2018-12-13, 09:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Har jag sovande nattgäster vill jag ju kunna gå in till dem och ta dem på fittan och kyssas lite, säger de nej till att bli slickade så slickar jag lite till och frågar igen. Säger de då nej så slickar jag lite mer.

Är ju för jävligt att det inte ställs några krav på brottsoffret men det är väl det "nya Sverige" som alla pratar om. Helt kravlöst liksom.

Det är intressant det här, lagen behöver diskuteras. Kanske att de båda verkligen har berättat sin egen sanning och att de är så långt ifrån varandra att rättsväsendet måste hjälpa till. Då ska domare och folket värdera. Behövs lagen i såna här sammanhang? Vilka övergrepp eller händelser kan komma att lagföras? Är det såna här situationer vi vill bestraffa? Är det rimligt med noll ansvar hos en annars kavat person som för övrigt tycks vara sexuellt erfaren? En del ser åldern hos JB och GS som betydande, andra ser den som obetydlig. Är det rimligt att handlingen bestraffas med flera års fängelse?
Citera
2018-12-13, 09:35
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är intressant det här, lagen behöver diskuteras. Kanske att de båda verkligen har berättat sin egen sanning och att de är så långt ifrån varandra att rättsväsendet måste hjälpa till. Då ska domare och folket värdera. Behövs lagen i såna här sammanhang? Vilka övergrepp eller händelser kan komma att lagföras? Är det såna här situationer vi vill bestraffa? Är det rimligt med noll ansvar hos en annars kavat person som för övrigt tycks vara sexuellt erfaren? En del ser åldern hos JB och GS som betydande, andra ser den som obetydlig. Är det rimligt att handlingen bestraffas med flera års fängelse?

Jag tror, efter mycket om och men, att han kommer bli dömd. Kanske inte i alla instanser men slutligen.

Men, jag tycker inte att det är rimligt att (brotts)handlingen ska bestraffas med flera års fängelse.

Jag tycker ofta att våldtäkter döms till alldeles för milda straff för gärningsmannen men i detta fall skulle minimunstraffet vara alldeles för hårt enligt min mening.
Citera
2018-12-13, 10:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Handlingarna skulle kunna påverka offrets framtida sexualitet, och då menar jag inte i positiv riktning, så det tycker jag.
Citera
2018-12-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Handlingarna skulle kunna påverka offrets framtida sexualitet, och då menar jag inte i positiv riktning, så det tycker jag.

Nu har ju BO/JB förmodligen redan rätt livliga sexuella fantasier och kanske preferenser då hon innan händelsen porrsurfat på incest- och våldsporr, så hon är nog inte en vanlig missionary-woman
Citera
2018-12-13, 11:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu har ju BO/JB förmodligen redan rätt livliga sexuella fantasier och kanske preferenser då hon innan händelsen porrsurfat på incest- och våldsporr, så hon är nog inte en vanlig missionary-woman
Okej, det är samma sak som det hon varit med om själv mot sin vilja?
Konstigt sätt du tänker på må jag säga.
Citera
2018-12-13, 12:03
Medlem
Citat:
Okej, det är samma sak som det hon varit med om själv mot sin vilja?
Konstigt sätt du tänker på må jag säga.

Nej, det säger jag inte. Däremot säger ju hennes rätt extrema porrsurfande förmodligen en del om hennes sexualitet, eller vad tror du?
Du menar att (utifrån det vi vet) att det som hände där i sängen är värt minst 2 års fängelse, det var det jag reagerade på.
Citera
2018-12-13, 12:13
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ja och inte bara sexualiteten utan också den allmänna tilliten och tryggheten i relation till andra personer.
Citera
2018-12-13, 12:48
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Var någonstans har jag påstått att jag tycker det är konstigt att fallet är intressant?
Skrattet vill jag höra tonen på innan jag lägger någon vikt i det, om hon är nervös, normal, upphetsad, glad, ledsen

Det är väl just det som är poängen. Det finns nyanser i det som står i transkriptionen oavsett om det är ja eller nej.
Citera
2018-12-13, 13:01
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Det är väl just det som är poängen. Det finns nyanser i det som står i transkriptionen oavsett om det är ja eller nej.
Det finns nyanser i allt. Ett nej kan ju vara ett nej för just en sak , men utan ord kan man ju samtycka till annat. Viktigt att tänka på i sammanhanget.
Citera
2018-12-13, 13:32
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det finns nyanser i allt. Ett nej kan ju vara ett nej för just en sak , men utan ord kan man ju samtycka till annat. Viktigt att tänka på i sammanhanget.

Man kan inte utläsa nyanserna ifrån en text, ett 'Mmm' kan betyda 'ja' men även vara ett uttryck för njutning. Som jag sagt tidigare så skiljer sig dessa versioner åt så pass mycket att det är en besvärande omständighet snarare än ett hjälpmedel.
BrB Kap. 6 1 § Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.
/Provokatör
Citera
2018-12-13, 13:39
Medlem
Knullkungens avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/forsvaret-sa-ska-atalade-fotbollsprofilen-frias

"Det är fotbollsprofilens trumfkort i rättegången.
Den våldtäktsanklagade mannen kan frias bland annat med hjälp av kvinnans mobiltelefon.
Stoppa Pressarna har kartlagt strategin och detaljerna som advokaten kommer föra fram i rättegången."
Citera
2018-12-13, 13:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Man kan inte utläsa nyanserna ifrån en text, ett 'Mmm' kan betyda 'ja' men även vara ett uttryck för njutning. Som jag sagt tidigare så skiljer sig dessa versioner åt så pass mycket att det är en besvärande omständighet snarare än ett hjälpmedel.

BrB Kap. 6 1 § Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

/Provokatör
Där har vi den , tack för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in