Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Noterar att tråden fladdrat iväg under ett antal sidor och att samtliga skribenter på slutet anser att det inte finns några tvivel till att GS har begått 2 våldtäkter och ska ha sitt straff på 3 år.
Det kan mkt väl bli så att HR resonerar på samma sätt som TR, om det nu blir ngn överklagan. Ännu verkar denna överklagan inte vara inlämnad. Jag ser med nyfikenhet fram mot deras bedömning och skrivning.
Jag tillhör dom som menar att denna händelse/"såpa"/brott med ett antal udda huvudrollsinnehavare (JB/GS/MA) och en ännu mer udda birollsinnehavare (Brevskrivaren) som räddade upp såpan när tittarsiffrorna svek, har ett antal frågetecken kring sig.
Har skrivit om dessa frågetecken tidigare ett antal gånger, upprepar mig inte.
En av Tingsrättens ledamöter var ju också av annan uppfattning än de övriga och ville ogilla åtalet, eller åtminstone döma GS till ett mildare straff (minns inte exakt hur formuleringen löd, och hittar den inte)
Många av de skribenterna har ju varit med rätt länge i tråden och det mesta har ju harvats fram och tillbaks så till den grad att det inte finns så mycket mer att tillägga och då är det ju lätt att det fladdrar iväg lite. Dock är det väl lite att hårddra att säga att alla är överens om att det inte finns tvivel, det finns det ju alltid i såna här fall. Men det beror ju mest på att det finns delar i handlingen där det är omöjligt att exakt veta vad som hänt.
Själv tycker jag det finns mer som pekar på att det skulle handla om våldtäkt än sånt som skulle kunna peka på motsatsen. Första halvlek finns det ju bara JB's och DMF's utsagor om så möjligen skulle man ju kunna tycka att rätten kunde gått för den andra, som ju har starkare bevisning, och bara dömt för den.
Men, jag tycker det står klart att DMF förgripit sig på JB. Jag tycker det är rimligt att anta att hon inte såg nån utväg eftersom hon sett det som att MA var med på det, inte våldtäkten alltså men att hon typ låg och väntade. Den oenige ledamoten ger jag inte mycket för eftersom hon verkar vara korkad/ouppdaterad om omvärlden. Representerar SD, så det förvånar ju iofs inte. Om tre år är rimligt eller inte kan jag inte uttala mig om, jag har varken blivit våldtagen eller är jurist så det kan väl de uttala sig bättre om.
De kvarvarande skribenterna verkar hyfsat överens i stort men ha lite skiljda meningar om detljerna (som du och jag) men verkar samtidigt vara överens om att det är helt normalt och att man ändå kan ha en givande diskussion. Det tycker jag är bra.
Hoppas annars mest på att snailmailentusiasten hoppar in och räddar siffrorna igen!