2011-01-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Släng själv påsen, sen knackar du på och meddelar vänligt att "det luktade så illa i trappuppgången att jag bara måste bära bort påsen som dom tydligen glömt utanför sin dörr". Då har du varit hjälpsam OCH framfört budskapet, det tror jag tar bäst skruv!

Haha, den tor jag på också!

Fyfasen, har själv bebis men förstår inte hur man kan ställa ut sopor i trapphuset i huvudtaget, och speciellt inte med en bajsblöja i...
Citera
2011-01-14, 15:19
Medlem
VenomXs avatar
"Kära grannar!

Jag har till min stora förtjusning märkt att ni sedan en tid tillbaka bjudit ut era barns avföring i trappuppgången. Då jag är både pedofil och koprofag passar detta mig som fisken i anus eftersom jag nu slipper krypa runt i det lokala dagisets sopcontainrar på nätterna för att tillfredsställa mina begär.

Jag har bara en önskan, skulle ni kunna ge barnet lite mer frukt i fortsättningen? Sist var avföringen lite väl klumpig och svår att smörja in sig med, och den har även börjat smaka lite suspekt på sistone.

Vänliga hälsningar,

Mandelflarn"

Spelar du dina kort rätt kan du antagligen lätt få familjen att flytta till en annan del av stan i samma veva
Citera
2011-01-14, 16:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Gör att påsarna får små och omärkbara strukturella försvagningar. Du kanske måste experimentera hemma för att se vad som krävs för en spontan bottenöppning.
Citera
2011-01-14, 16:38
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Öppna påsen ta ut en bajsblöja och skriv :Behåll eran skit i lägenheten ffs!! Sen trycker du in den i brevinkastet.
Eller : Ni hade glömt denna i trapphuset antog det var något ni ville spara då ni ej slängt den! Med lite finess så får du blöja att rinna ur på golvet också!
Citera
2011-01-14, 19:18
Medlem
albertas avatar
Även om det är kul med lappar, ska jag bara berätta hur jag gjorde

Grannarna mittemot hade i tre dagar haft soppåse utanför dörren, jävligt irriterande
Så när jag efter ngn dag skulle ner med mina egna sopor, och mötte grannen utanför, sa jag helt enkelt att jag kunde ta hennes påse med.
Hon sa nej, tyckte väl det var pinsamt, men jag insisterade "för här ska den ju inte stå. Är det ngt som ska återvinnas i den?"

Tog hennes påse, slängde den, och har sedan dess aldrig mer möts av påse i trappen

/
alberta
Citera
2011-01-14, 19:24
Medlem
diemydarlings avatar
Dom som ställer ut soppåsarna i trappuppgången måste ha tattarblod i venerna.
Citera
2011-01-14, 22:22
Medlem
legosnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
"Kära grannar!

Jag har till min stora förtjusning märkt att ni sedan en tid tillbaka bjudit ut era barns avföring i trappuppgången. Då jag är både pedofil och koprofag passar detta mig som fisken i anus eftersom jag nu slipper krypa runt i det lokala dagisets sopcontainrar på nätterna för att tillfredsställa mina begär.

Jag har bara en önskan, skulle ni kunna ge barnet lite mer frukt i fortsättningen? Sist var avföringen lite väl klumpig och svår att smörja in sig med, och den har även börjat smaka lite suspekt på sistone.

Vänliga hälsningar,

Mandelflarn"

Spelar du dina kort rätt kan du antagligen lätt få familjen att flytta till en annan del av stan i samma veva

FRUST!
Denna, för guds skull!
Citera
2011-01-14, 22:31
Medlem
legosnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Är du dum i huvudet? Jag beskrev klart och tydligt att ett elektroniskt set inte ger ut några ljud öht. Tror inte många kan föreställa sig hur ett elektroniskt trumset ser ut och som jag skrev i tråden har jag löst problemet genom att sätta under några tjockare mattor och playwoodskiva och jag har talat med min granne och han hör inte in något mer längre. Det är endast småå småå dunk-ljud(vibrationer) som lät in hos honom innan jag löste det med mattor och playwood. Allt ljud kommer i mitt headset. Läs igenom tråden nästa gång innan du skriver skit.

Är det är det nät eller sån där "gummi"-pad för bastrumman?
Du skulle ju kunna artigt be om att få komma in snabbt i hans lägenhet och lyssna när en av dina vänner bankar på som fan så vet du nog rätt bra sedan om det är okej eller inte.

Mig veterligen kan även elektroniska trumset ge upphov till tillräckligt med ljud vid anslag för att upplevas som störande (även om jag personligen inte skulle bry mig).
(kanske relevant: jag har spelat trummor i ca femton år.)

Tillägg: Du kanske kan ta och byta ut din trummatta mot en tjock, vanlig matta för dämpningens skull?
Citera
2011-01-14, 23:32
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legosnopp
Är det är det nät eller sån där "gummi"-pad för bastrumman?
Du skulle ju kunna artigt be om att få komma in snabbt i hans lägenhet och lyssna när en av dina vänner bankar på som fan så vet du nog rätt bra sedan om det är okej eller inte.

Mig veterligen kan även elektroniska trumset ge upphov till tillräckligt med ljud vid anslag för att upplevas som störande (även om jag personligen inte skulle bry mig).
(kanske relevant: jag har spelat trummor i ca femton år.)

Tillägg: Du kanske kan ta och byta ut din trummatta mot en tjock, vanlig matta för dämpningens skull?
Som jag skrev tidigare har jag 2 mattor och 2 playwoodskivor under settet. En jättetjock matta längst under, på den har jag playwoodskiva och överst har jag en till matta. Jag har pratat med grannen och problemet är löst.

Edit: Förstår inte vad du menar med gummipad. Är i varje fall ett sådant set: http://cdn.mos.musicradar.com/images/Rhythm/issue-173/roland-td-20kx-main-460-80.jpg

Har du några förslag på att få det ännu tystare?
Senast redigerad av Jospan 2011-01-14 kl. 23:44.
Citera
2011-01-15, 12:28
Medlem
Continental Ops avatar
sånt här med arga lappar är sååå löjligt, det där med blöjorna är klockren störning och det är bara kontakta värden som får anmana dem att sluta med det om de gillar att bo där, att sätta upp oförskämda lappar kan också vara en störning och dessutom vill man inte ha en massa tjafs på hemmaplan där man bor liksom, mitt enda råd är om du ska skriva nån lapp skriv den på datan och anonymt för det är inte värt risken

jag lider med TS dock, oerhört hänsynslöst beteende, jag brukar också tömma sopor och ställa dem vid dörren, innanför dörren alltså, man undrar om det är kilometer till sophuset eller vad!
Citera
2011-01-15, 13:22
Medlem
legosnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Som jag skrev tidigare har jag 2 mattor och 2 playwoodskivor under settet. En jättetjock matta längst under, på den har jag playwoodskiva och överst har jag en till matta. Jag har pratat med grannen och problemet är löst.

Edit: Förstår inte vad du menar med gummipad. Är i varje fall ett sådant set: http://cdn.mos.musicradar.com/images/Rhythm/issue-173/roland-td-20kx-main-460-80.jpg

Har du några förslag på att få det ännu tystare?

Jävlar vad fancy, nu blev jag avundsjuk, :P
Jag har väldigt svårt att tänka mig att det låter så pass mycket att han kan bli störd om du har så ordentligt med mattor.
Det enda jag kan tänka mig som skulle kunna göra det tystare är väl att byta till trä-tips istället för nylon på stockarna, om du nu kör med sådana.

Skönt att det löste sig.
Citera
2011-01-15, 14:28
Medlem
Kattolfs avatar
"Terve Muustalainen! Kakka vaipat on hävitettävä bin eikä varastoida rapussa! SELVITTÄÄ!" (Utifall dina grannar är finska zigenare)
Senast redigerad av Kattolf 2011-01-15 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in