2020-11-23, 12:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Bra musik, ska leta rätt på den på Spotify!

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Dåligt gjord? Är ju en jävligt bra gjord docka om du frågar mig, skönt att slippa CGI-skiten.

Söt är han men han kan ju t ex inte gå ordentligt, vrider på hela kroppen så det ser ut som när ett barn går med sina dockor! gå-gå-gå-gå-gå....

Visst, det är skönt att slippa CGI och det har man gjort ett väldigt bra jobb med. Välgjorda masker t ex.

Därför är det märkligt att Yoda-dockan är så extremkass.

Som några har skrivit förut i tråden, det kanske är med flit. Ger en kitschig retrokänsla som är lite charmig.
Citera
2020-11-23, 13:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Bra musik, ska leta rätt på den på Spotify!

Söt är han men han kan ju t ex inte gå ordentligt, vrider på hela kroppen så det ser ut som när ett barn går med sina dockor! gå-gå-gå-gå-gå....

Visst, det är skönt att slippa CGI och det har man gjort ett väldigt bra jobb med. Välgjorda masker t ex.

Därför är det märkligt att Yoda-dockan är så extremkass.

Som några har skrivit förut i tråden, det kanske är med flit. Ger en kitschig retrokänsla som är lite charmig.

Jag fick känslan av 80-talsfilmen Gremlins i de scenerna. Såg ungefär lika "välgjort" ut - och det är inte någon komplimang eftersom det är en film som är nästan 40 år gammal....
Senast redigerad av frange 2020-11-23 kl. 13:37.
Citera
2020-11-23, 21:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag fick känslan av 80-talsfilmen Gremlins i de scenerna. Såg ungefär lika "välgjort" ut - och det är inte någon komplimang eftersom det är en film som är nästan 40 år gammal....
Du är inte ensam om att ha gjort kopplingen mellan Baby Yoda och Gremlins...

https://www.google.com/search?rlz=1C...w=1366&bih=657

Edit; och att BY rör sig lite stappligt kan väl kanske skyllas på att den fortfarande är en bebis typ
Senast redigerad av gato12 2020-11-23 kl. 21:23.
Citera
2020-11-26, 19:03
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Dåligt gjord? Är ju en jävligt bra gjord docka om du frågar mig, skönt att slippa CGI-skiten.

Håller med dig, Baby Yoda är riktigt bra gjord. Den är så jävla gullig att moderkänslorna fullständigt svämmar över och det enda jag vill är att ta upp den lilla wompråttan och gosa ihjäl den! 😂
Citera
2020-11-26, 19:26
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Main story? Det var ju precis såhär i säsong 1 också. Sisådär 5 av 8 avsnitt handlade om ingenting, så det är bara att förvänta sig mestadels samma sömnpiller i säsong 2. Jag tänker inte börja se den här säsongen förrän alla avsnitt har kommit av precis den anledningen. Att vänta en vecka och i merparten av gångerna få se 25 minuter som handlar om ingenting var ingen höjdare. Den här serien är som gjord för att plöja igenom på en enda helgkväll.

Det verkar som många gillar det är fillerupplägget, jag tycker det är en besvikelse överlag. Men en serie behöver inte vara mer än medioker för att blidka Star Warsfansen, eftersom nästan allt Di$ney gjort kring sitt $tar War$ är skit.

Hade den här serien varit en fristående scifi-serie och inte haft Star Wars som universum hade den förmodligen inte ens överlevt pilotavsnittet.

Som jag förstår det så skulle "baby Yoda" egentligen inte vara någon huvudkaraktär från början utan "the child" var ett avsnitt, men den lille blev oerhört populär så den fick hänga med i framtida avsnitt.
Man kan ju undra vad huvudhandlingen från början skulle gå ut på, om det nu ens skulle finnas en tydlig sådan? Det är ju ändå en live-actionserie med flera starwarsälskande regissörer inblandade där de turas om att vara main-director -varför varje avsnitt får en känsla av fristående kortfilm snarare än en serie.
De är tydligen väldigt noga med att vara starwars-trogna och kan därmed inte sväva ut hur som helst. Men jag gillar serien, främst för den gulliga lilla BY.
Senast redigerad av Lova33 2020-11-26 kl. 19:30.
Citera
2020-11-27, 10:14
Medlem
Man-At-Armss avatar
Om avsnittet som släpptes idag:

Citera
2020-11-27, 16:29
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Om avsnittet som släpptes idag:

Ett bra avsnitt som sagt. Och kul med lite fler referenser till gamla expanded universe. Känns som om Favreau och Filoni fattat att Disneys SW filmer inte funkade, så de återgår till det gamla, som bygger på vad Lucas skapade eller välsignade med sitt godkännande.
De måste göra detta bra. I dessa tider är det nästan det enda som Disney drar in stålar på
Citera
2020-11-27, 17:29
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ett bra avsnitt som sagt. Och kul med lite fler referenser till gamla expanded universe. Känns som om Favreau och Filoni fattat att Disneys SW filmer inte funkade, så de återgår till det gamla, som bygger på vad Lucas skapade eller välsignade med sitt godkännande.
De måste göra detta bra. I dessa tider är det nästan det enda som Disney drar in stålar på
Ja, med facit i hand är 1-3 fan så mycket bättre än 7-9 och då ogillar jag det mesta med prequel trilogin. I näst senaste avsnittet av serien kunde jag inte bry mig mindre när:

För att återgå till senaste avsnittet:
Citera
2020-11-27, 20:59
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Ja, med facit i hand är 1-3 fan så mycket bättre än 7-9 och då ogillar jag det mesta med prequel trilogin. I näst senaste avsnittet av serien kunde jag inte bry mig mindre när:

För att återgå till senaste avsnittet:
Har hört teorier om att
Citera
2020-12-03, 06:43
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Chapter 13: The Jedi är enligt mig det bästa avsnittet i Serien hittills. Kul att Michael Biehn den gamle actionskådespelaren gör en roll. Nu väntar jag med spänning på de tre sista avsnitten.
Citera
2020-12-04, 14:06
Medlem
lapons avatar
-
Senast redigerad av lapon 2020-12-04 kl. 14:11.
Citera
2020-12-04, 14:14
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Grymt är avsnittet som kom idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in