2013-05-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Misshandel?
Då kan ju TS anmäla henne för psykisk misshandel?
Visst är det så. Man kan alltid anmäla någon för psykisk misshandel när någon gör något man inte gilllar.

Citera
2013-05-09, 00:23
Medlem
Urinera på henne
Citera
2013-05-09, 00:23
Medlem
zuppja0s avatar
Borde det inte finnas något annat fönster i lägenheten? Tvärdrag i fem minuter sen räcker det rätt så länge.
Citera
2013-05-09, 00:24
Medlem
Roligt, effektivt och lär inte bli så hårt straff, säg att du inte va hemma vid tidpunkten bara. Du kommer inte torska
Citera
2013-05-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Stackars plutten, får känna lukten av rök...

Det finns inget förbud mot att röka på balkongen. Mitt råd är att du ska sluta vara en fitta.

Självfallet förstod jag att det skulle trilla in en del "fröken duktig"-kommentarer om hur barnslig jag är, osv, men kommentarer som denna tar väl ändå priset.

Är du dum i huvudet? Är verkligen "Det finns inget förbud mot att röka på balkongen. Mitt råd är att du ska sluta vara en fitta." seriöst ditt bidrag i tråden? Låt säga att hyresvärden inte klarar av att göra någonting, och att horan inte slutar röka även om jag ber henne snällt att göra det, ska jag då finna mig i att horan förpestar mig med sin andrahandsrök?

Faktumet att andrahandsrökning är farligare än förstahandsrökning, och att du inte ser detta som ett problem, gör väl snarare dig till en fitta av rang.
Citera
2013-05-09, 00:28
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanlosaVandraren
Självfallet förstod jag att det skulle trilla in en del "fröken duktig"-kommentarer om hur barnslig jag är, osv, men kommentarer som denna tar väl ändå priset.

Är du dum i huvudet? Är verkligen "Det finns inget förbud mot att röka på balkongen. Mitt råd är att du ska sluta vara en fitta." seriöst ditt bidrag i tråden? Låt säga att hyresvärden inte klarar av att göra någonting, och att horan inte slutar röka även om jag ber henne snällt att göra det, ska jag då finna mig i att horan förpestar mig med sin andrahandsrök?

Faktumet att andrahandsrökning är farligare än förstahandsrökning, och att du inte ser detta som ett problem, gör väl snarare dig till en fitta av rang.
Fan va du överreagerar.
Gör det jag sa tidigare i tråden eller gå ner till henne och prata med henne?
Eller så öppnar du fönstren på andra sidan
Citera
2013-05-09, 00:29
Medlem
tangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
EDIT:
Lol!
Det är fan intressant att detta är TS första inlägg, trots att han reggade sig för två år sen.

Han fick iaf ett varmt välkomnande i helig fb stil.
Citera
2013-05-09, 00:32
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:

Du är ju en större idiot än du verkade efter första inlägget. Är du så begåvningshandikappad att du verkligen tror att andrahandsrök är skadligare än förstahandsrök? På RIKTIGT? Finns ju inte ens en statistisk säkerställd koppling mellan andrahandsrök och sjukdomar över huvud taget.

Och att du kallar tjejen för hora hjälper ju knappast, var det vad du kallade henne när du bad henne sluta röka på balkongen?

Fan vad störd jag blir på överkänsliga fittor som du som blir helt rabiata så fort nån tänder en cigg. Man har rätt att röka på balkongen. Eller ska hon röka under köksfläkten istället och sprida lukten i hela husets ventilationssystem? Men det är väl klart, enligt dig så ska hon ju gå ut på gatan och röka eller sluta helt, så lilla prinsessan slipper känna lukten
Citera
2013-05-09, 00:33
Medlem
Citat:

Är du dum i huvudet? Är verkligen "Det finns inget förbud mot att röka på balkongen. Mitt råd är att du ska sluta vara en fitta." seriöst ditt bidrag i tråden?
Med tanke på hur du uttrycker dig i trådstarten får du ju för fan skylla dig själv. Du har med all önskvärd tydlighet visat att du är en fitta själv.
Citat:
Låt säga att hyresvärden inte klarar av att göra någonting,
Hyresvärden kan inte göra något.
Citat:
och att horan inte slutar röka även om jag ber henne snällt att göra det, ska jag då finna mig i att horan förpestar mig med sin andrahandsrök?
Du har inget val. Det är inte olagligt att röka på balkongen.
Citat:
Det där är en myt. Passiv rökning är inte alls farligare, och är till och med markant mindre farligt. Den lilla röken du får in från grannens balkong är dessutom helt försumbar ur hälsoaspekt. Om du hade bott med någon som rökte inomhus hade det kunnat vara relevant.
Citera
2013-05-09, 00:37
Medlem
Mina alternativ är således:

1) Öppna fönster på andra sidan lägenheten.

2) Försök resonera med den sinnesslöa människan (som tycks röka så pass frekvent att det bara dröjer någon minut innan man känner röklukt efter man öppnat fönstret) att den ska får börja ta hänsyn till andra människor, och kanske masa sitt feta arsle ut till entrén en trappa ner och röka där istället.

3) Prata med hyresvärden som inte har något rökförbud och således troligen inte kommer göra ett skit.

Eftersom 2:an och 3:an knappast några alternativ i ordets rätta mening så lämnas jag med det 1:a alternativet - vilket känns rätt svagt.
Citera
2013-05-09, 00:42
Medlem
tjungmans avatar
Uppenbarligen bör du utnyttja situationen. Det är inte alltid man har en hora i trapphuset. Hosta upp pengarna och besök henne för ett ligg.

Varsågod.
Citera
2013-05-09, 00:44
Medlem
Citat:
Eftersom 2:an och 3:an knappast några alternativ i ordets rätta mening så lämnas jag med det 1:a alternativet - vilket känns rätt svagt.
Ja, eftersom du verkar vara en tuffing på nätet, men en fegis irl så är det nog så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in