2019-01-05, 02:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När man läser vad du skriver här och i andra trådar på Flashback så är din utgångspunkt att en kvinna som anmält en man för våldtäkt alltid en lögnare som av olika anledningar vill dra mannen ner i smutsen eller ha feta skadestånd. Sedan anpassar du din argumentation efter det.

Skitsnack! Det är nog betydligt lättare och bättre för debatten att hålla oss till fall där det är ställt utom allt rimligt tvivel att kvinnan (eller mannen för all del) blivit utsatt för ett brott men i fallet Glenn Schiller vs JB så finns det gigantiska frågetecken som ännu inte fått någon trovärdig förklaring.

Resten av ditt surr har jag kapat bort som rätt ovidkommande för denna tråd.
Citera
2019-01-05, 02:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du målar upp Glenn som en hyvens kille, men tycker du det var okej av honom att gå in till deras gäst och börja idka sexuellt umgänge med henne? Är det något Monika för acceptera tycker du?

Men det är väl inte Monikas bifall eller ej som är det viktiga här?

Och när har jag utmålat Glenn som en hyvens kille? Jag tror alldeles bestämt att alla fakta kring det här målet ej flutit upp till ytan.

Man kan samtidigt fråga sig varför du fäster så enormt stor tilltro till en kokainist och lögnare som JB?

Hennes tidigare historik indikerar minst av allt en person som är att lita på.
Citera
2019-01-05, 02:40
Medlem
Kolla MA:s insta, kommentar av tinalund9322

Tolkar det som att det är Monkan är den som gillat trekanter och bjudit in Glenn till "sin värld". Eller?
Citera
2019-01-05, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Den vuxna sonen är förstås viktig. Men det fanns väl inget som tydde på att han skulle ha lämnat lägenheten eller ha planerat för det, snarare att han var risig och lade sig tidigt?
Jag får läsa domen igen nyter. Läste motsägelser, t ex att han skall ha särat på hennes ben och att han inte skulle ha gjort det.

I FUPen framgår att sonen gick och la sig tidigare då han var/varit sjuk. Det borde JB ha förstått/minnts, även om det i domen står att hon inte visste om sonen var kvar.
Hon borde alltså tycker man när som helst kunnat ha skrikit till högt och 2 personer (MA/sonen) skulle ha vaknat. Detta är mkt märkligt menar jag.

Nu hade ju GS ändå åkt dit för sitt minst sagt patetiska beteende, men 3 år för detta känns galet länge. Känns som TR vill passa på att visa den nya lagstiftningen för 'omvärlden' när det är en 'kändis' som varit åtalad, en hel del har följt detta. GS får ta en hel del kulor för laget s a s., även om han borde avbrutit vid första nejet, trots att han fick hjälpa henne av med kläderna.
Citera
2019-01-05, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hitta bara en trovärdig förklaring till hur det gått till. Glenn har själv berättat att det var hans att gå in till MÄ när hon låg och sov. Hur får du det till att det skulle vara någon slags sexfälla? Hur lockade hon in honom i det och varför har han inte sagt något i förhören om hur han skulle ha lockats in till henne? Allt var ju Glenns initiativ.

Kom igen nu, Glenn var kanske inte ens medveten om att han gick in i en fälla? Så hur skulle han då kunna hävda detta i förhören?

Du vet lika väl som jag att JB verkar vara en extremt förslagen kvinna som tidigare hör och häpna försöker muta en krogvakt så att denne skall låta henne löpa innan polisen anländer pga hennes kokaininnehav.

Indikerar inte detta en gränslös personlighet som i princip kan hitta på vad som helst så länge det tjänar sitt syfte?
Citera
2019-01-05, 02:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men det är väl inte Monikas bifall eller ej som är det viktiga här?
Om vi talar det rättsliga har det lika lite betydelse i sammanhanget som MÄ:s historia eftersom domen baseras på fakta som hänt i samband med brottet. Men jag skrev som sagt om deras skilsmässa vilket du citerade.

Citat:
Man kan samtidigt fråga sig varför du fäster så enormt stor tilltro till en kokainist och lögnare som JB?

Hennes tidigare historik indikerar minst av allt en person som är att lita på.
Det är rätten som bedömt att hon ger ett tillförlitligt intryck, inte jag. Jag var inte med på rättegången så jag vet inte helt enkelt. Men av den fakta som finns i form av förhör med såväl Glenn och MÄ samt utskrifter av ljudinspelningen så står det klart att MÄ inte vill och att hon säger nej till varje sexuell invit från Glenn. Hon har inte gett sitt medgivande till detta.
Citera
2019-01-05, 02:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kom igen nu, Glenn var kanske inte ens medveten om att han gick in i en fälla? Så hur skulle han då kunna hävda detta i förhören?
Flera gånger har jag i tråden bett dig berätta hur du anser att en sådan "sexfälla" ska ha gått till, men du vägrar konsekvent att svara på det. Såväl Glenn som MÄ har berättat att det inte fanns någon flörtig stämning dem emellan under kvällen eller tidigare. Glenn har berättat att det var hans initiativ att gå in till MÄ när hon låg och sov. Kom nu med en trovärdig förklaring eller sluta älta det där om "sexfälla".
Citera
2019-01-05, 03:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Flera gånger har jag i tråden bett dig berätta hur du anser att en sådan "sexfälla" ska ha gått till, men du vägrar konsekvent att svara på det.

Men det är väl ändå rätt uppenbart? Har du ingen fantasi? En sexfälla känns som ett troligt alternativ med tanke på den stora ekonomiska ersättning JB nu erhåller. Hon har väl skatteskulder? Man kan också fråga sig om hon har skulder till sin kran för sitt eventuella nuvarande missbruk av kola trots domen för några år sen?

Citat:
Såväl Glenn som MÄ har berättat att det inte fanns någon flörtig stämning dem emellan under kvällen eller tidigare.

MÄ ljuger kanske eftersom allt kanske var riggat och Glenn var troligtvis helt omedveten om detta men han kände kanske ändå att det fanns någon typ av "connection" mellan honom och den fd kokainisten?

Citat:
Glenn har berättat att det var hans initiativ att gå in till MÄ när hon låg och sov. Kom nu med en trovärdig förklaring eller sluta älta det där om "sexfälla".

Se ovan, Glenn är bara en fd fotbollsmästare (ingen skarpsinnig analytiker direkt) och anade kanske inte att något var fel?
Citera
2019-01-05, 03:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men det är väl ändå rätt uppenbart? Har du ingen fantasi? En sexfälla känns som ett troligt alternativ med tanke på den stora ekonomiska ersättning JB nu erhåller. Hon har väl skatteskulder? Man kan också fråga sig om hon har skulder till sin kran för sitt eventuella nuvarande missbruk av kola trots domen för några år sen?

MÄ ljuger kanske eftersom allt kanske var riggat och Glenn var troligtvis helt omedveten om detta men han kände kanske ändå att det fanns någon typ av "connection" mellan honom och den fd kokainisten?

Se ovan, Glenn är bara en fd fotbollsmästare (ingen skarpsinnig analytiker direkt) och anade kanske inte att något var fel?
Som sagt, jag bad dig presentera en trovärdig förklaring till hur Glenn lurats i en sexfälla av MÄ. Jag noterar att du inte verkar ha den ambitionen.
Citera
2019-01-05, 03:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är rätten som bedömt att hon ger ett tillförlitligt intryck, inte jag.

Men du anser att rätten gjort rätt bedömning, med din slutledningsförmåga så skulle en helt annan person som Kaj Linna tex sitta bakom galler livet ut trots att han är oskyldig.

Citat:
Jag var inte med på rättegången så jag v et inte helt enkelt.

Nej du vet inte men ändå så håller du stenhårt på JB trots att hon ljugit och försökt mörka sitt tidigare missbruk av kola. Det är ingen bra kvinna du tar i försvar. Har du någon ryggrad att tala om överhuvudtaget?

Citat:
Men av den fakta som finns i form av förhör med såväl Glenn och MÄ samt utskrifter av ljudinspelningen så står det klart att MÄ inte vill och att hon säger nej till varje sexuell invit från Glenn. Hon har inte gett sitt medgivande till detta.

Hon kan ha kört en teaterföreställning här och fullt medvetet spelat in sina nej och TR har i sin naivitet köpt detta precis som du med ett undantag som då är den kvinnliga nämndemannen
Citera
2019-01-05, 03:23
Medlem
Citat:
Flera gånger har jag i tråden bett dig berätta hur du anser att en sådan "sexfälla" ska ha gått till, men du vägrar konsekvent att svara på det. Såväl Glenn som MÄ har berättat att det inte fanns någon flörtig stämning dem emellan under kvällen eller tidigare. Glenn har berättat att det var hans initiativ att gå in till MÄ när hon låg och sov. Kom nu med en trovärdig förklaring eller sluta älta det där om "sexfälla".

JB är en psykotisk beräknande iskall kvinna helt rätt i tiden, hon såg sin chans och tog den.
Och blir nu rikligt belönad för detta, svårare än så är de inte. Domen saknar för övrigt helt proportioner.
Citera
2019-01-05, 03:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Som sagt, jag bad dig presentera en trovärdig förklaring till hur Glenn lurats i en sexfälla av MÄ. Jag noterar att du inte verkar ha den ambitionen.

Det finns helt klart ett ekonomiskt motiv här, JB har skatteskulder och gud vet vad för oreglerade skulder som ej ännu är kända.

Man kan dessutom ifrågasätta ditt motiv till att närvara här, vad är din vinning i det hela?

Har du betalt för att snacka skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in