Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-04, 22:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Vissa av mina problem kan jag inte rå för. Kan inte göra så mycket åt dem. Ligger inte i mina händer. Och det är dessa problem som är de allra jobbigaste för mig.

Då är det väl dags att börja acceptera verkligheten som den ser ut. Meningslöst att älta det som inte går att ändra på...
Citera
2018-11-04, 22:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Vad är det som tyngder dig?
Jag kan ge dig några råd har en massa erfarenhet om ett tufft liv.

Skrivit flera trådar om några av mina problem. Du kan se i min historik
Citera
2018-11-04, 22:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Då är det väl dags att börja acceptera verkligheten som den ser ut. Meningslöst att älta det som inte går att ändra på...

Om man mår extremt dåligt av det och det svider dagligen och man mår bara värre och värre. Är även mobbad/utfryst bl.a.

Hur ska man hantera detta? Behöver tips.
Citera
2018-11-04, 22:39
  #16
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Vissa av mina problem kan jag inte rå för. Kan inte göra så mycket åt dem. Ligger inte i mina händer. Och det är dessa problem som är de allra jobbigaste för mig.

Jag skulle verkligen rekommendera att du söker upp en psykolog med kompetens inom ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Det är en terapiform som är extra lämpad när man är i din situation och inte kan göra något åt själva problemet. Vissa har helt enkelt sämre förutsättningar än andra, och ni måste jobba hårdare för att må bra. Möjligheten att ta livet av dig kommer alltid finnas där som en sista utväg för dig, men innan du gör det så måste du testa allt för att se om det går att känna glädje i livet igen. Och det finns väldigt mycket att testa.

Vad har du testat hittills?
Citera
2018-11-04, 22:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Jag skulle verkligen rekommendera att du söker upp en psykolog med kompetens inom ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Det är en terapiform som är extra lämpad när man är i din situation och inte kan göra något åt själva problemet. Vissa har helt enkelt sämre förutsättningar än andra, och ni måste jobba hårdare för att må bra. Möjligheten att ta livet av dig kommer alltid finnas där som en sista utväg för dig, men innan du gör det så måste du testa allt för att se om det går att känna glädje i livet igen. Och det finns väldigt mycket att testa.

Vad har du testat hittills?

Tror verkligen inte psykologer kan hjälpa mig. Känner mig till 99,99% säker att psykologer inte kan hjälpa mig. Att prata hjälper inte mina problem. Mina problem är mer fysiska. De kan inte försvinna med ord.(Om du förstår hur jag menar).

Angående vad jag testat hittils,så beror det på vilket problem du syftar på. Men har bl.a. träffat 15 st läkare(olika sorters läkare), och inte fått någon hjälp alls.

Min situation är väldigt komplecerad.
Citera
2018-11-04, 22:57
  #18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Vissa av mina problem kan jag inte rå för. Kan inte göra så mycket åt dem. Ligger inte i mina händer. Och det är dessa problem som är de allra jobbigaste för mig.

Det finns egentligen bara tre sätt att bemöta en jobbig situation; förändra den, lämna den, eller acceptera den. Om de två första alternativen är omöjliga måste du välja det tredje.
Citera
2018-11-04, 23:12
  #19
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Tror verkligen inte psykologer kan hjälpa mig. Känner mig till 99,99% säker att psykologer inte kan hjälpa mig. Att prata hjälper inte mina problem. Mina problem är mer fysiska. De kan inte försvinna med ord.(Om du förstår hur jag menar).

Angående vad jag testat hittils,så beror det på vilket problem du syftar på. Men har bl.a. träffat 15 st läkare(olika sorters läkare), och inte fått någon hjälp alls.

Min situation är väldigt komplecerad.

Jag har läst lite i dina tidigare trådar, så jag förstår vad du menar. Saken är den att eftersom du inte kan ändra din kropp så måste du försöka ändra ditt sinne och hur du förhåller dig till din kropp. Om du aldrig har testat att snacka med en psykolog, hur kan du då veta att det inte hjälper? Det enda som kan hjälpa dig är ju att du hittar någon väg att försonas med att livet fram till nu har varit riktigt jävligt för dig. Och att du sedan börjar testa nya sätt för att göra det bästa möjliga av resten av ditt liv. Psykologer kan hjälpa dig med det. Det finns ingen garanti för att det funkar, men du vet ju inte det så länge du inte har testat.

Jag fattar verkligen att det känns hopplöst. Du känner dig ful, utstött och att ingen kommer kunna älska dig. Du verkar ha det riktigt jävla jobbigt. Därför kommer det krävas att du anstränger dig mycket. Men det finns fortfarande hopp.
Citera
2018-11-05, 02:08
  #20
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Livet är hårt för de flesta. Det gäller bara att ligga snäppet före, så att man alltid är åtminstone lite hårdare än livet självt.
Citera
2018-11-05, 03:18
  #21
Medlem
Är det du som är samma kille som gjorde tråd angående att din andedräkt aldrig slutar lukta dåligt? Har du kollat upp HIV som orsak? När hiv är långdraget man det ibland orsaka svamp i svalget som luktar förjävligt. Dock borde ju läkarna märkt det.. men man vet inte. :/
Citera
2018-11-05, 03:48
  #22
Medlem
Kan du försöka dejta genom en dejtingsajt? Vad har du att förlora liksom? Beta av dom en efter en, får du kalla handen, beta på. Det finns någon för alla. Jag tror du skulle må bra av att ha någon att dela din vardag med.
Citera
2018-11-05, 06:24
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Livet är väldigt hårt mot mig. Känner att jag håller på att ge upp snart. Hur ska man hantera detta? Mår extremt dåligt.

Vad ska jag göra?
Om du är tjej ska du inte gnälla.
Citera
2018-11-05, 12:39
  #24
Medlem
Lilabanans avatar
Välkommen till livet.

Livet är den tuffaste utmaningen du någonsin kommer att stöta på.

Kan uppmana till att lyssna på Jordan Peterson. Han har väldigt visa tankar och ord som hjälpt mig när jag känt att allt är helt åt helvete med allt.

Lycka till.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback