Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
Ja det är ju problemet. Att ni skaffar djur och sedan inte kan hålla koll på dem. Då skall man inte ha djur.
Jag tycker personligen att när man håller en katt inomhus så är det inte i kattens intresse. Försöker du argumentera allmänt mot att katter inte ska vara husdjur längre då?
I mitt avseende har jag bra koll på min katt. Hon kommer in varje kväll, oftast flera gånger om dagen. Hon äter regelbunden och bra mat, hon är fin i hullet, hon är steriliserad och vaccinerad och försäkrad. Hon har ett halsband på sig där man kan nå mig via mitt telefonnummer och hon är öronmärkt och chippad. Hon har ett halsband med reflexer på.
Hon använder sin kattlåda regelbundet.
Thedownside: Hon får gå fritt ute i området med minst 5 andra katter som bor på en radie av 50 meter omkring här, det kan hända att hon skiter på en tomt här i området där en person har problem med det. Men chansen är dock relativt liten eftersom det finns en stor skog bakom alla våras trädgårdar här och där jag skulle tippa på att hon hellre uppehåller sig mestadels av tiden eftersom det oftast är därifrån hon kommer när jag ropar in henne.