2020-12-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Varför ser du på två hela säsonger av en medioker serie då?

I brist på annat. Och fin Star Wars-känsla. Sjukt snygg serie, läcker produktion, concept art, musik, och den har ju sina stunder. Michael Biehn var ju härlig att se. Och det fanns ju bra avsnitt, men tyvärr allt för många svaga. Handlingen är ju det viktigaste för en berättelse. 6/10. Möjligen 3/5 om man ska vara snällare.

Frågan är ju för att återkoppla till min kommentar - vad bryr det dig? Tål du inte att folk inte tycker lika mycket om din älskade tv-serie? Känner du dig personligt påhoppad? Det borde du inte. Det är det jag menar fanboismen är ju galen kring sånt här. Det blir som nån sorts supporterkultur där man håller blint på "sitt lag" och måste försvara det. Men smaken är som baken, folk tycker olika. Inte konstigare än så.

Jag kommer se nästa serie med. Och blanda suckar över det platta karaktärerna och barnsliga handligen med njutning över den läckra Star Wars-nostalgin.
Senast redigerad av teellur 2020-12-22 kl. 13:43.
Citera
2020-12-23, 10:33
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Jag gjorde misstaget att stänga av när eftertexterna började rulla. Men sedan blev jag påmind om att det fanns en scen till.
Citera
2020-12-23, 10:41
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Äntligen har Star Wars hittat hem igen!
Djävlar vilken bra serie!
Det här behövde Star Wars för de sista 5 filmerna i huvudserien har ju varit så djävla PK så man kräktes lite i munnen.

En fantastisk serie som har samma känsla som de första filmerna.
Äntligen!
Citera
2020-12-23, 10:53
Medlem
Jag har försökt ge serien en chans, men jag klarar det inte. Det är mer som en western där huvudrollsinnehavaren rider sin häst från by till by och hjälper dem.
Citera
2020-12-23, 11:56
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har försökt ge serien en chans, men jag klarar det inte. Det är mer som en western där huvudrollsinnehavaren rider sin häst från by till by och hjälper dem.
Tänkte så också, och/men kom på efter s1 och definitivt efter s2-e01/02 att serien är till hälften för barn och Star Wars nördar, man får liksom stänga av höga sci-fi-story-förväntningar och ta serien med en nypa salt.
Att använda bra skådisar bara för ett enda avsnitt gav ju också en hint om dåligt story-flyt genom serien.
Mitt eget gillade av sci-fi vann kampen, så jag var tvungen att kolla veckoavsnitten.
Och sen,
Vad är det för fel på tidernas bästa filmkoncept med Westerns 'där huvudrollsinnehavaren rider sin häst från by till by och hjälper dem'?!
Citera
2020-12-23, 14:52
Medlem
twoeggss avatar
Väldigt juvenil handling.. typ som Batman-serien på 60-talet.. oj pang pang några Stormtroopers.. pang pang. Original Star Wars kändes betydligt mörkare och tycker just mörkret och djupet saknas i denna serie. För mycket feelgood. Är målgruppen tänkt att vara yngre än i vanliga Star Wars, eftersom den är så snäll? Dock snyggt rent estetiskt och ändå okej underhållning om man inte har så höga förväntningar på storyn.
Citera
2020-12-23, 17:30
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Väldigt juvenil handling.. typ som Batman-serien på 60-talet.. oj pang pang några Stormtroopers.. pang pang. Original Star Wars kändes betydligt mörkare och tycker just mörkret och djupet saknas i denna serie. För mycket feelgood. Är målgruppen tänkt att vara yngre än i vanliga Star Wars, eftersom den är så snäll? Dock snyggt rent estetiskt och ändå okej underhållning om man inte har så höga förväntningar på storyn.

Tror inte att målgruppen är tänkt att vara yngre än i vanliga Star Wars.
Citera
2020-12-23, 19:24
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Tror inte att målgruppen är tänkt att vara yngre än i vanliga Star Wars.

Jag tror alla åldrar kan få ut något av denna serie, även om fansen av originaltrilogin blir mest bortskämda med alla referenser. Håller ju med om att stormtrooperna om möjligt är ännu sämre motståndare här än i filmerna. Jag har för mig att de till och med belyser detta i något avsnitt i slutet av första säsongen. Lite mer motstånd kan jag ju tycka att de borde erbjuda, även om våra hjältar har tjockt plot armor.
Citera
2020-12-23, 19:34
Medlem
Allt som allt, ett väldigt bra avslut på en väldigt bra säsong. Barnet i mig jublade av lycka när en x-wing gjorde entre och en man med mantel, handske på endast höger hand och en grön ljussabel vänder upp och ner på skeppet. När man inte tror att det kan bli bättre så rullar en blåvit brandpost in också!

Jag har tidigare sagt att jag inte uppskattar att Mando får för mycket frihet att visa trynet, men här kändes det helt okej och befogat. Det hade dock varit starkare om det var första gången under seriens gång.
Jag håller med om att vissa actionscener med stormtroopers känns en aning b. Men det stör mig inte jätte mycket. Dels för att de använt många fans, utan stunt/skådis kompetens, från 501st Legion att medverka med sina egna dräkter, och jag uppskattar den lyhördheten och behagandet gentemot fansen. Och dels för att det får lite mer spaghetti western känsla av de skraltiga sekvenserna. Att serien håller på någon slags space western aspekt är något jag uppskattar väldigt mycket.

Någon mer som fick en svag känsla av att Bo-Katan utövade jedi mind tricks när hon säger åt sin kumpan att lugna sig mot Boba när de håller på att hetsa varandra på baren?
Citera
2020-12-23, 20:01
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Jag laddade ner de tre första delarna för att se om denna tv-serie är bra. Jag lyckades nätt och jämnt traggla mig igenom den de första två delarna. Samma tråkiga humor, eller vad det ska kallas, som i filmerna och hjältarna är riktiga superhjältar som aldrig blir träffade allvarligt nog trots att de är exponerade.

Rent skit.
Citera
2020-12-25, 00:42
Medlem
Dessa två säsonger hade ju varit meningslösa om de lät Grogu dö i den där skolan, som väl sker senare för alla andra där? Så var håller han då hus alla år i handligen senare?
Citera
2020-12-26, 19:02
Medlem
Spoiler för er som inte sett sista avsnittet !
I eftertexten när Bobba Fett övertar Jabbas Palats, varför gör han det?
Samt vad händer med Grogu efter Skywalker hämtar honom ?
Antar allt detta finns i följande böcker m.m , isf vilka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in