Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Nu är det du som är dum. Jag svarade klart och tydligt att jag inte vet vilka synpunkter du menade. Exakt VAD är det som ändrats, vilka var synpunkterna förr och vilka är dom nu.
Jag är väl för fan ingen tankeläsare!
Jag förenklar frågan. Är allt som Hubbard sagt sant (tänker då på det han sagt och skrivit i Scientologins namn, inte SF böckerna)? Nu kanske även du kan svara på frågan?

Du kan ju även sammanknyta detta med Homo frågan längre ner...
Citat:
Ändra programmen då, gå in och fibbla lite med programmeringen, och gör nya program och sälj dom sen till allmänheten under namnet Microsoft.
Varför har du inte gjort detta redan, då det är det du förespråkar för scientologin.
Först och främst är jag inte programmerare.

Sedan börjar du bli hemskt rabiat, vadå sälja under Microsofts namn? Det finns massa bra alternativ till Microsofts produkter, dock har dom lite svårt att nå ut till en bred allmänhet, till stor del på grund Microsofts väldigt aggressiva marknadsföring. Väldigt mycket av detta är dessutom tillgängligt gratis eller till väldigt låga kostnader. Men nu börjar det bli lite off topic, det var en liknelse...
Citat:
Du verkar inte förstå vad en copyright innebär tyvärr, hade du gjort det skulle din mening Vad det gäller ägande, så är det svårt att sätta Copyright på mänskliga tankar. aldrig hänt. Vet man vad en copyright innebär, så kan man inte ens skriva en sådan mening.
Kan du förtydliga dig exakt VAD är det som Hubbard snott, och från VILKA andra tänkare.
Du spyr bara en massa galla utan substans bakom, visa nu att du har substans för din galla.
Jodu, jag har ganska bra koll på vad Copyright innebär, dock skiljer sig tydligen våra åsikter om vad som är skäligt i frågan. Vad det gäller Hubbards "stöld" vill Jag vill påstå att mycket av grunderna i det som här har presenterats som Scientiologi, verkar ha sitt spå i bla. Buddism och flera andra, något äldre religioner. Det enda som spontant känns nytt, är själva "paketeringen".
Citat:
SNÄLLA du, du MÅSTE ju förklara vad du menar, var har du läst dina fakta. Själv har jag faktiskt ingen aning om bögfrågan, har aldrig hört något om det ena eller andra, vilket du MÅSTE ha gjort då du uttalar dessa ord.
Ge mig fakta så kan jag besvara dom.
En enkel googling, min vän, Scientology and homosexuality, skulle tex. gett dig denna länk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_and_Homosexuality
Här är beskrivet hur Hubbard genom åren har förändrat sin syn på just det området.
En annan länk, med utrag ur Hubbards böcker.
http://www.xenu.net/archive/projects/qd-leaflets/h2-1.txt
Så vad gäller? Denna fråga är ställd av två anledningar, dels för att jag vill veta hur tolleranta man är inom Scientologin, men även hur jag skall tolka detta med den 100%:a sanningshalten i det som Hubbard lär ut.