Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 17:59
  #13
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Vad är din poäng? Och vem har påstått att negrer är dumma? Denna tråd saknar helt diskussionsunderlag.

Ett enkelt motargument för att få dig att springa och gömma dig är: Varför är dom mest framgångsrika vita?

Varför är vita generellt sett mer framgångsrika än svarta? Är det systematisk rasism som är boven, där alla vita människor ingår i en superhemlig pakt i syfte att trycka ner svarta? Eller kan det vara så att vi alla är olika?

Sedan är det bevisat för länge sedan att svarta har lägre IQ, men det har även visat sig att svarta med låg IQ får högre IQ om dom bor med vita eller i ett vitt samhälle. IQ-nivån behöver därför inte vara kopplad till ras utan snarare till kultur. Den teorin har väldigt starkt stöd hos muslimer, då majoriteten av muslimer är helt hjärndöda. Dom följer en profet som var pedofil och dom tror på allvar att det är en god gärning att döda icke-muslimer. Många muslimer har dock lämnat detta tankesätt, och det kan vi nog tacka vanliga kulturer för.

För övrigt: Säg inte neger. Min morsa använder fortfarande det ordet och jag lappar fan till henne snart. Jag har inget mot rasism, men att använda ordet neger är samma nivå som barn i trotsåldern.

Har du någonting mot svarta? Identifiera då vad det är och kom med argument. Du kan inte identifiera vad det är, då det du har mot svarta är 100% kopplat till individer och ej deras ras. Eller har du seriöst någonting emot människor med annan hudfärg? Isåfall varför? Varför spelar det roll?

Hatar du mig också om jag har fel färg på bilen? Eller är det föraren det är fel på?

Till att börja med kan jag säga såhär, " The only worse thing than a nigger is a niggerlover", för att reta dig lite. Nejmen seriöst så har jag väl lite bakvända fördomar för jag diggar afrikaner. Särskilt reggae mons och framgångsrika afroamerikaner som är rika som troll. Finns det coolare människor egentligen? Ett gäng ganja mons på Jamaica...
Citera
2018-11-07, 18:04
  #14
Medlem
Tror inte det finns ens någon flashback rasist som hävdar att det inte finns intelligenta och t.o.m. genialiska svarta.

Men den som är intresserad av svåra frågor kan göra sällskap med de hundratusentals andra som lyssnat på denna på podd med Sam Harris där han i sällskap med Charles Murray går igenom den vetenskapliga forskning som finns inom området. I USA har man mätt IQ under mer än 100 år vid det här laget.

https://samharris.org/podcasts/forbidden-knowledge/

Ja det är ett jätteproblem och vi vet inte vad man ska göra åt det.
Citera
2018-11-07, 18:05
  #15
Medlem
Starobrnos avatar
Allt är relativt och jag säger inte att negrer är dumma. Jämfört med akvariefiskar är dom supersmarta. Men verkligheten ser ut så här: LÄNK Som synes når ett fåtal negrer upp över det vita snittet, men sen tar det stopp, och det är ju också förklaringen till att negrer inte vinner nobelpris på löpande band. Bland vita och ostasiater finns skapligt många med IQ klart högre än vad någon neger fixar.
Citera
2018-11-07, 18:08
  #16
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det vore ett omöjligt tillstånd att endast vissa mycket smarta och framgångsrika svarta är undantag som bekräftar regeln.

Kolla upp följande innan du kritiserar mitt inlägg:

Idris Elba
Oprah Winfrey
Denzel Washington
Kofi Annan
Idi Amin
P. Diddy
Ida Wells
Madame Cj Walker
Tyra Banks

Detta är bara några av tusentals man lätt kan hitta. Jag tog inte ens med "blandade" genier såsom Bob Marley eller Jimi Hendrix.

Det bubblas så mycket om genetik, evolution och fan och hans moster när det bara är att se sig omkring! Negrer är inte dummare per definition. Obildade ibland och det där med dålig självkänsla kan få den bäste att verka dum.

Om man kan ta förståndshandikappad och göra film i Sverige, så kan nog negrer spela i filmer eller sjunga.

Dom du tar fram säger inget.
Citera
2018-11-07, 18:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det vore ett omöjligt tillstånd att endast vissa mycket smarta och framgångsrika svarta är undantag som bekräftar regeln.

Kolla upp följande innan du kritiserar mitt inlägg:

Idris Elba
Oprah Winfrey
Denzel Washington
Kofi Annan
Idi Amin
P. Diddy
Ida Wells
Madame Cj Walker
Tyra Banks

Detta är bara några av tusentals man lätt kan hitta. Jag tog inte ens med "blandade" genier såsom Bob Marley eller Jimi Hendrix.

Det bubblas så mycket om genetik, evolution och fan och hans moster när det bara är att se sig omkring! Negrer är inte dummare per definition. Obildade ibland och det där med dålig självkänsla kan få den bäste att verka dum.

Hur kunde du missa 2pac?
Citera
2018-11-07, 18:38
  #18
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
men det har även visat sig att svarta med låg IQ får högre IQ om dom bor med vita eller i ett vitt samhälle. IQ-nivån behöver därför inte vara kopplad till ras utan snarare till kultur

Det finns nog ingenting i denna mening som stämmer med vetenskap.
Däremot motsatsen är odiskutabelt bevisad, och har inte varit omstridd inom social vetenskap de senaste 30åren.

Det är ej kulturella skillnader. Mätningar på svarta Amerikaner korrelerar med personer som kommer från samma område i Afrika.
Eskimåer som bosätter sig på annan ort visar på samma resultat, Det samma gäller för Judar, Japaner, Kineser och listan kan göras precis så lång du vill. Koppling mellan IQ och härkomst är 100% statistiskt säkerställd, och efter det blivit vedertaget har man säkerställt det ytterligare 30ggr typ.

IQ är på inget sätt kulturellt betingar och det är ingenting som går att träna upp så att det har någon betydelse. En ståndpunkt som vissa däremot har är att låg medel-IQ i t.ex fattiga delar av världen kan delvis förklaras av näringsbrist i forsterstadiet. Det vet man dock ungefär hur mycket det kan tänkas påverka.
Men det förndrar inte spetsen på standarffördelningskurvan, det gör bara att den blir svagt baktung
Citera
2018-11-07, 18:41
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Somalier är de dumma "negrerna". Vanliga negrer har potential förutsatt att de är i rätt miljö och omgivning. Precis som vita. Finns otroligt många korkade vitingar, det är bara att ta en titt på Flashback. Flashacksvenskarna som spenderar dag ut och dag in på I&I är Sveriges negrer.

Jag är en av dem. Högutbildad och en IQ på 130. Jag hatar massinvandringen i Sverige och tycker den är ett stort praktfiasko som mysslykats kapitalt. Det finns många som jag. Dra inte alla över en kamm.

Men kul att du har ordval som "neger" i samma mening som du kritisrerar invandringskritiker.
Citera
2018-11-07, 18:44
  #20
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Nio personer säger ju ingenting.

Det lättaste borde väl va att kolla fördelningen vita/svarta bland typ miljardärer, nobelpristagare mm.

Hur korkad får en vara (som vit, som jag antar jag att du är)?

Hört talas om strukturer och diskriminering? Hur ser fördelningen män och socialt underordnade kvinnor ut när det kommer till miljardärer och nobelpristagare? Är män så mycket smartare? Hur många hbtq (vita män) i dessa grupper? Är heteron så mycket smartare?

Har du skippat skola och böcker sedan 1940-talet?
Citera
2018-11-07, 19:16
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Idi Amin?!
Du tar fram en av historiens värsta diktatorer genom tiderna som ett positivt exempel??
Byt ut mot B Obama åtminstone

/K

Obama växte upp i ett kristet vitt hem. Han är kulturellt vit.
Citera
2018-11-07, 19:22
  #22
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Tråden säger mer om din egen intelligens, tyvärr. Det är svårt att övertyga någon vars hållning är känslomässigt betingad. Du kan på en emotionell nivå inte acceptera att verkligen kan se ut på ett visst sätt och därmed uppstår en extrem faktaresistens.... Lilla gumman. Men om vi ändå ska roa oss med anekdotisk bevisföring så: https://m.youtube.com/watch?v=c4KTboqV_-o
Citera
2018-11-07, 19:22
  #23
Medlem
GoldTalons avatar
Bob Marley var så smart att han inte gick till doktorn för att hans religion sade att det var lugnt...

Googla : World IQ Map
Citera
2018-11-07, 19:32
  #24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hur korkad får en vara (som vit, som jag antar jag att du är)?

Hört talas om strukturer och diskriminering? Hur ser fördelningen män och socialt underordnade kvinnor ut när det kommer till miljardärer och nobelpristagare? Är män så mycket smartare? Hur många hbtq (vita män) i dessa grupper? Är heteron så mycket smartare?

Har du skippat skola och böcker sedan 1940-talet?

Dåliga poänger.
Det finns fler smarta män än kvinnor, det har forskningen visat. Det är bara att googla.
Sen är alla som inte är hetero bara cirka 3% av befolkningen så chansen är helt klart mindre att en hbtq-person får nobelpris eftersom de är så försvinnande få.
En intressant grej är iof att judar har fått 22.5% av alla nobelpris trots att de bara utgör 0.2% av världens befolkning.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...obel_laureates
Men sen verkar judar överlag ha högre intelligens också:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashken...h_intelligence
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback