Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-04, 22:00
  #1
Medlem
Livet är väldigt hårt mot mig. Känner att jag håller på att ge upp snart. Hur ska man hantera detta? Mår extremt dåligt.

Vad ska jag göra?
Citera
2018-11-04, 22:01
  #2
Medlem
Blaobars avatar
Hittar din instinkt något säkert ställe du kan uppbehålla dig på typo ett dygn så du kan kan tänka över situationen?
Hur akut är det?

Nysta ut problem och lös därefter, hur ser din situation ut?
Citera
2018-11-04, 22:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Hittar din instinkt något säkert ställe du kan uppbehålla dig på typo ett dygn så du kan kan tänka över situationen?
Hur akut är det?

Nysta ut problem och lös därefter, hur ser din situation ut?

Senaste 9-10 dagarna har jag varit nära på att begå självmord 3 gånger.

Har mycket emot mig här i livet. Har mycket otur. Jävligt mycket otur. Mår ständigt skit.
Citera
2018-11-04, 22:05
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Livet är väldigt hårt mot mig. Känner att jag håller på att ge upp snart. Hur ska man hantera detta? Mår extremt dåligt.

Vad ska jag göra?

När du inte beskriver din situation är det svårt att ge några råd, men en allmänt råd jag kan ge dig är att Jesus kan och vill bära dig genom svåra situationer i livet.
Citera
2018-11-04, 22:09
  #5
Medlem
När allt har tappat mening gör man en sak. Tar anställning på ett äldreboende och börjar hjälpa gammeltfolk. Det hjälper psyket extremt mycket. Sätt ett mål. Tänk att du måste till Island för att se Odins första skapelse Vulkanen
Citera
2018-11-04, 22:09
  #6
Medlem
Du skall hantera det på samma sätt som finnarna gjorde när ryssen invaderade under vinterkriget. Ryssen kom i långa kolonner på de smala skogsvägarna. Då använde de "motti"- taktik alltså på samma sätt som man kapar en stock i mindre bitar för att kunna hantera den så splittrades kolon nen i mindre bitar som isolerades ifrån varandra, sedan var det bara att gå lös på mindre grupperna en efter en tills skogen var ryssfri igen.

Alltså bryt ner problemen i småbitar och beta av dem en i taget.
Citera
2018-11-04, 22:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Du skall hantera det på samma sätt som finnarna gjorde när ryssen invaderade under vinterkriget. Ryssen kom i långa kolonner på de smala skogsvägarna. Då använde de "motti"- taktik alltså på samma sätt som man kapar en stock i mindre bitar för att kunna hantera den så splittrades kolon nen i mindre bitar som isolerades ifrån varandra, sedan var det bara att gå lös på mindre grupperna en efter en tills skogen var ryssfri igen.

Alltså bryt ner problemen i småbitar och beta av dem en i taget.
Fan vad fet du är... https://m.youtube.com/watch?v=lBlQ3JDTqLQ&t=66s. Jag såg den för två timmar sen
Citera
2018-11-04, 22:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Du skall hantera det på samma sätt som finnarna gjorde när ryssen invaderade under vinterkriget. Ryssen kom i långa kolonner på de smala skogsvägarna. Då använde de "motti"- taktik alltså på samma sätt som man kapar en stock i mindre bitar för att kunna hantera den så splittrades kolon nen i mindre bitar som isolerades ifrån varandra, sedan var det bara att gå lös på mindre grupperna en efter en tills skogen var ryssfri igen.

Alltså bryt ner problemen i småbitar och beta av dem en i taget.

Vissa av mina problem kan jag inte rå för. Kan inte göra så mycket åt dem. Ligger inte i mina händer. Och det är dessa problem som är de allra jobbigaste för mig.
Citera
2018-11-04, 22:21
  #9
Medlem
Mitt liv är också hårt. Se ditt ansvar också... And keep on walking!!!
Citera
2018-11-04, 22:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Livet är väldigt hårt mot mig. Känner att jag håller på att ge upp snart. Hur ska man hantera detta? Mår extremt dåligt.

Vad ska jag göra?
Vad är det som tyngder dig?
Jag kan ge dig några råd har en massa erfarenhet om ett tufft liv.
Citera
2018-11-04, 22:29
  #11
Medlem
judekolls avatar
Var hård tillbaka! Spottar juden på dig? Spotta tillbaka! Livet är hårt, du måste bli ännu hårdare! Du kan klara det!!!
Citera
2018-11-04, 22:29
  #12
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Vissa av mina problem kan jag inte rå för. Kan inte göra så mycket åt dem. Ligger inte i mina händer. Och det är dessa problem som är de allra jobbigaste för mig.

Jag var och tjuvläste lite dina inlägg och det jag kom fram till är att du behöver ändra din livsstil bland annat. Börja ät mjölksyrade livsmedel och sluta med massa antibiotika och läkemedel. Att du har dålig andedräkt beror till stor del på zink-brist { zink tabletter finns att köpa }

Och så måste du börja jobba med din självkänsla också. Stå framför spegeln och säg högt, jag älskar dig!
Även om det låter ihåligt o falskt så fortsätt du varje dag å ge dig dessa affirmationer. Efter en vecka så kommer du att känna dig lite gladare, sluta då inte utan fortsätt och du kommer att märka hur du växer som människa.

Ge aldrig upp! 🌻
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2018-11-04 kl. 22:32.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback