2013-10-09, 09:44
Medlem
ImCertins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jo, ja, varför inte. Dock ligger min partner sjuk med feber så jag känner nog inte riktigt för det idag.
Hur vet du att katten har feber? Pillar du den i röven med termometern VARJE dag?

Kvinnor med katter är fan besläktat med piss.
Citera
2013-10-09, 09:44
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Dock såg jag grannkatten sätta sig och skita i deras ena sandhögar de hade till något med renoveringen.

Hur vet du att din egen katt inte gör samma sak? Det finns till och med katter som pissar i folks garage och på folks farstubroar (som sagt) eller springer in till folk när dörrar står öppna.

Att ha ett djur lösspringande i ett område är ett jävla otyg. Varesig vi snackar hundar eller katter.
Citera
2013-10-09, 09:54
Medlem
Fattar inte problemet. Du vill att din katt skall vistas på deras tomt?
Det avgör väl de som äger tomten. Var glad att de inte kommit över till dig och klagat än.
Citera
2013-10-09, 09:54
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImCertin
Hur vet du att katten har feber? Pillar du den i röven med termometern VARJE dag?

Kvinnor med katter är fan besläktat med piss.

Nä jag snackar om min pojkvän, alltså, för jag har faktiskt en

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Hur vet du att din egen katt inte gör samma sak? Det finns till och med katter som pissar i folks garage och på folks farstubroar (som sagt) eller springer in till folk när dörrar står öppna.

Att ha ett djur lösspringande i ett område är ett jävla otyg. Varesig vi snackar hundar eller katter.

När vi snackar kattkiss i garage och saker så snackar vi oftast okastrerade hankatter som markerar revir lite här och var (Jag hade en som markerade revir i min barnvagn som stod i garaget en gång, när jag var liten)

Min katt är en steriliserad honkatt, hon gör inte ifrån sig inomhus. Jag bor själv i ett garage så jag borde ju liksom veta...

BTW en älg sket i min trädgård igår, där kan vi snacka blajja. Och ni stör er på kattskitar

http://img706.imageshack.us/img706/6131/px3p.jpg

http://img29.imageshack.us/img29/5959/pekk.jpg

Hade ju velat se någon av er gå ut och ge den en spark.
Citera
2013-10-09, 09:55
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Fattar inte problemet. Du vill att din katt skall vistas på deras tomt?
Det avgör väl de som äger tomten. Var glad att de inte kommit över till dig och klagat än.

Nej det har jag inte hävdat att jag vill.

De får väl hemskt gärna komma över och klaga, spruta vatten på henne, vifta bort henne eller vad som helst. Nu vet jag ju inte vad som har hänt vid dessa två incidenter, men skulle jag se någon av dem bruka överdrivet våld på någon av grannskapets katter då tänker jag lägga mig i, alltså.

Jag bor i ett område precis vid havet, här går majoriteten av mina grannar ut med sina hundar lösa, här finns åtminstone 5 katter till i husen bredvid. Det är inte direkt så att jag är en pinpoint liten problemmakare i ett städat förortsområde.
Citera
2013-10-09, 09:57
Medlem
Är det helt uteslutet för dig att se till själv att hålla din katt borta? Det är väl inte grannarna ansvar.
Citera
2013-10-09, 09:58
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Är det helt uteslutet för dig att se till själv att hålla din katt borta? Det är väl inte grannarna ansvar.

Ja du får väl hemskt gärna komma med ett förslag på hur jag ska göra det, så kan vi diskutera det vidare.
Citera
2013-10-09, 10:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ja du får väl hemskt gärna komma med ett förslag på hur jag ska göra det, så kan vi diskutera det vidare.

Kattlåda?
Citera
2013-10-09, 10:03
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Kattlåda?

Jag har en kattlåda. Såhär ser den ut också; http://instagram.com/p/R7c4E7w4lW/
Citera
2013-10-09, 10:09
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Jag har en kattlåda. Såhär ser den ut också; http://instagram.com/p/R7c4E7w4lW/

Håll den inomhus då? Vad är problemet?
Citera
2013-10-09, 10:11
Medlem
Carabuss avatar
Citat:

Gå ut dem katten i koppel eller bygg en kattgård åt den.

Är själv sjukt less på alla katter som pissar och skiter på vår tomt. Har provat att prata med några kattägare och de är av samma inställning som du så det sket sig ju. Numera tar jag bara bort katterna när jag får tag på dem (ibland kommer de in då vi har verandadörren öppen...).

Nej, jag plågar dem inte, är jägare så jag avlivar dem snabbt och smärtfritt. Är ju synd om katterna, men då ägarna inte fattar bättre och inte går att prata förstånd med så blir då jag less till sist. Har en granne som är allergiker och hon kan inte ha öppet alls då katterna kommer in (hon är mycket allergisk) och hon har också försökt prata med kattägarna. Vad svarade de? "Du behöver ju inte ha dörrar/fönster öppna då."

De flesta kattägare verkar inte bry sig överhuvudtaget att deras små keldjur orsakar problem för andra människor, där kan vi snacka om empatilösa människor. Nä, ta hand om era djur om ni verkligen är rädda om dem, då slipper andra besväras.
Citera
2013-10-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ja det är ju problemet. Att ni skaffar djur och sedan vare sig kan eller vill hålla koll på dem. Då skall man inte ha djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in