Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 16:31
  #1
Medlem
Dofternas avatar
Hej på dig du!

I amerikanska filmer och serier så ser man (relativt) ofta vuxna som hälsar på hos sina gamla föräldrar och deras barndomsrum finns kvar, orört. Är detta verkligen (relativt) vanligt i USA eller är det bara en filmgrej?
Är det någon här som har kvar sitt flick- eller pojkrum intakt?

Citera
2018-10-07, 16:37
  #2
Medlem
Två dagar efter jag flyttat ut hade föräldrarna förvandlat mitt pojkrum till arbetsrum.
Nya tapeter, in med bokhyllor, måla om taket.
Citera
2018-10-07, 17:01
  #3
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Två dagar efter jag flyttat ut hade föräldrarna förvandlat mitt pojkrum till arbetsrum.
Nya tapeter, in med bokhyllor, måla om taket.
Samma här.

Citera
2018-10-07, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hej på dig du!

I amerikanska filmer och serier så ser man (relativt) ofta vuxna som hälsar på hos sina gamla föräldrar och deras barndomsrum finns kvar, orört. Är detta verkligen (relativt) vanligt i USA eller är det bara en filmgrej?
Är det någon här som har kvar sitt flick- eller pojkrum intakt?


Det är inte så konstigt när man tänker på det. Amerikaner bor i regel i villor, medan svenskar trängs i lägenheter och därav inte har "råd" att ha ett antal oanvända rum.
Citera
2018-10-07, 17:05
  #5
Medlem
Captinheros avatar
Bodde i villa mitt rum har blivit som ett kontor. Min ena syrras rum ser nästintill likadant ut sen hon flytta :/
Citera
2018-10-07, 17:12
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Det är inte så konstigt när man tänker på det. Amerikaner bor i regel i villor, medan svenskar trängs i lägenheter och därav inte har "råd" att ha ett antal oanvända rum.

Vi är rätt många som är uppvuxna i egna hus även här.
Citera
2018-10-07, 17:21
  #7
Medlem
Jag hade ett fint litet sovrum i det stora huset som hade gott om rum.
Dom skickade mig på internatskola och när läsåret slutade så hade min papa och styvmor gjort en "överraskning" .
De hade ställt in en 80 cm bred sängram ovanpå ett gammalt skåp i friggeboden bland alla skarvsladdar och trädgårdsredskap.
Citera
2018-10-07, 17:26
  #8
Medlem
Denoms avatar
Nej de sålde stället när alla barnen hade skaffat egna boenden så ingen skulle kunna frestas att kunna fltta tillbaka hem igen om det skulle skita sig för någon så det är ju kul på sitt sätt.
Citera
2018-10-07, 17:34
  #9
Medlem
Nä, det är förändrat sedan många, många år sedan.
Citera
2018-10-07, 17:35
  #10
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Nej, 3-4 veckor efter jag flyttat så hade mitt pojkrum blivit ett matrum.

Dock är min sambos rum i det närmaste intakt hemma hos hennes far sen vi flyttade ihop för 11 år sedan har det inte hänt mycket där... dock är han en hoarder av rang så det är ganska självklart att alla grejer ska vara kvar 🤣
Citera
2018-10-07, 17:51
  #11
Medlem
Mitt rum försvann illa kvickt! Tror inte det är jättevanligt att ens tonårsrum står helt intakt.
Jag har planerat alla mina ungars rum redan....
Citera
2018-10-07, 17:55
  #12
Medlem
Mitt tonårsrum fanns kvar tills den sista föräldern dog och vi sålde villan. Jag var då 58 år...

Hade tänkt göra detsamma med dotterns rum. Och hon tog med sig alla möbler till studieorten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback