2006-08-09, 18:20
Bannlyst
OBS! Ironiskt OT!

Min religon, även kallad Sküüpertinismen.

Härmed bestämmer jag att en gång för länge sen våldtogs en kanin av den skräckinjagade flodhästen Tarmspräckar-Elof. (Observera att jag stulit namnet från en text.)

Efter det kom en liten Kanin-Häst som hette Bert ut ur kaninens skabbiga kropp!
Bert träffade en dag en flicka av samma ras ( ) som hetter Margit. De fick 702725 barn som dom skickade till månen i pappersflygplan vikta i oblekt papper (miljöaspekt). De skickas till de berömda "Mountains of cheese" med varsin osthyvel för att överleva.

Nu är alla Kanin-Hästar (även kallade Sküüpertar) tre meter höga, sju meter breda, och de bär alla en doft liknande en blandning mellan bättre begagnad blöja, gym och gorgonzola ost.

Om ni köper min häftiga engångs serietidning med hela storyn för 180k där ni lär er om de här söta små(?) djur får ni ett långt & lyckligt liv.

Over and out!
Citera
2006-08-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Då var det dags igen?? Varför generaliserar du så ofta när du skriver dina inlägg? Du nedvärderar ju faktiskt människor som kan vara hur hederliga som helst. Det finns säker Scientologer som har varit falska och squirrlat och allt möjligt men då kan man ju säga att Vissa Scientologer gör det istället för att sätta ett = mellan Scientologer och lögnare.HUr kan du VETA att alla Scientologer bluffar och ljuger?

Usch , generaliserar jag, det måste jag akta mej för, då kan man tro att jag är suppressiv, eller hur?
Nu skriver jag om mitt inlägg utan att generalisera:
En rättrogen Scientolog bör vilja sprida läran till hela världen. Scientologins mål är att göra alla människor clear.
Att vara en scientolog som främst tänker på att själv få auditering och bli clear anses lite suspekt.
OK, det är toppfolket som bestämmer priserna, men om slavjobbarna inom kyrkan accepterar att sprida ut läran inklusive dessa höga priser så är de medskyldiga i den stora lögnen.
Citera
2006-08-09, 18:49
Medlem
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/guides/guide-display/-/89Z9UU6FN1UZ/ref=cm_bg_guides/002-0173379-3654469
Citera
2006-08-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Om Du tycker att det jag skrivit är otydligt kan jag sammanfatta det såhär:
Jag tycker att Du visat att Du inte förstått psykiatrin som vetenskap och organisation och misstänker därför att det är därför Du är negativ. Psykiatrin är nämligen "rätt" och den som inte håller med har inte förstått den.[/i]

Så kan man ju faktiskt läsa Ditt inlägg. Apropå bristande ödmjukhet, kaxighet och andra tillmälen som Du och Ghost haft mot andra.
Jag har verkligen gett psykologin och psykiatrin sin chans, men denna sk "vetenskap" har ett gigantiskt grundläggande fel enligt mig som blivit än "värre" de senaste 20 åren.
Jag själv är helt övertygad om att jag är en andlig/själslig/psykisk individ, vilket av psykiatrin HELT och HÅLLET har avfärdats. Psykiatrin av idag är en helt och hållet en atteistisk organsiation, och därmed kan jag på inga som helst sätt hålla med om denna grundsyn på vad en människa är för något.
Citat:
Så antingen är Du väldigt snabb att bestämma Dig för hur pass insatt Mark G är eller så är Du så väldigt övertygad om dianetikens fullkomlighet att kritik automatiskt innebär att kritikern inte fattat.
Nä, men då jag ser att det föreliggare grundläggande missförstånd, måste jag ju i alla påtala dessa.
Citera
2006-08-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
You taking to me? Are you taking to me?
Seriösa frågor får seriösa svar.
Citat:
Är det antalet dynamiker som gäller? Inte antalet människor? Så jag är lika mycket värd som min familj som i sin tur är lika mycket värd som varje grupp jag ingår i (räknas dom separat, eller gör man en överslagsberäkning och avrundar när det gäller 3'e dynamiken?) som i sin tur är lika mycket värd som hela mänskligheten?
Räkna bara dynamiker vad gäller olika exempel, så ser du vad som menas.
Citat:
Ser fortfarande inte hur detta hindrar att värdet av ett folkmord kan bli positivt: Anta att konkurrens om resurser gäller, så att t.e.x vatten inte räcker till alla. Om jag är president i ett militärt helt överlägset land skulle jag kunna rädda mig själv, min familj och alla mina grupper genom att fimpa alla andra på planeten. Är vi tillräckligt många för att säkra mänsklighetens överlevnad så funkar det väl på 4'an också?
Nu räknar vi dynamiker. Ditt exempel är bra för dina tre första dynamiker, men dödlig för dina fem överiga dynamiker, alltså en dålig idé som inte är bra eller fungerande.
Citat:
En parantes här: vad avses med mänsklighetens överlevnad? Att arten överlever maximal TID? Eller att alla nu levande individer överlever och skaffar maximalt antal avkomma? Dessa extrempositioner står ju i direkt motsatsförhållande, då det senare alternativet nog skulle vara ett av de snabbaste sätten att omöjliggöra fortsatt mänskligt liv på planeten.
Att mänskligheten överlever på bästa sätt såsom "ras" eller som mänsklighet.
Citat:
Eller handlar det om en balansräkning där maximalt antal individer TOTALT genom historien existerar? Men hur ska man agera då? Om jorden kommer att förstöras av en meteorit om 150 år borde vi ju i så fall föda ungar för allt vad tygen håller. Dröjer det 150.000 år kanske vi borde utrota alla som ligger över det maximala antal som kan försörjas på lång sikt och styra världen med järnhand för att hålla antalet konstant.
Att mänskligheten överlever och lever på bästa sätt. I dagsläget kan vi ju veta om en meteor skulle slå ut oss om x antal år, då skulle det bästa vara att hitta en lösning som lät oss undvika denna frontalkrock.
Det är din fjärdedynamik likväl som min och alla andras. Du,jag och alla andra har ansvar för att mänskligheten fortsätter att leva på bästa sätt i harmoni med övriga dynamiker.
Folkmord har ALDRIG och kommer ALDRIG att vara en bra lösning, vilket jag hoppas att du håller med om.
Citat:
4'an och 5'an tycks ju definitivt ha kommit i konflikt med varandra allt sedan mänsklighetens agerande började skada biosfären allvarligt.
Exakt, därför kommer väl straffet eller konsekvensen av mänsklighetens misserabla omsorg om denna dynamik i form av växthuseffekten och många andra miljöhot vi står inför idag.
Citat:
Å andra sidan lär väl allt liv på planeten vara ytterst beroende av mänsklighetens överlevnad och stabilitet. Dör vi av nu kommer nog ganska snart tillräckligt med kärnavfall att spridas för att omöjliggöra allt liv (utom ev kackerlackorna - nästa reinkarnation blir...). Men ändå, hade mänsklighten dött knall och fall anno 1812 t.e.x skulle det nog ha ökat oddsen för allt liv på jorden.
Kan du ha rätt i, men vi såsom mänsklighet har VÅRT, ditt, mitt och alla andras ansvar att se till att det inte blir så.
Du ser, på det sätt vi i dagsläget behandlar vår 5:e dynamik, så kommer det att slå oss på fingrarna vad gäller vår första, andra, tredje, fjärdedynamik och även de övriga. Så behandlar vi 5:e dynamiken fuckar vi upp alla andra dynamiker, så vi är inne på fel spår.
"VI" utnyttjar på ett skadligt sätt vår femte dynamik för att på så sätt gynna vår tredje (oljebolag, kemiska bolag etc.) för att få fet lön som gynnar min första och andra dynamik. Men det jag utsätter min femte dynamik för, innebär att flertalet av dynamikerna förlorar och i dess förlängning ALLA dynamiker.
Citat:
När det gäller 6'e håller jag med Mark: Det materiella universums "överlevnad" existens lär inte ligga inom ramen för vad som i mer än teoretisk utsträckning påverkas av mina handlingar. Och int' fan kan jag förutsäga hur i så fall. Att existensen av tid-rum-materia-energi skulle vara hotad av att jag inte tankar min bil eller går till frissan köper jag inte.
Du måste tänka "Min" 6:dynamik, dvs din i detta fall. Om du inte har full koll och omsorg om DIN närmaste 6:e dynamik, dvs att din bil är iordning, att dina verktyg är iordning, att din cykel funkar, att du har rena och hela kläder, att ditt hus funkar att bo i. Har du INTE DIN egen och närmaste 6:dynamik i ordning så påverkar det garanterat dina åtminstone tre första dynamiker negativt.
Vi behöver inte snöa iväg längre än så. Svårigheten är att se detta uppenbara och enkla, detta är enkelt, kanske för enkelt då man lätt vill komplicera det mer än nödvändigt.
Du kan väl ändå hålla med om att om du är nödgad att ha en bil för att kunna komma till ditt jobb så att du kan försörja dig själv din fru och dina barn. Om du då fuckar upp din egen 6:e dynamik genom att ge fan i att serva din bil så att den inte fungerar, då har du ju förvärrat situationen på ett antal av dina dynamiker, eller hur?
Citat:
7'an och 8'an får vänta till jag ev. får någon uppenbarelse. Dock åter lite besviken över att dessa dynamikers överlevnad kan jämställas med att jag gör Yoga och tror på Jesus, typ.
Det räcker med att du gjort något som inte direkt har att göra med ditt uppenbara överlevnad för din första dynamik som typ äta, drick, sova etc, för att du ska ha gjor något för din 7:e dynamik som jag sagt tidigare. Kanske lyssna och finna njutning i bra musik, eller en bra bok eller att själv skapa musik, dansa eller liknande som du finner själslig njutning av, då har du gjort något positivt för din 7: dynamik, inte konstigare än så.
Citat:
Visst.

När jag gick med led jag av en svår sjukdom, och genom att bli medlem fick jag vård som räddade mitt liv (1'an).
OK, bra.
Citat:
Någon familj har jag inte, dom har dött av samma sjukdom. Stryk 2án. Eller, nej förresten. Jag träffar ju en trevligt rasren och fertil Helga på partidagarna i München. Vi får 12 friska och lyckliga barn som får 12 frisk och lyckliga barn var. Etc.
OK
Citat:
Jag är värsta organisatoriska begåvningen, får Hitlers fulla förtroende och Tyskland vinner därmed kriget. Hela Eurasien ligger under tyskt herravälde - en tänkbar framtid 1936 (3'an).
OK
Citat:
Tack vare att jag är med och utrotar de slaviska och transkaukasiska folken hindras ett utbrott av en dödlig luftburen sjukdom att utvecklas i detta område år 2007, som annars skulle ha utrotat större delen av mänskligheten. Västeuropeer har en resitent gen och sjukdomen upståe ej (4'an).
Nu är det slut på mina OK. Detta var ICKE syftet för Hitler, Hitlers syfte och gärningar var INTE att rädda världen för denna hemska sjukdom som skulle tagit livet av nästan hela mänskligheten. Hans intention och syfte var att själv bli detta virus som utplånade större delen av mänskligheten.
Därför faller resten av ditt resonemang. Saker och ting handlar om syften och intentioner, inte slumpmässigheter.

Men om du hade lyckats med dina andra bedrifter hade det naturligtvis varit av godo.
Citera
2006-08-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mark G
Bra, tack för det. Och jag anser inte att någon är idiot bara för att han är scientolog
Tack!
Citat:
Tonskalan kan ses som en skala som visar en människas överlevnadspotential (eller hennes emotionella ton om man så vill). Vid ton 4.0 är hon entusiastisk och vid ton 0.0 är hon död. Ovanför 2.0 på skalan hittar man "positiva emotioner" som glädje (3.5), starkt intresse (3.3) och uttråkning (2.5), under 2.0 kommer "negativa emotioner" som ilska (1.5), hat (1.4) och apati (0.05).
Så långt är det inga större problem, även om jag redan här har vissa invändningar, t.ex. att mänskliga emotioner är allt för komplexa för att kunna plottas på en lineär skala, och så finns det ju blandade känslor och olika grader av ilska, glädje osv. Men som förklaringsmodell och som ett enkelt verktyg för att jobba med människor är tonskalan helt OK så långt.
OK, good so far.
Citat:
Mina problem med att förstå och acceptera Scientologins tonskala börjar med den expanderade tonskalan (se Wikipedia-länken). Dels för att den innehåller fler "toner" som jag tycker verkar vara helt godtyckligt placerade på skalan. Ta ton 0.375 t.ex. Där finner man "Making amends" (att göra gottgörelse). Jag kan inte förstå varför detta har placerats så lågt på skalan. Dessutom kan man väl vara entusiastisk, uttråkad, antagonistisk eller ledsen när man gör sina "amends". Men mitt största problem gäller ändå tonerna som ligger under 0.0 dvs Död. Jag tror att jag förstår att detta har att göra med Thetanens liv efter kroppens död men jag får det ändå inte att gå ihop.
Du har helt rätt, att gottgöra något för någon som man själv har ställt till med är något positivt och högt på tonskalan, vilket man kan göra med glädje.
Om jag råkar spilla rött vin på min bordsdams klänning skulle jag verkligen vilja gottgöra denna fadäs med en kemtvätt dagen efter åt henne, förhoppningsvis under muntra former.
Det är inte riktigt vad detta tonläge menar. Det finns vissa människor som befinner sig på detta tonläge som hela tiden vill göra "amends", för saker dom inte ens har något ansvar i. Vissa människor, kanske Puppy kan förklara bättre, är så lågt ner i "ton" att dom tycker att all världens jävelskap beror på dom, och att dom därför känner sig som att dom måste göra amends för allting. Detta är väldigt lågt och väldigt dåligt mående. Förstår du skillnaden?

Vad gäller tonskalan under 0.0 dvs död, så har det inget att göra med huruvida kroppen är död eller ej. Däremot har det med Thetanen/själen att göra. En själ kan känna sig sämre än att vara kroppsligt död.
Jag som jobbat inom missruksvården i många år, har hjälpt ett flertal personer på tex Sobril, Valium och liknande att försöka tända av.
Där har jag träffat personer som verkligen varit på tonläget "Can´t hide", vet inte exakt nummer på detta tonläge, men långt under noll är det. Har även träffat dom som legat på "Hiding", och så mycket lägre än så går väl inte tonskalan.

Dessa männsikor var verkligen fysiskt levande, men för mig verkar tonläget "Can´t Hide" som det värsta. Minns så väl en kille i min egen ålder som hade gått på Sobril eller Valium ganska länge. Han ville sluta, och i samband med att abstinensen infann sig så försökte han verkligen gömma sig för allt och alla, hela tiden, men hans problem var att det inte gick. han försökte i garderoben, under täcket, högt upp i ett träd etc, etc. Men han insåg att det inte gick att gömma sig, inte för mig eller annan personal eller patient, utan helt enkelt den känsla han hade att han inte kunde gömma sig, vilket var hemskt att se, han var helt förkrossad.
Detta är ett tonläge som ligger långt under 0.0 trots att han fysiskt var levande.
Hoppas du förstår vad som menas.
Citat:
Alltså, nu säger man att Den 2:a Dynamiken är KREATIVITET. Jag har alltid fått lära mig att den 2:a Dynamiken är driften att föra släktet vidare, dvs SEX.
Ja, det är väl i högsta grad ett tecken på kreativitet att utöka antalet medlemmar i sin andra dynamik. Och du måste ju vara ytterst kreativ för att få denna dynamik att fungera.
Citera
2006-08-09, 22:52
Medlem
Citat:
Dels undrar jag lite över relevansen i stycket:
Feeling apathetic about the atomic bomb would be an advance over the feeling of no emotion whatsoever on a subject which should intimately concern a person. In other words, on many subjects and problems people are actually well below apathy. There the Tone Scale starts, on utter, dead null far below death itself.
Är det mest ett lite dramatiskt uttryck eller menar man att den som lider av den totala apatin är lägre på tonskalan än den som är de facto avliden?
Scientologin ser ju inte kroppdöden som något slutgiltigt, då dom anser oss vara själar/Thetaner/psyken. Så då är det klart att det finns ytterligare tonlägen än att vara kropssligt död, se föregående inlägg.
Citat:
På en efterföljande sida om hur man kan observera andras tonalitet ges exempel på hur man kan se på ögonrörelser var i skalan en person befinner sig. Det låter också likt psykologiska studier om ansiktsuttryck och känslotillstånd även om det uttryck lite mer katgoriskt här.
De övningar som beskriv sedan då man ger sig ut på stan och använder en speciell frågeteknik då man intervjuar främmande personer låter roligt. För att avslöja deras grund-tonalitet och för att se hur ens egen tonalitet (äkta eller spelad) påverkar samtalet.
Håller med, den övningen ser jag själv fram emot, då jag hört att den ska vara jäkligt rolig och givande.
Citat:
Jag tycker det låter som ett roligt sätt att närma sig känslomässiga tillstånd och att fundera kring mänsklig interaktion.
Håller med.
Citat:
Enligt Wikipedia har tonskalan kritiserats för att vara ovetenskaplig och jag såg inte några vetenskapliga referenser på scientologsidan. Vore spännande att höra om man gjort några stuider kring validitet/specificitet/interbedömarreabilitet om ton-skalan.
Har inget svar där, då jag inte har en aning.
Jag får väl säga det Hubbard själv säger. Ja, nu blir det inget ordagrant utan bara meningen med det han säger. Han säger att vare sig jag eller n¨gon annan scientolog ska blint lita på hans ord, däremot ska vi själva utföra det han säger och därefter skaffa oss ett eget omdöme och sanning. Fungerade det eller ej är själva utgångspunkten, alltid. Och detta ska alltid observeras av egna ögon och eget omdöme, ty annars är inget sant för mig.
Citat:
En anna kritik, enl Wikipedia, var att man ska undvika att beblanda sig med låg-toniga individer. Iofs gör vi väl alla så intiutivt att vi undviken vissa människkor, antingen av rationella skäl eller för att de ger oss en känsla av energiförlust, frustration etc. Men om man skall använda en sådan teori i urvalet av umgänge så bör den ju vara mycket pålitlig.
Jag gillar inte att umgås med lågtoniga individer och försöker undvika det så mycket jag kan, då dessa individer suger ens egen energi och man blir trött, så som jag upplever det.
Citat:
Jag såg klippet med Tom Cruise hos Oprah Winfrey, det där han är väldigt exalterad (tjoar, hoppar i soffan, småbrottas med Ophra) och som det skrivits mycket om. Ni som ev sett det, skulle han klassas som mycket hög på tonskalan i just det läget?
Klippet borde gå att se på Oprah Winfreys hemsida, det har tagits bort på youtube av copyrightskäl.
Jodå jag har sett detta klipp.
Skådisar är ju det riktiga proffsen på att kunna "spela" med tonskalan att kunna använda sig av denna skala i sina jobb som skådis. Dom kan direkt lägga sig på "sorg", "vrede", apati" eller vilket tonläge dom än vill, när som helst och hur som helst. Detta i alla fall av proffsen som jag räknar Cruise in i.

Personligen vet jag inte vilket tonläge han var på här i denna videosnutt. var det spelat tonläge av någon anledning eller var det äkta? Inte en aning.
Var det äkta så skulle jag väl säga så högt upp som "Game" eller liknande.
Citera
2006-08-09, 23:04
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Jag tolkar South som att hon menar att Scientologerna som organisation bluffar och ljuger. Inte som att alla individuella Scientologer gör det. Tvärt om har hon väl tydligt nog sagt att hon menar att de flesta Scientologer är lurade av sin organisation?
Scientologin är väl ändock bemannad av Scientologer och om en organisation ljuger torde det vara Människorna inom Scientologin som ljuger och inte benämningen. Om man är av den idén att Scientologin är en bluff så kan man ju tolka det som att ALLA Scientologer är lurade bortom sitt eget förstånd och att Scientologer när dom tror att dom gör något bra egentligen förstör och lurar andra människor. Så kan man ju naturligtvis betrakta det om man vill.
Min erfarenhet är dock en helt annan.Mn jag börjar förstå varför ingen lyssnar eller tror på det man säger. Alla som tycker Scientologin är bra ljuger ju som sagt
Citera
2006-08-09, 23:08
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Jodå jag har sett detta klipp.
Skådisar är ju det riktiga proffsen på att kunna "spela" med tonskalan att kunna använda sig av denna skala i sina jobb som skådis. Dom kan direkt lägga sig på "sorg", "vrede", apati" eller vilket tonläge dom än vill, när som helst och hur som helst. Detta i alla fall av proffsen som jag räknar Cruise in i.

Personligen vet jag inte vilket tonläge han var på här i denna videosnutt. var det spelat tonläge av någon anledning eller var det äkta? Inte en aning.
Var det äkta så skulle jag väl säga så högt upp som "Game" eller liknande.
Bra skådisar som verkligen kan spela på tonskalan griper verkligen tag i en när man kollar på dom. Såg Clintans film "True Crime", och kvinnan till den man som ska avrättas med injektioner är fullständigt makalös när det gäller att gråta.Blev en och annan tår måste jag erkänna.
Citera
2006-08-09, 23:23
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Usch , generaliserar jag, det måste jag akta mej för, då kan man tro att jag är suppressiv, eller hur?
Det var din reflektion inte min. Det krävs lite mer för att kallas för suppresiv och det vet du nog.

Citat:
En rättrogen Scientolog bör vilja sprida läran till hela världen. Scientologins mål är att göra alla människor clear.
Vilket jag tycker är ett bra mål
Citat:
Att vara en scientolog som främst tänker på att själv få auditering och bli clear anses lite suspekt.
Inte i mina ögon då man måste börja någonstans.
Citat:
OK, det är toppfolket som bestämmer priserna, men om slavjobbarna inom kyrkan accepterar att sprida ut läran inklusive dessa höga priser så är de medskyldiga i den stora lögnen.
Eftersom jag har beskrivit min syn på Dianetiken och Scientologin så vore det intressant att höra vad du menar att jag ljuger om? Eller menar du att jag inte är kompetent nog att utvärdera det jag läst, eller att mina polare som är Scientologer har lurat mig i 20 års tid utan att jag märkt det?
Citera
2006-08-09, 23:37
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Då jag smurfade omkring på wikipedia stötte jag på den här länken; Operation Freakout

Där sägs det att scientologer på Scientologins Los Angeles kontor planerade att fabricera bevis för en konspiration, falska bombhot etc för att få in en suppressive person på hispan (hon blev åtalad för de falska bombhoten men vad jag förstår friad då de hittade konspirationsdokumenten). Det ska ha upptäckts i samband med att FBI gjorde husransakan på kontoret apropå operation Snowhite 1977 då 11 högt uppsatta scientologer hamnade på kåken inkl Hubbards hustru.
dokumentet "operaton freakout" finns att se scannat här:

Min fråga till Mark, Ghost, Putter:

Är Freakout, Snowhite ngt Ni hört talas om i Er kontakt med scientologkyrkan?
1977 är ju länge sedan men det är ju onekligen en rätt pinsam skamfläck historiskt för organisationen tänker jag.

Inom ex psykiatrin har man ju i internationella consensusdokument kommenterat psykiater medverkan i ex sovjetfängelser och satt upp etiska regler som skall hindra att psykiatrin används i sådana syften. Inom institutionsvården/vården har man nyligen"bett om ursäkt" för de steriliseringar som gjordes för länge sedan och givit skadstånde.

Har scientologerna gjort upp med sitt förflutna på liknande sätt?

Har jag fattat rätt om jag säger att den som skrev dokumentet om freakout måste varit ganska lågt på tonskalan just då (aggressivitet/hat)? :-)
Kan inte besvara detta. Att vara låg på tonskalan är inget konstigt eller abberrerande så länge det inte är så att man är kroniskt låg.Typ Depression.
Jag kan bli förbannad av helt giltiga skäl om någon kör i 70 på en 30 väg men 5 minuter senare så kan jag vara glad igen. Dvs man är rörlig i ton och fastnar inte i låga tonlägen. Att aldrig bli arg, ledsen eller uppgiven låter mer som en robot för mig. Förmågan att gå vidare och att inte fastna i låga tonlägen är däremot själsligt nyttigt då man avlastar både kropp och själ från både kemisk och psykisk belastning
Citera
2006-08-09, 23:40
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Scientologin är väl ändock bemannad av Scientologer och om en organisation ljuger torde det vara Människorna inom Scientologin som ljuger och inte benämningen.

VISSA människor inom Scientologin skulle kunna ljuga för alla utanför OCH många inom. Att South skulle menat att BENÄMNINGEN ljuger är en ännu sämre tolkning av hennes påstånde än att anta att hon menar att ALLA Scientologer ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in