Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Jag måste erkänna manuset i sin helhet efter två säsonger inte bara är mediokert, det är faktiskt ganska bra. I sin helhet är det en bra story, men fan så mycket tid de lade på nonsens och ingenting. Det är vad som stör mig, alla fillers med absolut skit. Därav min kritik, för jag håller någon sorts standard.
De bästa avsnitten i serien är fantastiska, de sämsta är rentutav dåliga. Lägstanivån är för låg och för mycket. I övrigt är det en lovande serie. Man får bara hoppas de skärper sig nu, men nä, man kan förvänta sig 5 tomma fillers på 8 avsnitt även nästa säsong. Än så länge har de hållit exakt det receptet. Längre än så kan inte de utlovade genierna tänka framåt.
Och det hyllar folk till skyarna? Sisådär 3 jättebra avsnitt, 5 sömnpiller? Jag förstår det inte. Hur kan det anses vara fantastiskt?
Jämför idiotavsnittet med när Grogu äter ägg i en jacuzzi i någon jävla spindelgrotta - av någon helt outgrundlig, idiotisk anledning till varför ens i helvete de befinner sig där - med säsongsavslutningen. Klasskillnad, eller hur? Jag förstår inte alla avsnitt kan vara säsongsavslutningar, men vad fan? Är det så låga förväntningar på vad som är bra bland folk? Tydligen. Det är så fruktansvärt ojämn kvalitet på avsnitten så det finns inte.
Runka ni till hymnerna av denna serie. Jag ser den som över medel. "Hur kan du vara så arrogant övertygad om att du skulle skriva ett bättre manus än det här?!" gnäller ni. Ja, till att börja med skulle jag inte slösa miljontals dollar i dubbelsiffrigt på rent jävla nonsens som inte för storyn framåt ett skit och karaktärerna utvecklas marginellt. Redan där är jag förbi.
Ni missförstår mig, jag skryter inte över min egen förmåga, jag inser att även en medelmåtta som jag hade gjort det bättre. Det är inte skryt. Det är djup kritik. Herregud att Star Warsfans höjer det här till skyarna. Hahaha! Normalisering mot mediokritet eller vad?
Jag ger serien efter 2 säsonger 7/10 om jag är snäll av ren nostalgi och det kanske jag borde vara. Så ja, 7/10.
Idiotavsnitt? Vad är det för onödiga fillers du syftar på? Spindelgrottan är ju ett näste för "Krykna spiders" som är kraft-känsliga som varit omnämnt periodvis i noveller, fan-art. Det utvecklar Star Wars universumet. Dessutom finns det fler dimensioner i det avsnittet som att visa godhet och dels var det utvecklade för Grogu som otränad fumlar mellan dark-side och ligh-side och det var ett sätt för Mando att få information genom att följa ledtrådar för att komma vidare. Samma med sandfolket där vi fick se en helt annan sida av denna kanske missförstådda ras som jag vet många har gnällt över. Det är inte låga förväntningar, det är snarare du som inte förstår. Det kan inte bara vara eldöverfall mot kassa storm-troopers varje avsnitt.
Säger det igen som jag har gjort så många gånger så fort det diskuteras Star Wars, det finns ingen som hatar Star Wars lika mycket som Star Wars fansen själva. Denna serie är precis vad Star Wars behöver för att överleva några decennier till, det går inte spinna på samma skit för evigt.
Fantastisk bra säsongsavslutning! Helt klart rysningar efter detta avsnittet! Så jävla mycket SW gnäll men Disney har ändå fått till mycket bra Star Wars också, Rogue One och The Mandalorian är klockrena exempel på detta, så länge de inte kladdar med Skywalker sagan så blir det bra.