare inte anser sig ha något som helst ansvar för sina husdjur utan allt som deras små missar ställer till med får de som drabbas ta hand om.

Jag har funderat på det, men djurvän som jag är har jag svårt att ens kasta ut katten.
Men nästa gång den tar sig in hos mig eller dödar nåt djur på min balkong så gör jag nog något liknande.

Visst är det svårt att ha koll på sina katter, de är inga hundar i koppel direkt, tyvärr. Så jag kan väl kanske förstå resonemanget att kattens avföring är svår att just bevisa att det kom från precis den katten, alltså är ägaren oskyldig, men nån måtta får det vara. Även djurvänner har en gräns
Citera
2015-06-12, 00:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50

Polisanmälan, säger jag!

Om det är för grovt: vattengevär!
Citera
2015-06-12, 00:58
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Polisanmälan, säger jag!

Om det är för grovt: vattengevär!

Polisanmälan för vad?
Citera
2015-06-12, 01:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Polisanmälan för vad?

"Lagen om tillsyn över hund och katt (2007:1150) reglerar djurägarens ansvar. Det är polisen som är tillsynsmyndighet enligt denna lag.

Enligt 1 § i Lagen om tillsyn över hund och katt anges det att hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som krävs för att de inte ska orsaka skador och olägenheter."
Citera
2015-06-12, 01:29
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
"Lagen om tillsyn över hund och katt (2007:1150) reglerar djurägarens ansvar. Det är polisen som är tillsynsmyndighet enligt denna lag.

Enligt 1 § i Lagen om tillsyn över hund och katt anges det att hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som krävs för att de inte ska orsaka skador och olägenheter."

Ah, du tänker så! Njae, det vill jag nog undvika. Dumt att blanda in snuten i såna här småsaker. Dumt att blanda in snuten i något förvisso
Citera
2015-06-12, 01:36
Medlem
Citat:
Jag har funderat på det, men djurvän som jag är har jag svårt att ens kasta ut katten.
Men nästa gång den tar sig in hos mig eller dödar nåt djur på min balkong så gör jag nog något liknande.

Visst är det svårt att ha koll på sina katter, de är inga hundar i koppel direkt, tyvärr. Så jag kan väl kanske förstå resonemanget att kattens avföring är svår att just bevisa att det kom från precis den katten, alltså är ägaren oskyldig, men nån måtta får det vara. Även djurvänner har en gräns

Kolla runt lite i bekantskapskretsen om du kan låna någon biffig hankatt en vecka.Efter det är nog problemet lost.
Citera
2015-06-12, 03:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Hon får sätta hönsnät på sin balkong så katten inte kan ta sig över till din (har flera grannar med katt och dom har nätat in sina balkonger så katterna kan sitta ute och sola).
Citera
2015-06-12, 06:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Blomspruta eller vattenpistol är något dom flesta katter avskyr samtidigt som det inte skadar, för enstaka tillfällen kan ett glas vatten duga.
Citera
2015-06-12, 20:36
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hon får sätta hönsnät på sin balkong så katten inte kan ta sig över till din (har flera grannar med katt och dom har nätat in sina balkonger så katterna kan sitta ute och sola).

Lite det jag tyckte också, men som sagt så skämtade hon bara bort det.
Fatta grejen, det är fan inte min katt, det är inte mitt fel att den hoppar över till mig, det är inte mitt fel att den river sönder mina saker. Det är hennes ansvar helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in