2012-05-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Så du säger då att du inte litar på farbor blås arbete och istället vänder dig till Flashback?
Jävlar så klok du verkar vara!

Bara för att förra poliserna misskötte sig så betyder det inte att dessa gör det? Jag kan lova dig att även om polisen inte kommer förräns 2 timmar efter att du har ringt så kan dom göra mer för dig än Flashback.
Nästa gång, ring polisen.
Jag ringde ju efter vakten. Det är ju en tjänst vi i huset betalar för. Jag litar inte på polisen och om polisen ändå kommer fram för sent (när killarna tröttnat och stuckit) så är det ju lönlöst. Det jag vänder mig hit om är hur fan jag skall hantera hotbilden som nu föreligger.

En god vän till mig blev misshandlad i sin trappuppgång, när han nämnde för polisen under utredningen att han tyckte det var obehagligt att vistas i trapphuset så skrattade poliserna och frågade om han inte var en vuxen karl som kunde ta vara på sig själv. Nog för att jag är kapabel att försvara mig mot en eller ett par personer, men nu talar vi om några stycken fler. Dessutom tror jag ett par av dessa män är beväpnade med kniv.

Jag vet att varken polisen eller ni kan göra någonting för mig, men jag tror i alla fall jag här kan få lite råd hur jag kan hantera situationen. Poliser är värdelösa vad gäller att ge råd.
Citera
2012-05-06, 17:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opera-Ghost
Jag ringde ju efter vakten. Det är ju en tjänst vi i huset betalar för. Jag litar inte på polisen och om polisen ändå kommer fram för sent (när killarna tröttnat och stuckit) så är det ju lönlöst.
hur snabbt polisen kommer beror på vilken prio ärendet får, några som står och bankar på dörren, gapar och försöker ta sig in både gå som prio1 larm och då är polisen på plats inom några minuter typ.
Citera
2012-05-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
hur snabbt polisen kommer beror på vilken prio ärendet får, några som står och bankar på dörren, gapar och försöker ta sig in både gå som prio1 larm och då är polisen på plats inom några minuter typ.
Ungefär som när en drogpåverkad yngling står och försöker strypa sin flickvän? Det larmet tog 45 minuter att få respons på.

Ja, okej, jag borde kanske ringt polisen, men jag barikaderade dörren och ringde vakten istället.

Oavsett vilket så är mitt problem inte vad som hänt, utan vad som kommer hända nu. Det har varit ett jävla oljud från den där grannens lägenhet hela dagen. Skrik och så. Jag är inte den som störs av att någon hostar och man får gärna ha lite gäster hemma och spela musik, men när decibelgränsen börjar överstiga nivåer som anses skadliga eller när man sitter och ylar och skriker timmar i sträck så tycker jag det är lite väl mycket.
Citera
2012-05-06, 20:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opera-Ghost
Ungefär som när en drogpåverkad yngling står och försöker strypa sin flickvän?
Då har förmodligen den som ringt upp inte varit tydlig nog utan det tolkats som att det är något som har hänt, inte något som händer just nu.
Citera
2012-05-07, 23:23
Medlem
Hur sent får man duscha i lgh?

Finns det någon praxis om hur sent man får duscha om man bor i lägenhet? Det hörs ju genom rören till andra.
Citera
2012-05-07, 23:24
Medlem
speedypeedys avatar
duscha snabbt och sjung inte i duschen, man måste få duscha om man har jobbat...
Citera
2012-05-07, 23:26
Medlem
Lundin89s avatar
Standardregeln är kl 22.00.
Citera
2012-05-07, 23:26
Medlem
TheGamers avatar
Jag brukar duscha dygnet runt då jag har olika arbetspass ofta och jag har inte fått något gnäll.

Tror inte det finns några regler för det om du nu inte har speciella regler just där du bor.
Citera
2012-05-07, 23:27
Medlem
belboolas avatar
När jag bodde i lägenhet så kunde jag få för mig att gå upp o duscha mitt i natten. Ingen klagade, hörs det verkligen?
Citera
2012-05-07, 23:28
Medlem
Analhuvuds avatar
Jag duschar när fan jag vill då jag har varierande arbetstider och ingen granne har klagat. Jag borde däremot klaga då grannens jävla katt skriker dygnet runt.
Citera
2012-05-07, 23:29
Bannlyst
22.00 är det hoss oss
Citera
2012-05-07, 23:31
Medlem
speedypeedys avatar
håller med dom andra med, glömde säga att jag jobbade rätt konstiga tider ett tag så jag kunde gå upp o duscha klockan 4 på morgonen eller när jag kom hem klockan 2 på natten, vi har inga skrivna regler i huset ("villa" med 4 lägenheter i,privatägd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in