2014-02-08, 01:38
Medlem
jag lev er för mitt samvete och ärlighet är en dygd i mitt liv.. tusen tack för svaren.

kommit på en sak dock. jag testade här hemma att se om man på något sätt kunde se från fönstret här om någon kunde stå framför ytterdörren utan att bli sedd från ett fönster...det gick utmärkt. så nu kan jag ju bevisa att grannes tös omöjligt kunnat se mig sparka på deras dörr. ska jag medela detta till förhörs ledaren?

eller det kanske får förhörs ledaren att tro att jag försöker mörka bevis och ha mig eller bevisar detta att tösen ljugit förhörs ledaren rätt i ansiktet? gjorde en liten film där jag verkligen försökte se om man på nått vänster kunde se om någon sparkade på denna påstådda ytterdörr det gick inte om man inte klev ut genom rutan och ställde sig på balkongen som är utan för mitt fönster

duger inte denna ritning kan jag inte förklara mig

http://www.bilddump.se/bilder/20140208013812-85.230.22.62.jpg
Citera
2014-02-08, 02:24
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
jag lev er för mitt samvete och ärlighet är en dygd i mitt liv.. tusen tack för svaren.

kommit på en sak dock. jag testade här hemma att se om man på något sätt kunde se från fönstret här om någon kunde stå framför ytterdörren utan att bli sedd från ett fönster...det gick utmärkt. så nu kan jag ju bevisa att grannes tös omöjligt kunnat se mig sparka på deras dörr. ska jag medela detta till förhörs ledaren?

eller det kanske får förhörs ledaren att tro att jag försöker mörka bevis och ha mig eller bevisar detta att tösen ljugit förhörs ledaren rätt i ansiktet? gjorde en liten film där jag verkligen försökte se om man på nått vänster kunde se om någon sparkade på denna påstådda ytterdörr det gick inte om man inte klev ut genom rutan och ställde sig på balkongen som är utan för mitt fönster

duger inte denna ritning kan jag inte förklara mig

http://www.bilddump.se/bilder/20140208013812-85.230.22.62.jpg

Glöm ritningen nu. Om du inte har sparkat på dörren så säger du bara "jag har inte sparkat på dörren". "Simple as that". Krångla inte till det.
Citera
2014-02-08, 11:14
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Hej flashback skriver detta nästan i förtvivlan

för göra en lång historia kort, jag anmälde min granne för länge sedan för att han misshandlade sin sambo vilket även filmades sedan dess har livet varit ett rent helvete.
han bankar i väggar talar skit om mig till allt och alla och nu har han tydligen anmält mig på minst 10 punkter från allt till sabbotage kattmisshandel ofredande. så var inne på förhör i dag *det kan misstänkas* att jag är skyldig men jag har inte gjort ett smack mera än att anmäla grannen för misshandeln.

jag orkar snart inte mera jag vill bara ha lugn och ro, jag kan inte flytta av olika anledningar och nu för första gången i mitt liv har jag 10! anmälningar imot mig.
det är uppenbart at han gör allt för att få mig vräkt men vad kan jag göra hyresvärden verkar inte ens orka bry sig länge utan delade ut en varning när han bankade i väggen som fan (filmat) till oss båda.

nu nojar jag som fan att han hjärntvättat sin sambo och barn till att måla upp mig som värsta stalkern sabbaren farliga saken trots övriga grannar tycker bra om mig, jag vet jag är oskyldig men mår verkligen inte alls bra. vad ska jag ta mig till
Även om polisen måste hålla en neutral attityd, utreda osv, så fattar de ganska snabbt vem som är psykot i detta fallet. Den här personen lär ju "förekomma" eller i varje fall vara välkänd av polisen från andra sammanhang. De håller på med sina utredningsåtgärder, men de vet redan att detta kommer läggas ner.
Citera
2014-02-09, 13:58
Medlem
undrar en del hur länge det utreds och om jag får veta vad som händer med allt.
känns olustigt att vara med i utredningar till och med
Citera
2014-02-13, 18:07
Medlem
sorry för dubbel post men uppdate*

en av sakerna var att grannen tydligen försökt få igenom ett kontakts förbud....det sket sig för dom kom ett brev där det stog bla ostraffad finns inget som styrker att ett sådant ska vara aktuellt...tips på hur jag ska motanmäla allt detta?
Citera
2014-02-22, 04:58
Medlem
bratemos avatar
Skjut mig. Flyttade in en ny granne för ett tag sedan, och verkar som han hade inflyttningsfest nu.

Var över och bad han trevligt att sänka. Han sänkte i en kvart, vid 20.00 kunde jag inte vara kvar i lägenheten utan åkte tidigare till jobbet.

Pratade med en i styrelsen och de var även uppe i min lägenhet och hörde ljudet.
Skriver numera ner alla störande ljud från honom.

Vad gör man mer? Orkar inte med en fjunig 18-19 årig granne som har sin första lägenhet, och har köpt någon fet baslåda som han spelar med, likaså när han vrålar när han får stryk i Lol..
Citera
2014-02-22, 07:27
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Skjut mig. Flyttade in en ny granne för ett tag sedan, och verkar som han hade inflyttningsfest nu.

Var över och bad han trevligt att sänka. Han sänkte i en kvart, vid 20.00 kunde jag inte vara kvar i lägenheten utan åkte tidigare till jobbet.

Pratade med en i styrelsen och de var även uppe i min lägenhet och hörde ljudet.
Skriver numera ner alla störande ljud från honom.

Vad gör man mer? Orkar inte med en fjunig 18-19 årig granne som har sin första lägenhet, och har köpt någon fet baslåda som han spelar med, likaså när han vrålar när han får stryk i Lol..

Du får försöka prata med grannen igen när han/hon stör men är det en yngre förmåga så kanske de inte bryr sig nämnvärt förrän de får besök av störningsjouren eller hyresvärden / bostadsrättsföreningen börjar höra av sig till personen i fråga. I vissa fall hjälper inte ens det utan det enda som fungerar är att de blir vräkta.

Det du får göra är att ringa störningsjouren då grannen lever om om ni har en sådan, prata med andra grannar och höra om de också störs och om så är fallet be även dem prata med grannen och med hyresvärd/bostadsrättsföreningen.

Om det är flera som klagar så bör de ta det på större allvar än om man ensam gör det.
Citera
2014-02-22, 13:03
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du får försöka prata med grannen igen när han/hon stör men är det en yngre förmåga så kanske de inte bryr sig nämnvärt förrän de får besök av störningsjouren eller hyresvärden / bostadsrättsföreningen börjar höra av sig till personen i fråga. I vissa fall hjälper inte ens det utan det enda som fungerar är att de blir vräkta.

Det du får göra är att ringa störningsjouren då grannen lever om om ni har en sådan, prata med andra grannar och höra om de också störs och om så är fallet be även dem prata med grannen och med hyresvärd/bostadsrättsföreningen.

Om det är flera som klagar så bör de ta det på större allvar än om man ensam gör det.

B.R.F Utan störningsjour :/

Hoppas fler grannar säger till han. Har ingen aning om någon har gjort det dock, men pratade som sagt med några i styrelsen och de brukar berätta lite för nyinflyttade om föreningen, så förhoppningsvis så kommer de också lägga in en stöt. De började skrika idag igen vid 12 och skit, blir ju väckt igen alltså.

När jag var i hans ålder så vågade jag knappt titta på tv efter 22, i min första lägenhet. Var ju riktigt nojig i början, men man lärde sig snabbt. Har aldrig fått ett klagomål.
Citera
2014-02-27, 09:59
Medlem
storatuttars avatar
Har ett 18 årigt flyktingbarn under mig. Ser ut att komma från Afghanistan. Har haft kompisgäng över ett antal gånger och suttit uppe på vardagar och skrikigt och gormat. Är rätt lyhört där jag bor så hör väldigt mycket. Sen verkar det vara någon med folk från Mellanöstern och att tävla i att överösta varandra?

Har pratat med honom en gång och bett han sänka volymen på stereon. Rätt dålig på svenska men han förstod vad jag sa (han sänkte). Dagen efter (söndag) var det filmkväll (komedi) och självklart var alla hans vänner där och skrattade högt så att lilla jag höll mig vaken till 01:30... Stod jag inte ut längre och rinde störningsjouren...

Det blev tyst ett tag. Men kompisarna hans har varit över efter det. Inatt verkade nån sova över hos honom. Väcktes 02:30... Ville vara schysst och vänta ett tag. Men runt 03:10 stod jag inte ut längre utan ringde till störningsjouren. De svarade dock inte! Ringde ca 7 ggr utan framgång. 03:30 blev det iaf tyst (de somnade väl då antar jag).

I morse snacka jag med störningsansvarige hos min hyrsevärd och berättade för honom om min jobbiga granne. Kändes dock inte som om han tog mig på allvar... Är så jobbigt att få störd nattsömn sen gå till jobbet dagen efter när ens granne kan bete sig hur som helst och inte jobbar

Hur ska jag gå vidare med detta? Om det inte blir bättre alltså? Ska jag vända mig till Hyresnämnden eller miljökontoret? Vad tycker ni? Tack på förhand!
Citera
2014-02-27, 12:56
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatuttar
Har ett 18 årigt flyktingbarn under mig. Ser ut att komma från Afghanistan. Har haft kompisgäng över ett antal gånger och suttit uppe på vardagar och skrikigt och gormat. Är rätt lyhört där jag bor så hör väldigt mycket. Sen verkar det vara någon med folk från Mellanöstern och att tävla i att överösta varandra?

Har pratat med honom en gång och bett han sänka volymen på stereon. Rätt dålig på svenska men han förstod vad jag sa (han sänkte). Dagen efter (söndag) var det filmkväll (komedi) och självklart var alla hans vänner där och skrattade högt så att lilla jag höll mig vaken till 01:30... Stod jag inte ut längre och rinde störningsjouren...

Det blev tyst ett tag. Men kompisarna hans har varit över efter det. Inatt verkade nån sova över hos honom. Väcktes 02:30... Ville vara schysst och vänta ett tag. Men runt 03:10 stod jag inte ut längre utan ringde till störningsjouren. De svarade dock inte! Ringde ca 7 ggr utan framgång. 03:30 blev det iaf tyst (de somnade väl då antar jag).

I morse snacka jag med störningsansvarige hos min hyrsevärd och berättade för honom om min jobbiga granne. Kändes dock inte som om han tog mig på allvar... Är så jobbigt att få störd nattsömn sen gå till jobbet dagen efter när ens granne kan bete sig hur som helst och inte jobbar

Hur ska jag gå vidare med detta? Om det inte blir bättre alltså? Ska jag vända mig till Hyresnämnden eller miljökontoret? Vad tycker ni? Tack på förhand!

Fortsätt ring störningsjouren när grannen lever om (samt snacka själv med honom om det känns meningsfullt), prata även med andra grannar om det finns några och hör om de också störs, om så är fallet ska du uppmana dem att prata med han som lever om samt att också ringa störningsjouren samt hyresvärden.
Citera
2014-02-27, 19:47
Medlem
Citat:

Det allra viktigaste är om du har störningsjouren samt grannar som kan backa upp dig och det du påstår. Varje gång du ringer störningsjouren så antecknas det om störning, detta får även hyresvärden veta om. När du har varit i kontakt med störningsjouren ska du kontakta din hyresvärd och det är då anteckningarna backar upp det du säger, tänk att även nu ha grannar som kan bekräfta det du säger. Då måste hyresvärden vidta åtgärder för att förhindra att du störs.
Citera
2014-02-27, 20:47
Medlem
Citat:
Har ett 18 årigt flyktingbarn under mig. Ser ut att komma från Afghanistan. Har haft kompisgäng över ett antal gånger och suttit uppe på vardagar och skrikigt och gormat. ...

Hopplöst- att klaga på invandrare är meningslöst och folk från Arabländerna, Mellanöstern och Asien är heliga i Sverige. Flyktingarbarn - det kommer att daltas oändligt mycket om det på olika ställen utan någon framgång. Du kommer att skyllas för dina klagomål för det är du som ska förstå att det inte är lätt att komma från en annan kultur och direkt anpassa sig till den svenska kulturen - det är du som ska vara förstående, inte det flyktingbarnet du skriver om. Vågar grannarna att säga något? Tja, vad tycker de om att bli associerade med nationalister/SD? Ni kommer att skyllas för alla problem - ja, för det just dina (och kanske dina grannars) problem att inte vill gå stackars barnet till mötes.

I have been there and seen that... Har två grannar frå Latinamerika - pratat med dem, klagat till hyresvärden, ringt polisen. Resultat? Noll - det har inte blivit bättre, t.o.m. sämre - jag störs ännu mer och hyresvärden gör inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in