Citat:
Ursprungligen postat av
OweGbg
Hade MA varit med i rummet när GS höll på med BO hade hon varit i någon mån medskyldig och förmodligen också blivit förhörd.
Eftersom inte polis tog henne till förhör på natten så får man väl anta att hon inte befann sig där.
Såg inte det du skrev innan jag plitade ner mina funderingar. Du sa det hela mycket tydligare än vad jag gjorde. Men det är precis så jag tänker. Var MA i rummet skulle polisen ta in henne också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Anta ja men jag vänder mig emot att Meloner påstår det som fakta när allt vi har att gå på är förhöret med GS.
Jag tog det som fakta eftersom polisen inte anhöll MA. Om 2 personer går in till någon för en trekant och den i sängen upplever det som en våldtäkt, så är ju även den andre ickeslickande personen medskyldig (om det nu är en våldtäkt som skett). Trots att man sitter i rummet och inte gör något kan man ju vara initiativtagare och ledare på samna sätt som Helge Fossmo och Johanna Möller styrde andra att begå mord. Eller tända på att se övergrepp.
Men MA blev inte anhållen. Därför är det rimligt att anta att hon inte var där. I så fall skulle BO pekat ut henne som närvarande vid akten, dvs MA skulle ha tagits av polisen. Det finns inga skäl för BO att skydda MA.