Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Att bli paralyserad verkar ju även män bli dock. Offret till 28åringen som dömdes nyligen vittnade om att han blev paralyserad och gjorde inget motstånd av rädsla att förövaren skulle bli våldsam.
I hennes läge kanske det har med rädsla att göra och situationen i helhet. Vore intressant att höra ljudinspelningen dock för att få en bild av vad som faktiskt hänt. Hennes tonläge avslöjar om hon sagt saker i upphetsning eller av rädsla, om hon är lugn eller det sägs i nervöst tillstånd osv
Ja, och jag har skrivit det några gånger nu. Jag har erfarenhet av detta i första hand. Jag har även träning i att inte hamna där. Jag har sett det hos många individer. Dock inte hos kvinnor, men vet att det inte skiljer så mycket i det avseendet. Det jag skrev hade en ton av sarkasm, då jag finner det helt absurt att åberoba fryslagg med den informationen jag har tagit del av.
Yes! Tonlägen och nyanser anser jag helt avgörande just nu om det verkligen ska vara så att det är hennes ”nej” som allt ska vila på” En platt text där varannn fras saknas och en del är så otydligt så försvarets och åklagerns tolkningar sliljer sig en del.
Men på det kan man tydligen tycka att det solklart skall oberopas grov våldtäkt.