2013-02-15, 14:10
Medlem
Casings avatar
http://imgur.com/iFUiiQO

Här komme en bild på farstun. Jag står i trappuppgången och tar bild på hörnet där mina kläder hänger, och dörren ni ser är ingången till min lägenhet.
Han hänger sin skit över mina...

Nej jag har inte snackat med honom, tycker det vore intressant att diskutera problemet här först
Vad tycker ni? Är jag bara tåplig som bryr mig eller borde jag köra ner hans arbetsskor i halsen på honom?
Citera
2013-02-15, 14:11
Medlem
Presentpappers avatar
Som sagt, ta och prata med grannen så kan ni säkert reda ut detta.

Men jag hade säkert också blivit irriterad.
Citera
2013-02-15, 14:12
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Lite konstigt beteende men ar det inte sa att man inte ska ha saker i trapphus overhuvudtaget pga brandrisken och framkomlighet och sant dar.
Citera
2013-02-15, 14:25
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Har du snackat om detta med grannen(om du har det, vad sa han?) eller vänder du dig till flashback först?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har du provat att prata med människan i fråga..?

Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Lite konstigt beteende men ar det inte sa att man inte ska ha saker i trapphus overhuvudtaget pga brandrisken och framkomlighet och sant dar.

Jag ska självklart prata med grannen men undrar lite hur jag ska gå tillväga. Jag är en trevlig person och kommer självklart inte vara dryg när jag nämner detta.
Det jag kanske undrar är om han bara kommer tycka jag är löjlig och bara en sur jävel
Jag har även en extra krok jag kan tänka mig att skänka honom så han kan sätta upp den i trappan upp till sin egen dörr.
Hur hade ni reagerat om ni varit i hans respektive min situation?
Citera
2013-02-15, 14:45
Medlem
För det första borde han definitivt inte nyttja dina krokar utan att fråga. Det är lite konstigt av honom, men han kanske trodde att hyresvärden satt upp dem.

Samtidigt är det er gemensamma trappuppgång, och om dina arbetskläder är för skitiga för att du ska vilja ha dem i lägenheten kanske inte dina grannar vill ha dem i trappuppgången.
Citera
2013-02-15, 14:49
Medlem
brianmolkos avatar
kanske hemskt trångt vid hans dörr så kanske ingen idé att ge han en krok ?
Citera
2013-02-15, 15:06
Bannlyst
Sula tag i honom och skicka in han i väggen med huvudet före samtidigt som du skriker DU FÅR SÄTTA UPP EGNA KROKAR DITT JÄVLA ARSLE! sen ber du honom ta veck sin skit från dina krokar lyder han inte så slår du honom på käften med knuten näve.
Citera
2013-02-15, 15:41
Bannlyst
Haha rolig granne.
Egentligen gör han helt rätt.
Du hyr lägenheten och kan inte breda ut dina saker utanför din lägenhet.
Finns många barnfamiljer som tror de äger hela trappuppgången, så de har leksaker, skor, skräphögar och allt utanför.
Smart tänker säkert de och får någon kvadratmeter gratis.
Har du ingen balkong eller förråd atthänga upp din krok?
Citera
2013-02-15, 15:46
Bannlyst
Jag tror hn vill att du ska prata med honom så han kan skälla ut dig. Tror han blir irriterad av att det ser förjävligt ut varenda gång han ska in i trappuppgången och ser dina kläder.
Han hänger sina grejer där för att ge dig en rejäll pik.
Ta bort krokrna när han inte har sina grjer där, spackla igen hållet och låtsas som ingenting.
Citera
2013-02-15, 15:50
Medlem
auto607989s avatar
Men vafan du får väl hänga din skitiga arbetskläder INNE i din egna lägenhet
Brandkåren gillar inte när det finns en massa brandfarligt skit i trapphusen.

mvh
Citera
2013-02-15, 16:25
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kanske hemskt trångt vid hans dörr så kanske ingen idé att ge han en krok ?

Han har en hel trappuppgång för sig själv och får plats med ett tiotal krokar skulle jag gissa.

Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Haha rolig granne.
Egentligen gör han helt rätt.
Du hyr lägenheten och kan inte breda ut dina saker utanför din lägenhet.
Finns många barnfamiljer som tror de äger hela trappuppgången, så de har leksaker, skor, skräphögar och allt utanför.
Smart tänker säkert de och får någon kvadratmeter gratis.
Har du ingen balkong eller förråd atthänga upp din krok?

Om du tittar noga på blden så breder jag knappast ut mig. Mina kläder hänger inom ca 20cmx25cm.
Dom hänger inom "rutan" mellan elskåpet och hörnet. Man ser inte ens mina kläder när man kliver in i farstun (mittemot min dörr).
Men nu när han har hängt sitt skit sticker allt ut och över min dörr. Skorna står lite slafsigt på min dörrmatta så jag måste kliva över dom för att komma in.

Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Men vafan du får väl hänga din skitiga arbetskläder INNE i din egna lägenhet
Brandkåren gillar inte när det finns en massa brandfarligt skit i trapphusen.

mvh

Arbetskläderna är brandsäkra. Det är snack om en hjälm, jacka, byxor och skor. Hyresvärden har absolut inget emot att jag satt upp ett par krokar där.
Citera
2013-02-15, 16:28
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Arbetskläderna är brandsäkra. Det är snack om en hjälm, jacka, byxor och skor. Hyresvärden har absolut inget emot att jag satt upp ett par krokar där.

Problemet är väl snarare att de skulle stå i vägen under eventuell brand.

Sen om du vill lösa problemet på konfliktundvikande svenne vis så kan du ju själv sätta upp några fler krokar en liten bit bort så kan ni ha era grejer åtskilda. Tror nog att han antog att det var hyresvärden som satte upp krokarna och det vore inte rättvist att bli arg på honom över det.
Senast redigerad av Gameboy92 2013-02-15 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in