Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Är du dum i huvudet? Jag beskrev klart och tydligt att ett elektroniskt set inte ger ut några ljud öht. Tror inte många kan föreställa sig hur ett elektroniskt trumset ser ut och som jag skrev i tråden har jag löst problemet genom att sätta under några tjockare mattor och playwoodskiva och jag har talat med min granne och han hör inte in något mer längre. Det är endast småå småå dunk-ljud(vibrationer) som lät in hos honom innan jag löste det med mattor och playwood. Allt ljud kommer i mitt headset. Läs igenom tråden nästa gång innan du skriver skit.
Är det är det nät eller sån där "gummi"-pad för bastrumman?
Du skulle ju kunna artigt be om att få komma in snabbt i hans lägenhet och lyssna när en av dina vänner bankar på som fan så vet du nog rätt bra sedan om det är okej eller inte.
Mig veterligen kan även elektroniska trumset ge upphov till tillräckligt med ljud vid anslag för att upplevas som störande (även om jag personligen inte skulle bry mig).
(kanske relevant: jag har spelat trummor i ca femton år.)
Tillägg: Du kanske kan ta och byta ut din trummatta mot en tjock, vanlig matta för dämpningens skull?