Citat:
Ursprungligen postat av PlanlosaVandraren
Självfallet förstod jag att det skulle trilla in en del "fröken duktig"-kommentarer om hur barnslig jag är, osv, men kommentarer som denna tar väl ändå priset.
Är du dum i huvudet? Är verkligen "Det finns inget förbud mot att röka på balkongen. Mitt råd är att du ska sluta vara en fitta." seriöst ditt bidrag i tråden?
Med tanke på hur du uttrycker dig i trådstarten får du ju för fan skylla dig själv. Du har med all önskvärd tydlighet visat att du är en fitta själv.
Citat:
Låt säga att hyresvärden inte klarar av att göra någonting,
Hyresvärden
kan inte göra något.
Citat:
och att horan inte slutar röka även om jag ber henne snällt att göra det, ska jag då finna mig i att horan förpestar mig med sin andrahandsrök?
Du har inget val. Det är inte olagligt att röka på balkongen.
Citat:
Faktumet att andrahandsrökning är farligare än förstahandsrökning, och att du inte ser detta som ett problem, gör väl snarare dig till en fitta av rang.
Det där är en myt. Passiv rökning är inte alls farligare, och är till och med markant mindre farligt. Den lilla röken du får in från grannens balkong är dessutom helt försumbar ur hälsoaspekt. Om du hade bott med någon som rökte inomhus hade det kunnat vara relevant.