Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Ja, jag hyser agg mot de delar av journalistkåren som kallar det "granskning" när man i själva verket driver aktivistiska kampanjer med ett bestämt politiskt mål. Då är det istället en politisk rörelse med mycket makt som borde granskas och kontrolleras demokratisk.
Du är inte ute efter att ersätta kungen, utan att omstörta statsskicket - att ge sig på kungen är bara en metod där målet är mycket större och de där vittnena; har någon granskat dem? Är de månne journalister allihop?

Tycker nog du är lite orättvis mot medias och den ärade journalistkårens förhållningssätt gentemot kungahuset. Någon dold agenda för statsomvälvning torde knappast föreligga.
Förövrigt - medias och murvlars sätt att skildra de båda prinsessbröllopens pompa och ståt fick även en gammal förhärdad, liberal cyniker som jag att sitta som klistrad framför TV-apparaten och efteråt lusläsa varenda rad om de underbara båda balunserna i alla tidningar, som överhuvudtaget gick att uppbringa. Fantastiskt! Har vi monarki så har vi. Då ska den också skildras med besked. Såsom skedde.
I slik fosterländskhet känner jag mig starkt delaktig.