Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Så du säger då att du inte litar på farbor blås arbete och istället vänder dig till Flashback?
Jävlar så klok du verkar vara!
Bara för att förra poliserna misskötte sig så betyder det inte att dessa gör det? Jag kan lova dig att även om polisen inte kommer förräns 2 timmar efter att du har ringt så kan dom göra mer för dig än Flashback.
Nästa gång, ring polisen.
Jag ringde ju efter vakten. Det är ju en tjänst vi i huset betalar för. Jag litar inte på polisen och om polisen ändå kommer fram för sent (när killarna tröttnat och stuckit) så är det ju lönlöst. Det jag vänder mig hit om är hur fan jag skall hantera hotbilden som nu föreligger.
En god vän till mig blev misshandlad i sin trappuppgång, när han nämnde för polisen under utredningen att han tyckte det var obehagligt att vistas i trapphuset så skrattade poliserna och frågade om han inte var en vuxen karl som kunde ta vara på sig själv. Nog för att jag är kapabel att försvara mig mot en eller ett par personer, men nu talar vi om några stycken fler. Dessutom tror jag ett par av dessa män är beväpnade med kniv.
Jag vet att varken polisen eller ni kan göra någonting för mig, men jag tror i alla fall jag här kan få lite råd hur jag kan hantera situationen. Poliser är värdelösa vad gäller att ge råd.