Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Dumheter. Håller jag 115 med farthållare och närmar mig en lastbil i 90 så drar jag mig inte för att påbörja omkörning även om jag ser andra bilar närma sig i högre fart.
Jag drar mig inte för att köra om även om det är kö i omkörningsfältet.
Dessutom låter jag farthållaren kontrollera farten under omkörning.
Utöver det så skulle jag aldrig gå tillbaka i vänsterfältet om det var flera långsammare bilar i följd som jag behöver passera, trots, eller på grund av, att det är bilar bakom som blinkar och vill om.
Närmar sig var det ingen som pratade om.
Den du svarade på pratade om att gå ut precis framför. Det blir lätt farligt om nån måste tvärnita där. Jag går inte heller åt sidan förrän jag är klar med omkörningen om där inte är rejält långa luckor mellan, och om den som kommer fortare är ett par hundra meter bak så ska man såklart inte behöva vänta heller bara för att han kommer att komma ikapp under omkörningen.
Sen, du är ju lika illa, du väljer vilka lagar du ska följa tydligen, när du isåfall kör i 115. Ja, om det inte är på 120:väg, men då kör du medvetet långsammare för att irritera istället kanske?
Stör mig själv mer på om de ligger 5 meter bakom än om de blinkar. Brukade alltid vara BMW, nu är det rätt mycket AUDI med.