2020-12-21, 00:13
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Hyfsat betyg har sista avsnittet.

https://www.imdb.com/title/tt1305288..._=tt_eps_rhs_0
Citera
2020-12-21, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger

Jevlar! Ska bli kul att se hur det ser ut senare, men bra var det!
Citera
2020-12-21, 08:30
Medlem
grottmuttans avatar
Det sjukaste i säsongsavslutningen och något som tyvärr tog mig ur allting i flera minuter var när Moff Gideon säger ”Activate the dark troopers” och sen börjar fucking dubstep spelas.. Nej fy fan.

Borde de inte kunnat avaktivera de själva innan förresten? De hade ju kontroll över skeppet en stund.
Citera
2020-12-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger

Sjukt. Sista avsnitten var väl ungefär lika mediokert som resten av serien. Alltså inte dåligt men ok.
Man kanske aldrig ska sluta att förvånas av hysterin och fanboismen kring sånt här.
Senast redigerad av teellur 2020-12-21 kl. 11:19.
Citera
2020-12-21, 12:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det sjukaste i säsongsavslutningen och något som tyvärr tog mig ur allting i flera minuter var när Moff Gideon säger ”Activate the dark troopers” och sen börjar fucking dubstep spelas.. Nej fy fan.

Borde de inte kunnat avaktivera de själva innan förresten? De hade ju kontroll över skeppet en stund.
Jag är inget fan av dubstep, snarare tvärtom, men just där tyckte jag att det passade ganska bra.
Citera
2020-12-21, 12:44
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Men om det kommer en film om Grogu då bord dom hoppa typ 100-300 år framåt...Då borde han vara typ I 20 års ålder i människo år

Men i dom nya filmerna, döda inte Hans Solos son alla padiwans och det va därför Luke lämna i en massa år? Kommer knappt ihåg dessa filmer, tänker inte se om dom, rogue one visst!
Senast redigerad av zaphiro 2020-12-21 kl. 12:47.
Citera
2020-12-21, 12:44
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är inget fan av dubstep, snarare tvärtom, men just där tyckte jag att det passade ganska bra.
Dubstep har väl varit ute sen typ 2011 och känns definitivt inte Star Wars-mässigt! 😤
Citera
2020-12-21, 12:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Dubstep har väl varit ute sen typ 2011 och känns definitivt inte Star Wars-mässigt! 😤
Fast visst har det en ljudbild som passar rätt bra till just robotar?
Citera
2020-12-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Sjukt. Sista avsnitten var väl ungefär lika mediokert som resten av serien. Alltså inte dåligt men ok.
Man kanske aldrig ska sluta att förvånas av hysterin och fanboismen kring sånt här.

Varför ser du på två hela säsonger av en medioker serie då?
Citera
2020-12-21, 20:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Jon Favreau Just Showed Book of Boba Fett LOGO and Mandalorian S3 Rumors!
https://www.youtube.com/watch?v=WzWdFJv8LfY

0:58 in i klippet. Nu är man 10 år igen!
Citera
2020-12-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Men i dom nya filmerna, döda inte Hans Solos son alla padiwans och det va därför Luke lämna i en massa år? Kommer knappt ihåg dessa filmer, tänker inte se om dom, rogue one visst!

Ja men berätta inte Luke att Ben dödar några av eleverna och tar några med sig.. Ja hoppas verkligen att Grogu lever och kommer vara med i som nya filmerna...Eller i en serie där han har blivit äldre
Citera
2020-12-22, 04:05
Medlem
Geomeisters avatar
Blev att se igenom säsong ett och två under ett spann av cirka 28 timmar för mig. Lätt serie att se igenom måste jag skriva.

Serien blandar ett äldre format där varje avsnitt är, i princip, isolerat medan andra avsnitt är viktigare för handlingen och delaktiga i något större. Vanligtvis är det antingen eller. Tänk The A-Team kontra Game of Thrones. Denna är ett mellanting. Fungerade det? Nja. Måste jag skriva. En del avsnitt kändes stressade och kunde bidragit med mer om det inte behövde avslutas under samma avsnitt. Det är mycket information som ska in i relativt korta avsnitt. Spänningsmomenten mellan uppbyggandet och de ofta lite överdrivna avsluten var alldeles för korta.

Jag är glad att skaparna lämnade mycket av filmernas handling bakom sig. I mångt och mycket tycker jag filmerna efter originella trilogin kämpat med att hålla olika handlingar som mest är bleka kopior levande istället för att bygga ut världen omkring på ett intressant sätt. Här får man möta nya personer, några gamla och världar som är kul att se. Vissa karaktärer tycker jag inte platsade in eller så billiga ut (djävulsgubbarna, den röda jedin m.fl.), men mycket är snyggt gjort och ungefär det jag (och förhoppningsvis) andra vill se.

MagnusBengtsen pekade på något som förstörde en del. Varför är Stormtoopers så dumma i majoriteten Star Wars relaterat? Oavsett om de är två eller trettio utgör de ungefär samma hot. Det är människor i dräkten. Borde inte de inte då utgöra olika typer av hot? Slagsmålsscenerna led mycket av liknande. Någon är övermäktig och man vet vad som skulle hända till 90 %. Tråkigt. Förstår att serien är lika mycket gjord till barn som äldre (vilka vuxit upp på filmerna), men lite mer intelligens i allt hade inte skadat. Att någon bara tar allt och alla i sin väg är inte särskilt stimulerande.

"Baby Yoda" ger serien lite hjärta och känns bättre än robotarna i filmerna som upptar alldeles för mycket tid i proportion på vad de faktiskt gör i de flesta filmerna. Jag hade gärna sett mer av just Baby Yoda utöver han leka som barn. De slängde med några saker. Några detaljer till hade inte skadat.

Själva huvudpersonen är väl mycket tagen ifrån westerns där huvudpersonen är anonym. Det är lite dialog och han gömmer sig bakom en mask. Då ganska många roller genom åren inte riktigt funkat fullt ut tycker jag det var ett smart val. Finns det ingen Harrison Ford är detta ett bra alternativ.

Seriens kvalitet tycker jag skilde sig rejält ifrån avsnitt till avsnitt. Det kan man nog skriva om gällande mängder av serier, men vissa kändes som en transportsträcka. Jag hade hört om avsnitt fem i säsong ett och det kändes bara billigt. Någon Benjamin Ingrosso stil av kille dyker upp, sandfolket presenteras på ett dåligt sätt, tvisten är kass och damen i verkstaden matchar inte serien särskilt väl heller. Där hade de verkligen kunnat gjort något bättre. Spontant skulle jag säga att hälften av alla avsnitt var väl sevärda och en del innehöll saker bättre än de mesta ifrån filmerna efter kända trilogin, men andra hälften var mer mellanmjölk. Skulle säga att det mesta gick mellan 5-8 / 10.

Musiken av svenska Ludwig Göransson är kompetent. Inget likt det allra mest klassiska, men jag gillade den och bra idé att inte hänga på för mycket på nostalgin av de kändaste verken.

Inför framtida serier finns det klart utrymme för förbättring, men ja.. Glor jag på två säsong under något mer än ett dygn så är det inte dåligt. Likt mycket senaste åren har denna serie hypats och ja. SÅ bra är den inte, men 7 / 10 får den i helhet av mig. Är intresserad av att se nästa säsong mer än vad jag var att se nästkommande film efter jag sett Force Awakens, The Last Jedi m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in