2018-10-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
GS kan fällas för att ha nyttjat en berusad kvinna.
GS kan fällas för att ha utfört sexuella handlingar som kan jämföras med samlag..utan hennes samtycke.
Samtyckeslagen är ganska tydlig. Ljudinspelningar skulle göra allt mycket lättare. Sedan bekräftar undersökningar efter våldtäkten säkert att man hittar hans saliv...vilket naturligtvis ör negativt för GS.

http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-nya-sexualbrottslagstiftningen/

Sedan vill jag fortfarande veta varför han tog av sig morgonrocken (den som togs i beslag) om han bara använde mun och fingrar och endast tänkte det.
Den biten känns väldigt oklar för mig.
Citera
2018-10-18, 21:29
Medlem
RKTJMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RKTJMT
Har läst i princip hela tråden med tillhörande filer och ett scenario som jag fick tidigt i skallen och som jag inte kan släppa, har tom växt sig starkare, är följande:

I den förra omgången av BO's jobbsejour så hade dessa tre ett sexuellt umgänge i form av gemensamma trekanter. Detta tog naturligtvis slut iom att hon slutade. Nu var det ju dags igen och då trodde paret att nu kör vi igen. Hon tackade ja till att sova över, eller var helt enkelt tvungen av rent praktiska skäl, och därmed var det klart i parets ögon.

Kanske var inte stämningen sådan under kvällen så när det var dags att krypa till kojs så ville de ta pulsen på henne. De kommer överens om att han ska testa och försiktigt gör han närmanden, dels för att få igång henne men också för att se om det är läge. Hon misstänker att detta kommer ske o förbereder sig genom att ha mkt kläder på sig. Han kör på, kanske lite burdust med tanke på alkoholnivån och tidigare händelser den emellan.

Eftersom det inte föll i god jord avbröts det och de tog ett snack och cigg på balkongen istället. Kanske eventuellt utmynnade samtalet där i den riktningen att hon blev förbannad och ringde 112 och anmälde en våldtäkt.

Ren spekulation naturligtvis men tycker det känns som ett högst troligt scenario.

Tillåter mig att citera mig själv. Känner mig fortfarande trygg i min tes. Att GS och MA är swingers är det tydligen knappt pengarna tillbaka på längre som jag förstått det enligt obekräftade, men trovärdiga, uppgifter.

Personligen tycker jag inte att det handlar om våldtäkt om ovan scenario har utspelat sig. Tvärtom så verkade han ha visat henne respekt och farit fram med försiktighet. När han sedan avbryter efter hennes ovilja att utöka sexakten så har hon av någon anledning ångrat sig.

Mycket märklig historia hursom. Ska bli väldigt intressant att följa detta framledes.
Citera
2018-10-18, 21:32
Medlem
ilcontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Sedan vill jag fortfarande veta varför han tog av sig morgonrocken (den som togs i beslag) om han bara använde mun och fingrar och endast tänkte det.

Vem fan har morgonrock på sig när man utför oralsex? Det om något borde vara straffbart.
Citera
2018-10-18, 21:34
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Helt rätt det lär den göra.
Jag baserar detta på att jag inte tycker hans förhör som jag läst samt häktningspremomorian, jag finner honom inte trovärdig helt enkelt.

Citat:
Jag behöver inte redogöra för dig ett skit, mitt resonemang, mer än att jag tror på brottsoffret, att hon inte har givit medgivande, det räcker för mig till 100 %
Att du försvarar det, säger precis allt om dig som människa.

Tvivelaktig människa, du måste ha det mycket svårt i livet.
Sägs av han som anklagade @asslover för att ha förfalskat ett mailsvar från TR angående BO’s ålder

Citat:
hon kan ju ha varit för full för att skrika
Men fullt kapabel att starta en inspelning?
Citera
2018-10-18, 21:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
GS kan fällas för att ha nyttjat en berusad kvinna.
GS kan fällas för att ha utfört sexuella handlingar som kan jämföras med samlag..utan hennes samtycke.
Samtyckeslagen är ganska tydlig. Ljudinspelningar skulle göra allt mycket lättare. Sedan bekräftar undersökningar efter våldtäkten säkert att man hittar hans saliv...vilket naturligtvis ör negativt för GS.

http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-nya-sexualbrottslagstiftningen/

Han har ju redan erkänt att sexuell aktivitet förekom, men med samtycke. Varför skulle saliv göra det mer negativt för honom? Spelar ingen roll hur mycket saliv dom än hittar. Eller sperma på morgonrocken som diskuterades ett tag sedan. Blir samtyckesdelen som kommer vara tyngdpunkten i detta fall.
Citera
2018-10-18, 21:36
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej. Att det är lyckta dörrar vid en huvudförhandling betyder inte att förundersökningsprotokoll blir sekretessbelagt per automatik. Delar av rättegången kan ha stängda dörrar medan andra delar hålls öppet. Se t.ex Tova-mordet. Rättegången hölls bakom lyckta dörrar men FUP gavs ut.
Så här säger Sveriges Domstolar, domstol.se, ang förhandling i rättegång.
Läs spec ang sexualbrott.

Bevaka förhandling
Regeringsformen säger att domstolsförhandlingar ska vara offentliga, det vill säga att allmänheten och massmedier har rätt att närvara vid rättegångar. För dig som är journalist och ska bevaka en förhandling finns tillgång till trådlöst nätverk vid de flesta domstolar.

Huvudregeln är offentliga förhandlingar
Vissa domstolsförhandlingar kan hållas inom stängda dörrar. Då är det bara rätten och parterna som får vara med i rättssalen. Stängda dörrar används när sekretessbelagda uppgifter ska åberopas eller lämnas.

Rätten kan besluta om stängda dörrar bland annat när den åtalade i ett brottmål är under 21 år, i mål om sexualbrott eller när uppgifter som rör den åtalades personliga eller ekonomiska förhållanden kommer fram. Förhör med den som är under femton år eller som lider av en psykisk störning får hållas inom stängda dörrar.

I de flesta fall krävs inte att en part begär att dörrarna ska vara stängda. Domstolen tar självmant ställning till om förhandlingen bör vara offentlig eller inte. Oftast gäller beslutet om stängda dörrar bara en begränsad del av förhandlingen. Den blir då åter offentlig när de skyddade uppgifterna eller förhören är avklarade. Domstolen talar om när dörrarna stängs och när förhandlingen blir offentlig igen.

Rättens överläggning sker vanligen inom stängda dörrar. Om dom eller beslut avkunnas görs detta dock offentligt.

För förhandlingar i allmän domstol (tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen) krävs ofta särskilt starka skäl för att allmänheten ska få utestängas. Vid en förhandling inom stängda dörrar, kan domstolen besluta om tystnadsplikt för de närvarande.

Även i förvaltningsrätt och kammarrätt är huvudregeln att förhandlingarna är offentliga, men hela eller delar av förhandlingen kan hållas inom stängda dörrar av hänsyn till parterna. Det innebär att varken allmänheten eller journalister får vara närvarande i rättssalen. Dörrarna är ofta stängda i mål som rör vård av unga, missbrukare eller psykiskt sjuka.
Citera
2018-10-18, 21:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Så här säger Sveriges Domstolar, domstol.se, ang förhandling i rättegång.
Läs spec ang sexualbrott.

Bevaka förhandling
Regeringsformen säger att domstolsförhandlingar ska vara offentliga, det vill säga att allmänheten och massmedier har rätt att närvara vid rättegångar. För dig som är journalist och ska bevaka en förhandling finns tillgång till trådlöst nätverk vid de flesta domstolar.

Huvudregeln är offentliga förhandlingar
Vissa domstolsförhandlingar kan hållas inom stängda dörrar. Då är det bara rätten och parterna som får vara med i rättssalen. Stängda dörrar används när sekretessbelagda uppgifter ska åberopas eller lämnas.

Rätten kan besluta om stängda dörrar bland annat när den åtalade i ett brottmål är under 21 år, i mål om sexualbrott eller när uppgifter som rör den åtalades personliga eller ekonomiska förhållanden kommer fram. Förhör med den som är under femton år eller som lider av en psykisk störning får hållas inom stängda dörrar.

I de flesta fall krävs inte att en part begär att dörrarna ska vara stängda. Domstolen tar självmant ställning till om förhandlingen bör vara offentlig eller inte. Oftast gäller beslutet om stängda dörrar bara en begränsad del av förhandlingen. Den blir då åter offentlig när de skyddade uppgifterna eller förhören är avklarade. Domstolen talar om när dörrarna stängs och när förhandlingen blir offentlig igen.

Rättens överläggning sker vanligen inom stängda dörrar. Om dom eller beslut avkunnas görs detta dock offentligt.

För förhandlingar i allmän domstol (tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen) krävs ofta särskilt starka skäl för att allmänheten ska få utestängas. Vid en förhandling inom stängda dörrar, kan domstolen besluta om tystnadsplikt för de närvarande.

Även i förvaltningsrätt och kammarrätt är huvudregeln att förhandlingarna är offentliga, men hela eller delar av förhandlingen kan hållas inom stängda dörrar av hänsyn till parterna. Det innebär att varken allmänheten eller journalister får vara närvarande i rättssalen. Dörrarna är ofta stängda i mål som rör vård av unga, missbrukare eller psykiskt sjuka.

Haha ja vad vill du säga med det där? Allt det där vet jag . Betyder fortfarande inte att förundersökningsprotokoll blir helt sekretessbelagt bara för att det är stängda dörrar. Det var det ni påstod i tråden och det jag svarade på. Fattar inte vad denna monstertext har något med det att göra. Vet du vad ett förundersökningsprotokoll är? Det är inte en rättegång. Det är en lunta med papper.
Citera
2018-10-18, 21:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Jag har varit ute i svängen själv och har sett med egna ögon. Vissa får gå fria. Men med metoo och ny samtyckeslag så gör man det svårare för dessa personer att sexuellt ofreda kvinnor.
Visst är det så men du har inga belägg för att GS har ofredat förr, eller hur?

Det kan ju faktiskt vara så att han och MA är swingers och att upplägget inför samvaron var att även BO och den fjärde personen skulle ha aktiviteter tillsammans. När så den okände fjärde blev sjuk så tyckte BO att det inte var intressant längre. GS begrep inte det i sin berusning och det gick som det gick.

Min teori är dock ren spekulation och inte fakta.
Det lär vi inte få veta förrän vi kan läsa åtalet, om vi nu kommer att kunna göra det.
Citera
2018-10-18, 21:46
Bannlyst
Citat:

Precis! Tänk om han hörde frun vara på väg upp.. lite jobbigt att då bli ertappad utan morgonrock..

Han tänkte ett steg till..

Det är därför det är så lurigt efter att samtyckeslagen kom i juli. Det är en helt annan situation nu än för bara 10-15 år sedan. Innebär stora risker om han vill ligga med någon som man inte legat med innan..utan haft en vänskapsrelation. Han tog steget över gränsen..trots att samtyckeslagen kom i juli.
Citera
2018-10-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RKTJMT
Tillåter mig att citera mig själv. Känner mig fortfarande trygg i min tes. Att GS och MA är swingers är det tydligen knappt pengarna tillbaka på längre som jag förstått det enligt obekräftade, men trovärdiga, uppgifter.

Personligen tycker jag inte att det handlar om våldtäkt om ovan scenario har utspelat sig. Tvärtom så verkade han ha visat henne respekt och farit fram med försiktighet. När han sedan avbryter efter hennes ovilja att utöka sexakten så har hon av någon anledning ångrat sig.

Mycket märklig historia hursom. Ska bli väldigt intressant att följa detta framledes.

Mycket märkligt att du kan dra denna slutsats på de få fakta som kommit fram,tror fantasin hos dig och många andra i tråden skenar iväg alldeles för mycket.
Citera
2018-10-18, 21:47
Medlem
Såg nyligen ett klipp från typ ab eller expressen där en jurist förklarade samtyckeslagen.
Det ska tydligen vara så att man måste få ett godkännande vid varje "sekvens" i akten, ändrar man till en ny sekvens eller ställning så måste den samtyckas.

Hittar inte det klippet, är det någon om känner till det här?
Citera
2018-10-18, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Visst är det så men du har inga belägg för att GS har ofredat förr, eller hur?

Det kan ju faktiskt vara så att han och MA är swingers och att upplägget inför samvaron var att även BO och den fjärde personen skulle ha aktiviteter tillsammans. När så den okände fjärde blev sjuk så tyckte BO att det inte var intressant längre. GS begrep inte det i sin berusning och det gick som det gick.

Min teori är dock ren spekulation och inte fakta.
Det lär vi inte få veta förrän vi kan läsa åtalet, om vi nu kommer att kunna göra det.

Jag har sett med egna ögon då GS varit ute i vimlet i många år. En livsstil. Swingers kan ni glömma. MA är en prydlig kvinna av gamla sorten. Det handlar om att GS gick in till BO och ville ha sex men hon ville inte. Det här inget beteende som bara kommer efter 58 år utan det har funnits där i alla år. Fast det har kommit till ytan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in