Citat:
Har du kollat här?
Ursprungligen postat av Räsernajs
Men det är ju en översikt jag efterlyser. Den översikten som kan ge mig ett svar på huruvida detta låter klokt och är värt att undersöka vidare. Har snabt kollat runt på Scientology.org och inte hittat några som helst svar, utom på medialt uppmärsammade tysta födslar. Det den sidan ger, vid en snabb överblick är ju enbart reklam och det får jag från så många andra håll att jag inte riktigt orkar bry mig.
Så boken, igen. Då mitt lokala bibliotek inte för den, så är alternativet att köpa den. Vilket jag i dagsläget inte är speciellt sugen på av 2 anledningar.
1. Det är det en sammanfattning jag vill ha, som kan skina lite ljus på denna företeelse. Men utan säljsnacket. Vad jag vill ha enkla svar på de frågor jag har, så jag själv kan dra mina slutsatser.
Så boken, igen. Då mitt lokala bibliotek inte för den, så är alternativet att köpa den. Vilket jag i dagsläget inte är speciellt sugen på av 2 anledningar.
1. Det är det en sammanfattning jag vill ha, som kan skina lite ljus på denna företeelse. Men utan säljsnacket. Vad jag vill ha enkla svar på de frågor jag har, så jag själv kan dra mina slutsatser.
http://www.dianetics.org/sv_SE/what-is-dianetics/pg001.html
Citat:
Jag förstår, fast det är knappast mycket pengar - och det är lätt att kolla upp att Scientologer hjälpa andra.
2. I dagsläget, innan jag övertygat mig tillräckligt om detta är humbug eller lurendrejjeri eller något seriöst, så vill jag faktiskt inte sponsra med pengar till Scientologin.
Citat:
Det tycker inte jag. Vilka frågor har du?
Det enda jag kan konstatera är att från medlemmar inom Scientologerna är det svårt att få några svar.
Fast det gäller väl de flesta religioner...