2018-10-31, 21:27
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det har varit min teori hela tiden.
Men vi vet ju inte så mycket som du, vi bara gissar.
Var hon jättefull?
Och var MA med på att ha sex med dem?

Man blir inte jättefull på tre flaskor vin på fyra personer
Citera
2018-10-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Jag tycker ju faktiskt din teori låter trolig. Att de pratat om sex under kvällen och GS var i "god tro". Vet du om de pratade om trekant och att MA var med på det?
Citera
2018-10-31, 21:32
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja frågade hur du vet att MA inte var i rummet och du hänvisar till förhöret med GS.
Om det GS säger är fakta så är han ju oskyldig eller så slutar du välja delar av det han säger som fakta som passar dig.
Jag frågar igen, hur vet du att inte MA var i rummet?
Hade MA varit med i rummet när GS höll på med BO hade hon varit i någon mån medskyldig och förmodligen också blivit förhörd.
Eftersom inte polis tog henne till förhör på natten så får man väl anta att hon inte befann sig där.
Citera
2018-10-31, 21:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hade MA varit med i rummet när GS höll på med BO hade hon varit i någon mån medskyldig och förmodligen också blivit förhörd.
Eftersom inte polis tog henne till förhör på natten så får man väl anta att hon inte befann sig där.
Anta ja men jag vänder mig emot att Meloner påstår det som fakta när allt vi har att gå på är förhöret med GS.
Citera
2018-10-31, 21:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja frågade hur du vet att MA inte var i rummet och du hänvisar till förhöret med GS.
Om det GS säger är fakta så är han ju oskyldig eller så slutar du välja delar av det han säger som fakta som passar dig.
Jag frågar igen, hur vet du att inte MA var i rummet?

Man kan fundera så här: varför skulle MA vara i rummet medan GS och Bo höll på?

Enda anledningen skulle vara att hon följde med GS in i rummet för att ha sex med BO. I så fall hade hon också anhållits den natten tills polisen utrett om hon varit aktiv i vad som skedde mellan GS och BO.

Och om hon varit i rummet skulle ju GS tjäna på att säga att MA var med. Att det var en helt oskyldig trekant där MA kunde backa upp GS påstående.

Så om du tror att MA var med i samma rum, varför säger inte GS det? Varför ljuger han om något som både BO och MA kommer att säga inte stämmer? Vad tjänar han på det?
Citera
2018-10-31, 21:41
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Anta ja men jag vänder mig emot att Meloner påstår det som fakta när allt vi har att gå på är förhöret med GS.
Men det måste ju också vara BO:s version om den detaljen. För hon hade väl anmält MA som medskyldig också i så fall?
Citera
2018-10-31, 22:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan fundera så här: varför skulle MA vara i rummet medan GS och Bo höll på?

Enda anledningen skulle vara att hon följde med GS in i rummet för att ha sex med BO. I så fall hade hon också anhållits den natten tills polisen utrett om hon varit aktiv i vad som skedde mellan GS och BO.

Och om hon varit i rummet skulle ju GS tjäna på att säga att MA var med. Att det var en helt oskyldig trekant där MA kunde backa upp GS påstående.

Så om du tror att MA var med i samma rum, varför säger inte GS det? Varför ljuger han om något som både BO och MA kommer att säga inte stämmer? Vad tjänar han på det?

På dina frågor i slutet på inlägget kunde man tänka sig att han ljuger bort henne från rummet helt enkelt för att skydda henne och ta eventuell ansvar själv. Det är inget jag själv tror på men det är en möjlighet.
Citera
2018-10-31, 22:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Och jag har hört ljudinspelningen och på den hör inget motstånd eller att hon motsäger sig sexet på något vis. Men GS avbröt sexet efter att han frågat om hob ville följa med in till frugan det var efter den frågan och efter ciggen på balkongen som hon ringde och ljög ihop om en våldtäkt.
Om det är som du säger är det ju märkligt att GS fortfarande sitter häktad. Som jag har förstått det är ju inspelningen det bevis man bygger utredningen på. Får inte ihop det här.
Citera
2018-10-31, 22:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Mitt förslag:
GS ansåg inte att han våldtog. Han var bara härlig och mjukade upp unga tjejen på sitt eget initiativ. Trekant har han aldrig haft med unga tjejen men han var övertygad om att alla tre skulle bli nöjda om han fixade ihop det. Särskilt han.

Jag undrar fortfarande om han hade kokain i kroppen. Eller bara alkohol...
Ja det är kanske anledningen till att han fortfarande är häktad. Drogtestet blev kanske positivt.
Citera
2018-10-31, 22:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Vet du om det brukar vara andra berusningsmedel än alkohol på de deras bjudningar?
Citera
2018-10-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
På dina frågor i slutet på inlägget kunde man tänka sig att han ljuger bort henne från rummet helt enkelt för att skydda henne och ta eventuell ansvar själv. Det är inget jag själv tror på men det är en möjlighet.

Man undrar ju varför han uppger adressen sonen är skriven på och inte den egna folkbokföringsadressen. Trodde han inledningsvis att han kunde mörka detta för MA?

Misstänkt
Anhållne Glenn Schiller
Nordenflychtsvägen 78 Lgh 1302
112 17 Stockholm
F.n. Häktet Kronoberg
Citera
2018-10-31, 23:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg

Såg inte det du skrev innan jag plitade ner mina funderingar. Du sa det hela mycket tydligare än vad jag gjorde. Men det är precis så jag tänker. Var MA i rummet skulle polisen ta in henne också.

Citat:

Jag tog det som fakta eftersom polisen inte anhöll MA. Om 2 personer går in till någon för en trekant och den i sängen upplever det som en våldtäkt, så är ju även den andre ickeslickande personen medskyldig (om det nu är en våldtäkt som skett). Trots att man sitter i rummet och inte gör något kan man ju vara initiativtagare och ledare på samna sätt som Helge Fossmo och Johanna Möller styrde andra att begå mord. Eller tända på att se övergrepp.

Men MA blev inte anhållen. Därför är det rimligt att anta att hon inte var där. I så fall skulle BO pekat ut henne som närvarande vid akten, dvs MA skulle ha tagits av polisen. Det finns inga skäl för BO att skydda MA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in