Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-08, 19:32
  #37
Medlem
FarbrorBerits avatar
I mitt fall, inget kvar. Bostadsrätten såld, sommarstugan såld. Minnen, bakgrund, släkthistoria, allt borta.

Så går det när man är född av kommunister.
Citera
2018-10-09, 00:23
  #38
Moderator
Oddballs avatar
Jag ryckte in i lumpen efter att ha gått ut gymnasiet, då gjordes mitt rum om till arbetsrum - men sängen lät de vara kvar eftersom man trots allt hade permission några gånger under de 15 månaderna. Men jag undrar vart fan min porrtidningssamling tog vägen...
Citera
2018-10-09, 10:56
  #39
Medlem
PaulPaljetts avatar
Mitt är borta efter flytt. Det stod kvar orört i ett par år, men sedan gjordes det om. Var skönt att komma hem till något bekant under helger och lov.

Min frus tonårsrum står kvar relativt oförändrat. Hennes föräldrar bor kvar och har såpass stort att det inte finns anledning att förändra.

För egen del tror jag det blir ungefär samma den dagen barnen flyttar. Deras rum får stå kvar till dess de rotat sig ordentligt (under studietid etc kan man inte dra med sig alla sina saker och har heller inte den mognaden att man på allvar kan bedöma om minnessaker skall vara kvar eller ej). När de skaffat hus och familj kan jag tänka mig att gå på dom om att göra om. Men jag vill gärna ha kvar möjligheten för dom med familjer att komma och hälsa på utan att det blir stök med sängplatser osv.
Citera
2018-10-09, 22:48
  #40
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Min storebrors rum (i källaren) blev väl bara förvaringsrum när han flyttade ut. Mitt rum tror jag blev rätt orört, jag var inte hem så många gånger efter att jag hade flyttat och mina föräldrar sålde huset rätt snabbt. Vad skulle de ha två tomma rum + trädgård med gungor och sandlåda till? Nej, raskt in i en liten 2:a inne i stan i stället. Det passar dem utmärkt

Makens rum är gästrum hemma hos hans pappa, hans lillebrors rum är arbetsrum/kontor.
Citera
2018-10-10, 13:17
  #41
Medlem
Megaforces avatar
Jag äger numera huset mitt tonårsrum fanns i, men rummet har varit uthyrt under årens lopp och inget av möblemanget finns kvar. Just nu är det min äldste son som disponerar rummet i fråga.
Citera
2018-10-10, 19:18
  #42
Medlem
Scapulas avatar
Nej, som tur är. Jag föredrar att ha det som ett minne.
Citera
2018-10-10, 22:51
  #43
Medlem
Honeydealers avatar
Mitt rum blev snabbt till en väldigt stor walk in closet medan min brors rum användes som förvaringsrum. Numera är huset sålt.
Citera
2018-10-11, 00:17
  #44
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Nej, mitt rum gjordes om när jag flyttade ut och nu ägs mitt föräldrahem av andra.
Citera
2018-10-11, 06:31
  #45
Medlem
oyegies avatar
Nej varför det, sist bodde jag hos mor i hyresrätt innan jag flyttade ut för gott, det fanns ju visserligen kvar när jag bodde på internat i två år men sen fick man skaffa eget boende.
Gällande tonårsrummet så blev det övertaget av en annan hyresgäst.
Citera
2018-10-11, 06:34
  #46
Medlem
Tripportreats avatar
Mitt tonårsrum i morsans villa är numera gästrum, inte jättestor skillnad mot när jag använde det - bara färre prylar.

Jag och syrran hälsar på mamsen med jämna mellanrum så det är praktiskt att ha det kvar som gästrum.

Befinner mig förövrigt i rummet för tillfället då jag är och hälsar på, så lustig tajming.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2018-10-11 kl. 06:42.
Citera
2018-10-17, 18:49
  #47
Medlem
Nej, mitt rum är ett arbetsrum och brorsans ett gästrum. Sörjer inte över att tonårsangsten sedan många år är borta. 😉
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback