Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 17:22
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det vore ett omöjligt tillstånd att endast vissa mycket smarta och framgångsrika svarta är undantag som bekräftar regeln.

Kolla upp följande innan du kritiserar mitt inlägg:

Idris Elba
Oprah Winfrey
Denzel Washington
Kofi Annan
Idi Amin
P. Diddy
Ida Wells
Madame Cj Walker
Tyra Banks

Detta är bara några av tusentals man lätt kan hitta. Jag tog inte ens med "blandade" genier såsom Bob Marley eller Jimi Hendrix.

Det bubblas så mycket om genetik, evolution och fan och hans moster när det bara är att se sig omkring! Negrer är inte dummare per definition. Obildade ibland och det där med dålig självkänsla kan få den bäste att verka dum.
Citera
2018-11-07, 17:26
  #2
Medlem
Nio personer säger ju ingenting.

Det lättaste borde väl va att kolla fördelningen vita/svarta bland typ miljardärer, nobelpristagare mm.
Citera
2018-11-07, 17:29
  #3
Medlem
SoCos avatar
Bara för att du är känd, skådis, modell, talkshow host, betyder inte att du är intelligent, tvivlar inte på att några du nämner är över snittet, men att vara över snittet betyder inte att du är smart.

Vad spelar det dessutom för roll om dem är svarta, vad är det du försöker bevisa exakt, hela den här tråden är confirmation bias.
Citera
2018-11-07, 17:30
  #4
Avstängd
Densvartadildons avatar
Vad är din poäng? Och vem har påstått att negrer är dumma? Denna tråd saknar helt diskussionsunderlag.

Ett enkelt motargument för att få dig att springa och gömma dig är: Varför är dom mest framgångsrika vita?

Varför är vita generellt sett mer framgångsrika än svarta? Är det systematisk rasism som är boven, där alla vita människor ingår i en superhemlig pakt i syfte att trycka ner svarta? Eller kan det vara så att vi alla är olika?

Sedan är det bevisat för länge sedan att svarta har lägre IQ, men det har även visat sig att svarta med låg IQ får högre IQ om dom bor med vita eller i ett vitt samhälle. IQ-nivån behöver därför inte vara kopplad till ras utan snarare till kultur. Den teorin har väldigt starkt stöd hos muslimer, då majoriteten av muslimer är helt hjärndöda. Dom följer en profet som var pedofil och dom tror på allvar att det är en god gärning att döda icke-muslimer. Många muslimer har dock lämnat detta tankesätt, och det kan vi nog tacka vanliga kulturer för.

För övrigt: Säg inte neger. Min morsa använder fortfarande det ordet och jag lappar fan till henne snart. Jag har inget mot rasism, men att använda ordet neger är samma nivå som barn i trotsåldern.

Har du någonting mot svarta? Identifiera då vad det är och kom med argument. Du kan inte identifiera vad det är, då det du har mot svarta är 100% kopplat till individer och ej deras ras. Eller har du seriöst någonting emot människor med annan hudfärg? Isåfall varför? Varför spelar det roll?

Hatar du mig också om jag har fel färg på bilen? Eller är det föraren det är fel på?
Citera
2018-11-07, 17:31
  #5
Medlem
strecketss avatar
Somalier är de dumma "negrerna". Vanliga negrer har potential förutsatt att de är i rätt miljö och omgivning. Precis som vita. Finns otroligt många korkade vitingar, det är bara att ta en titt på Flashback. Flashacksvenskarna som spenderar dag ut och dag in på I&I är Sveriges negrer.
__________________
Senast redigerad av streckets 2018-11-07 kl. 17:34.
Citera
2018-11-07, 17:34
  #6
Medlem
Svarta människor har ett IQ vars medel ligger avsevärt under medelvärdet för vita och asiater. Svarta som är uppblandade med vita eller asiater har ett bättre medelvärde, men under det som vita eller asiater har. Detta är ett faktum och har varit relativt stabilt i decennier.

Betyder det att svarta eller blandade inte kan vara smarta? Nej, det betyder bara att andelen smarta i de grupperna är lägre än bland vita/asiater.
Citera
2018-11-07, 17:43
  #7
Medlem
Appelskrutten123s avatar
När man gör undersökningar så tar man medelvärde TS. Det är ju medelvärde man pratar om. Oprah anser du vara smart? Här har du en smart svart person, Neil deGrasse , fysiker.
Citera
2018-11-07, 17:43
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
För det första vill jag göra ett värdefullt tillägg till listan:
Neil deGrasse Tyson

Sen kan det väl vara så att negern som etnicitet ligger under den vita etniciteten i medel när det gäller IQ. Men vi har vissa som pluppar upp och ligger i övre skiktet.

Det som skulle bli intressantare är att mäta hur stora andelarna i slumpmässiga grupper från samma bakgrunder blir. Vi har ju den stora generella medelgruppen som ger mycket information som säger att den svarta är generellt sätt lägre i IQ än den vita. Jag gissar på att liknande frekvenser uppstår i högre skikt med ett visst avtagande i den svarta gruppen ju högre vi klättrar på skalan.

Men en giss är så klart inte lika intressant som att veta. Men att hitta pålitlig statistik om detta kan nog bli svårt då själva saken är svår för forskare att ta i ens med tång.

Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Nio personer säger ju ingenting.

Det lättaste borde väl va att kolla fördelningen vita/svarta bland typ miljardärer, nobelpristagare mm.

Det du föreslår blir nog minst lika långt ifrån sanningen också av olika anledningar.
Citera
2018-11-07, 17:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon

det har även visat sig att svarta med låg IQ får högre IQ om dom bor med vita eller i ett vitt samhälle. IQ-nivån behöver därför inte vara kopplad till ras utan snarare till kultur.
Det hade varit fint, men det är inte sant. Den kulturella påverkan är bara några få poäng, vilket har verifierats i adoptionsstudier - där vita barn har adopterats av svarta och tvärtom. Men visst hade det varit fantastiskt om det vore så att IQ huvudsakligen var beroende av mijön.
Citera
2018-11-07, 17:52
  #10
Medlem
kodsnickrarns avatar
Idi Amin?!
Du tar fram en av historiens värsta diktatorer genom tiderna som ett positivt exempel??
Byt ut mot B Obama åtminstone

/K
Citera
2018-11-07, 17:55
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det vore ett omöjligt tillstånd att endast vissa mycket smarta och framgångsrika svarta är undantag som bekräftar regeln.

Kolla upp följande innan du kritiserar mitt inlägg:

Idris Elba
Oprah Winfrey
Denzel Washington
Kofi Annan
Idi Amin
P. Diddy
Ida Wells
Madame Cj Walker
Tyra Banks

Detta är bara några av tusentals man lätt kan hitta. Jag tog inte ens med "blandade" genier såsom Bob Marley eller Jimi Hendrix.

Det bubblas så mycket om genetik, evolution och fan och hans moster när det bara är att se sig omkring! Negrer är inte dummare per definition. Obildade ibland och det där med dålig självkänsla kan få den bäste att verka dum.

Den enda av de du räknar upp som var smart var Idi Amin.

Hendrix var ett musikaliskt geni men han kunde knappt ta hand om sig själv och gick snabbt under i drogträsket i likhet med otaliga andra svarta musikaliska genier (John Coltrane, Miles Davis och Charlie Parker för att bara nämna de största). Så de här musikaliska genierna uppvisade trots detta ett mycket destruktivt privatliv.

Finns väl ingen rasist som tagit ifrån negrerna deras musikaliska förmåga?

/Johan
Citera
2018-11-07, 17:58
  #12
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det vore ett omöjligt tillstånd att endast vissa mycket smarta och framgångsrika svarta är undantag som bekräftar regeln.

Kolla upp följande innan du kritiserar mitt inlägg:

Idris Elba
Oprah Winfrey
Denzel Washington
Kofi Annan
Idi Amin
P. Diddy
Ida Wells
Madame Cj Walker
Tyra Banks

Detta är bara några av tusentals man lätt kan hitta. Jag tog inte ens med "blandade" genier såsom Bob Marley eller Jimi Hendrix.

Det bubblas så mycket om genetik, evolution och fan och hans moster när det bara är att se sig omkring! Negrer är inte dummare per definition. Obildade ibland och det där med dålig självkänsla kan få den bäste att verka dum.

Den enda någotsånär vettiga personen du listar är väl Idi Amin. Idi Amin var knappast västvärlden "lilla gullegris" därav den omfattande smutskastningen av hans person i västmedia.

Övriga på din lista är mediokra personer och dessa bevisar ingen del av din hypotes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback