2018-10-18, 17:46
Medlem
Kan inte advokat MassivFitta ta hand om denna fröken som påstår att det inte är skönt att ha en gubbe som slickar ens stjärt?
Citera
2018-10-18, 17:47
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Reagerar på att det är så många som tycker att det är så mycket vin som konsumerats.
3 flaskor på 4 personer under en kväll.
1 flaska vin motsvarar ju 3 starköl!
Det är väl inte så himla mycket under en fredagkväll i goda vänners lag?

1 flaska vin är betydligt mer än 3 starköl
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
För er som fortfarande tvivlar på uppgiften om att frun är övertygad om hans oskuld så bjuder jag på en länk.

1) I morse så publicerade Nättidningen 'Stoppa Pressarna' uppgiften "Enligt uppgift till Stoppa Pressarna är hustrun helt övertygad om sin mans oskuld."

2) Ansvarig utgivare för 'Stoppa Pressarna' är Daniel Nyhlén.

3) I Augusti så var Daniel Nyhlén, M0nic@ Ahlb3rg och Gl3nn Schi11er i Marbella där dom umgicks.

Det vore inte direkt smart av Daniel att via sin nättidning framföra uppgiften om fruns tro på sin mans oskuld om det inte var bekräftat.

Partiska

Bildbevis: LÄNK

/Provokatör

Partiska uppgifter från mågon vän. Totalt irrelevanta.
Citera
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Ljudinspelningen är ännu ett tecken på att JB anade oråd när hon skulle sova över.
Vi vet väl inte säkert om det var BO eller MGM som gjort den eller ens vid vilken del av händelseförloppet den startades. Som jag skrev tidigare kan det finnas utrymme för tolkning av det man hör om det inte är en otvetydigt dialog där hon säger att hon inte vill eller möjligen frågar varför han gjorde det trots att hon inte ville.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
För er som fortfarande tvivlar på uppgiften om att frun är övertygad om hans oskuld så bjuder jag på en länk.

1) I morse så publicerade Nättidningen 'Stoppa Pressarna' uppgiften "Enligt uppgift till Stoppa Pressarna är hustrun helt övertygad om sin mans oskuld."

2) Ansvarig utgivare för 'Stoppa Pressarna' är Daniel Nyhlén.

3) I Augusti så var Daniel Nyhlén, M0nic@ Ahlb3rg och Gl3nn Schi11er i Marbella där dom umgicks.

Det vore inte direkt smart av Daniel att via sin nättidning framföra uppgiften om fruns tro på sin mans oskuld om det inte var bekräftat.

Bildbevis: LÄNK

/Provokatör

Oki det var som fan om det nu är på det viset. Skvaller är alltid kul så här i början då man inte vet så mycket. Nåja, jag funderade ju på varför MA har 3 barn med TB så det förklarar saken. Antingen skiter hon i vad dom gör eller så är hon blåst bara. Men hon kan ju ändra sig också om det blir fällande dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Ja det var en handling som kanske inte var den värsta. Det förekom tvång/våld också. Men det är offtopic.
Glöm inte att sexbrottsmål till sin natur är väldigt svåra att utreda om det inte finns vittnen eller stödjande teknisk bevisning. I det här fallet verkar den tunga bevisningen bestå av inspelningen. Om den inte är solklar blir det en tolkningsfråga och då kan det bli svårt att få en fällande dom.

Jag tycker Assange-fallet är relevant eftersom det visar hur låga krav rättsväsendet har för att nå sannolika skäl. Det visar dessutom hur extremt utvidgat våldtäktsbegreppet blivit i Sverige och att det som enligt svensk lag är våldtäkt i många fall är sexuellt utnyttjande för gemene man.
Citera
2018-10-18, 17:48
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I min värld är han inte direkt en go gubbe om han tycker det är fine att ha sex med en 30 år yngre tjej

På vilket sätt skulle det vara fel att en 58-åring slickar fitta och röv på en 28-årig villig brud?
Kan lova dig att 98 % av samtliga män i 58-årsåldern inte finner den tanken motbjudande.
Citera
2018-10-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, det återstår bara åtal så man benämner det som högsta misstankegraden då det är på sannolika skäl av 3 olika misstankegrader, kan misstänkas, skäligen misstänkt , på sannolika skäl misstänkt och tillräckliga skäl till åtal då är det en stämningsansökan som görs hos domstolen och det blir dags för förhandling.

Tackar.

Och där är 30 Oktober utsatt för Åklagaren att inkomma med åtal eller inte
Citera
2018-10-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Det handlar inte om moral när ett rättssäkerhet förfarande säkerställs.

Polis anhåller oftast när en våldtäkt anmäls och därifrån vidtar rättssäkra procedurer för att säkerställa att könslostyrda aspirant inte får råda.

Jag behöver inte redogöra för dig ett skit, mitt resonemang, mer än att jag tror på brottsoffret, att hon inte har givit medgivande, det räcker för mig till 100 %
Att du försvarar det, säger precis allt om dig som människa.

Tvivelaktig människa, du måste ha det mycket svårt i livet.
Citera
2018-10-18, 17:52
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Partiska uppgifter från mågon vän. Totalt irrelevanta.

What är du korkad? Att dom är vänner stärker ju trovärdigheten, man för inte fram ogrundade påståenden om sina vänner, det förstår nog även du om du tänker efter.

/Provokatör
Citera
2018-10-18, 17:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Tackar.

Och där är 30 Oktober utsatt för Åklagaren att inkomma med åtal eller inte

Kommer nog ingen stämning om 14 dagar utan det kommer dröja, men dom kan inte söla hur länge som helst. Men ibland sker ju det. Jag såg att man begärt restriktioner också vilket säkerligen gått igenom och då är han isolerad från andra och media osv.
Citera
2018-10-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Så är det och möjligheten för en kvinna att sätta dit en man har ökat. Men jag har för mig att det var ganska låg procent sexbrottsmål som leder till fällande domar enligt Leif GW.

Ja, det är det också för fällande dom. Men för åtal är inte beviskraven alls höga. Har för mig att 2 procent av alla anmälda våldtäkter som leder till fällande dom. Därav ska man utgå ifrån att GS är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in