Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
You taking to me? Are you taking to me?
Seriösa frågor får seriösa svar.
Citat:
Är det antalet dynamiker som gäller? Inte antalet människor? Så jag är lika mycket värd som min familj som i sin tur är lika mycket värd som varje grupp jag ingår i (räknas dom separat, eller gör man en överslagsberäkning och avrundar när det gäller 3'e dynamiken?) som i sin tur är lika mycket värd som hela mänskligheten?
Räkna bara dynamiker vad gäller olika exempel, så ser du vad som menas.
Citat:
Ser fortfarande inte hur detta hindrar att värdet av ett folkmord kan bli positivt: Anta att konkurrens om resurser gäller, så att t.e.x vatten inte räcker till alla. Om jag är president i ett militärt helt överlägset land skulle jag kunna rädda mig själv, min familj och alla mina grupper genom att fimpa alla andra på planeten. Är vi tillräckligt många för att säkra mänsklighetens överlevnad så funkar det väl på 4'an också?
Nu räknar vi dynamiker. Ditt exempel är bra för dina tre första dynamiker, men dödlig för dina fem överiga dynamiker, alltså en dålig idé som inte är bra eller fungerande.
Citat:
En parantes här: vad avses med mänsklighetens överlevnad? Att arten överlever maximal TID? Eller att alla nu levande individer överlever och skaffar maximalt antal avkomma? Dessa extrempositioner står ju i direkt motsatsförhållande, då det senare alternativet nog skulle vara ett av de snabbaste sätten att omöjliggöra fortsatt mänskligt liv på planeten.
Att mänskligheten överlever på bästa sätt såsom "ras" eller som mänsklighet.
Citat:
Eller handlar det om en balansräkning där maximalt antal individer TOTALT genom historien existerar? Men hur ska man agera då? Om jorden kommer att förstöras av en meteorit om 150 år borde vi ju i så fall föda ungar för allt vad tygen håller. Dröjer det 150.000 år kanske vi borde utrota alla som ligger över det maximala antal som kan försörjas på lång sikt och styra världen med järnhand för att hålla antalet konstant.
Att mänskligheten överlever och lever på bästa sätt. I dagsläget kan vi ju veta om en meteor skulle slå ut oss om x antal år, då skulle det bästa vara att hitta en lösning som lät oss undvika denna frontalkrock.
Det är din fjärdedynamik likväl som min och alla andras. Du,jag och alla andra har ansvar för att mänskligheten fortsätter att leva på bästa sätt i harmoni med övriga dynamiker.
Folkmord har ALDRIG och kommer ALDRIG att vara en bra lösning, vilket jag hoppas att du håller med om.
Citat:
4'an och 5'an tycks ju definitivt ha kommit i konflikt med varandra allt sedan mänsklighetens agerande började skada biosfären allvarligt.
Exakt, därför kommer väl straffet eller konsekvensen av mänsklighetens misserabla omsorg om denna dynamik i form av växthuseffekten och många andra miljöhot vi står inför idag.
Citat:
Å andra sidan lär väl allt liv på planeten vara ytterst beroende av mänsklighetens överlevnad och stabilitet. Dör vi av nu kommer nog ganska snart tillräckligt med kärnavfall att spridas för att omöjliggöra allt liv (utom ev kackerlackorna - nästa reinkarnation blir...). Men ändå, hade mänsklighten dött knall och fall anno 1812 t.e.x skulle det nog ha ökat oddsen för allt liv på jorden.
Kan du ha rätt i, men vi såsom mänsklighet har VÅRT, ditt, mitt och alla andras ansvar att se till att det inte blir så.
Du ser, på det sätt vi i dagsläget behandlar vår 5:e dynamik, så kommer det att slå oss på fingrarna vad gäller vår första, andra, tredje, fjärdedynamik och även de övriga. Så behandlar vi 5:e dynamiken fuckar vi upp alla andra dynamiker, så vi är inne på fel spår.
"VI" utnyttjar på ett skadligt sätt vår femte dynamik för att på så sätt gynna vår tredje (oljebolag, kemiska bolag etc.) för att få fet lön som gynnar min första och andra dynamik. Men det jag utsätter min femte dynamik för, innebär att flertalet av dynamikerna förlorar och i dess förlängning ALLA dynamiker.
Citat:
När det gäller 6'e håller jag med Mark: Det materiella universums "överlevnad" existens lär inte ligga inom ramen för vad som i mer än teoretisk utsträckning påverkas av mina handlingar. Och int' fan kan jag förutsäga hur i så fall. Att existensen av tid-rum-materia-energi skulle vara hotad av att jag inte tankar min bil eller går till frissan köper jag inte.
Du måste tänka "Min" 6:dynamik, dvs din i detta fall. Om du inte har full koll och omsorg om DIN närmaste 6:e dynamik, dvs att din bil är iordning, att dina verktyg är iordning, att din cykel funkar, att du har rena och hela kläder, att ditt hus funkar att bo i. Har du INTE DIN egen och närmaste 6:dynamik i ordning så påverkar det garanterat dina åtminstone tre första dynamiker negativt.
Vi behöver inte snöa iväg längre än så. Svårigheten är att se detta uppenbara och enkla, detta är enkelt, kanske för enkelt då man lätt vill komplicera det mer än nödvändigt.
Du kan väl ändå hålla med om att om du är nödgad att ha en bil för att kunna komma till ditt jobb så att du kan försörja dig själv din fru och dina barn. Om du då fuckar upp din egen 6:e dynamik genom att ge fan i att serva din bil så att den inte fungerar, då har du ju förvärrat situationen på ett antal av dina dynamiker, eller hur?
Citat:
7'an och 8'an får vänta till jag ev. får någon uppenbarelse. Dock åter lite besviken över att dessa dynamikers överlevnad kan jämställas med att jag gör Yoga och tror på Jesus, typ.
Det räcker med att du gjort något som inte direkt har att göra med ditt uppenbara överlevnad för din första dynamik som typ äta, drick, sova etc, för att du ska ha gjor något för din 7:e dynamik som jag sagt tidigare. Kanske lyssna och finna njutning i bra musik, eller en bra bok eller att själv skapa musik, dansa eller liknande som du finner själslig njutning av, då har du gjort något positivt för din 7: dynamik, inte konstigare än så.
Citat:
Visst.
När jag gick med led jag av en svår sjukdom, och genom att bli medlem fick jag vård som räddade mitt liv (1'an).
OK, bra.
Citat:
Någon familj har jag inte, dom har dött av samma sjukdom. Stryk 2án. Eller, nej förresten. Jag träffar ju en trevligt rasren och fertil Helga på partidagarna i München. Vi får 12 friska och lyckliga barn som får 12 frisk och lyckliga barn var. Etc.
OK
Citat:
Jag är värsta organisatoriska begåvningen, får Hitlers fulla förtroende och Tyskland vinner därmed kriget. Hela Eurasien ligger under tyskt herravälde - en tänkbar framtid 1936 (3'an).
OK
Citat:
Tack vare att jag är med och utrotar de slaviska och transkaukasiska folken hindras ett utbrott av en dödlig luftburen sjukdom att utvecklas i detta område år 2007, som annars skulle ha utrotat större delen av mänskligheten. Västeuropeer har en resitent gen och sjukdomen upståe ej (4'an).
Nu är det slut på mina OK. Detta var ICKE syftet för Hitler, Hitlers syfte och gärningar var INTE att rädda världen för denna hemska sjukdom som skulle tagit livet av nästan hela mänskligheten. Hans intention och syfte var att själv bli detta virus som utplånade större delen av mänskligheten.
Därför faller resten av ditt resonemang. Saker och ting handlar om syften och intentioner, inte slumpmässigheter.
Men om du hade lyckats med dina andra bedrifter hade det naturligtvis varit av godo.