Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Det kan du iofs. ha rätt i, jag vet inte mycket mer än om de OT nivåer jag läst om på Internet. På Scientologernas egen hemsida säger man att den nuvarande högsta nivån är 8, men vissa andra sidor pekar på att det finns fler "dolda" nivåer.
Finns inga dolda nivåer, om du så bara kliver in i deras foajé så ser du hela "stegen" eller vad du vill kalla det för.
Jag tror att det åtminstone fanns upp till nivå 13 eller 15 helt synligt för alla som kommer in med förklaringar på alla nivåer.
Sanningen finns, bara du tar modet att kliva in innanför deras dörr!
Citat:
Återigen så vet jag inte mer om Sea Org, än vad som kan läsas på Internet. Dock vet jag att den grundades av Hubbard själv 1967 för att hjälpa honom med forskningen och att de idag består av endast högt rankade OT:are som svurit total trohet till Scientologin på väldigt lång tid.
Internet är inte världens bästa källa till kunskap om man inte är väldigt källkritisk, där du verkar ha brustit i.
Jag är säker på att du skulle kunna ta anställning på Sea Org imorgon, ifall du uppfyllda vissa normala kriterier. Dvs är drogfri, icke kriminell etc.
Jag
tror även att du inte ens behöver vara en uttalad Scientolog för att få jobb där. Givetvis kan du ju inte vara en antiscientolog heller, men du får ju inte jobb på IKEA om du hatar IKEA och dess grundare Kamprad, så om du vill skulle du säkert kunna få jobb på Sea Org imorgon om du är drogfri och icke kriminell etc., typ vilken annan anställningskrav som helst.
Jag själv har fått erbjudandet.
Citat:
Som jag tolkar det skulle det i viss mån kunna ses som en sorts högt aktad "klosterorden" eller kärntrupp inom Scientologin. Det jag läst om den gör att jag drar slutsatsen att det inte är vem som helst som får ingå i den organisationen, vilket föranleder till min fråga.
Som sagt var, var källkritisk till ALL information på nätet.
Citat:
Och Putter, jag tycker att dina svar och kommentarer ibland snuddar på ren otrevlighet. Kan inte vara bra för din tonskala. Jag vill inte vara med om att förhindra din vidare färd inom Scientologin genom att få dig att bli otrevlig och bete dig dumt mot dina medmänniskor och därigenom behöva ytterligare auditering. Tänk på att även jag är en Thetan, bara att jag inte vet om det ännu.
Du kan ha rätt, men som uttalad anhängare av Scientologin får man utstå en otroligt stor mängd smädelser, aggression och rena påhopp i detta forum.
Ett par inlägg upp kan du se ett litet exempel på det av alla de som finns.
Det är därmed svårt att hela tiden visa upp en glättighet och fromhet i sin text och sina inlägg.
Även Scientologer är arga ibland och till och med förbannade, om dom hela tiden skulle gå omkring med ett löjligt flin på sina läppar skulle jag aldrig bli en anhängare av dom.
Finns väl ingen Scientolog, som ett exempel, INTE skulle bli heligt förbannad och även fysiskt angripa en våldtäktsman som blev tagen på bar gärning.
Detta har inget med tonskalan att göra, det har att göra med ansvar.
På samma sätt som Tom Cruise gjort ett flertal starka angrepp mot psykiatrin i USA, detta har inte varit några "gulliga" angrepp utan de har varit allvarligt menade attacker som han anser vara rätt. Scientologer blir även dom förbannade.