Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Facade instämmer delvis. Det jag tänkte på var att man stör grannen med musik och annat, så det hörs inne hos andra, nattetid osv. Det är ju inte bra och då tycker jag man måste bättra sig. Men kan man stänga om sig i sin villa (fönster osv), och oljudet försvinner helt. Då är det ju inte några stora problem tycker jag.
Då kan folk spela musik nattetid och partaja, bara alla andra kan stänga ute ljudet så dom kan leva normalt inomhus i alla fall.
Helt klart.
Visst går jag kanske till överdrift ibland (som när jag tvättar bilen

) men man ska ju faktiskt kunna få leva när man har betalat såna hiskeliga pengar för sin bostad som en villa kostar.
Granne sitter med lite musik en fredags kväll klockan 23:30, dricker pilsner i sin trädgård med några polare. Vem fan bryr sig? Låt dom göra det!
Några grannar har någon gång på sommaren en rejäl fest hemma hos sig. Varför klaga? Var glad att någon åtminstånde har kul i kvarteret
Så länge man inte går till överdrift och beter sig allmänt odrägligt/illa så tycker jag att man ska få leva som man vill.
Tur att någon iallafall höll med mig, var nästan lite oroad över att denna sektion av forumet hade blivit översvämmad av PK-kvinnor från Familjeliv som skulle hoppa på mig innan dom ens läst min text