Citat:
Ursprungligen postat av
Marimu
Ja du får väl hemskt gärna komma med ett förslag på hur jag ska göra det, så kan vi diskutera det vidare.
Gå ut dem katten i koppel eller bygg en kattgård åt den.
Är själv sjukt less på alla katter som pissar och skiter på vår tomt. Har provat att prata med några kattägare och de är av samma inställning som du så det sket sig ju. Numera tar jag bara bort katterna när jag får tag på dem (ibland kommer de in då vi har verandadörren öppen...).
Nej, jag plågar dem inte, är jägare så jag avlivar dem snabbt och smärtfritt. Är ju synd om katterna, men då ägarna inte fattar bättre och inte går att prata förstånd med så blir då jag less till sist. Har en granne som är allergiker och hon kan inte ha öppet alls då katterna kommer in (hon är mycket allergisk) och hon har också försökt prata med kattägarna. Vad svarade de? "Du behöver ju inte ha dörrar/fönster öppna då."
De flesta kattägare verkar inte bry sig överhuvudtaget att deras små keldjur orsakar problem för andra människor, där kan vi snacka om empatilösa människor. Nä, ta hand om era djur om ni verkligen är rädda om dem, då slipper andra besväras.