2012-05-03, 05:29
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Pa folkhogskola?

Monarki strider inte mot folkratten. Under storre delen av folkrattens existens, anda sen den kallades Ius gentium, har det inte ens funnits nagot annat an monarkier. Du verkar lika okunnig som resten.

Kungen ar for ovrigt demokratiskt vald sa du skulle varit ute i ogjort vader i vilket fall som helst.

Mmm, läste det på baksidan av ett mjölkpaket. Ursäkta min okunnighet. Jag borde veta bättre. Folk som jag borde helt klart spärras in. När jag läser dina ytterst intelligenta inlägg är det bara att lägga ner och byta åsikt till Den Rätta Läran, det inser jag såklart nu. DU borde vara kung!
Citera
2012-05-03, 06:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Mmm, läste det på baksidan av ett mjölkpaket. Ursäkta min okunnighet. Jag borde veta bättre. Folk som jag borde helt klart spärras in. När jag läser dina ytterst intelligenta inlägg är det bara att lägga ner och byta åsikt till Den Rätta Läran, det inser jag såklart nu. DU borde vara kung!

Egentligen kan vem som helst vara statschef, eftersom det inte finns några krav överhuvudtaget. Jag vet inte om det finns något annat jobb som inte kräver några kvalifikationer alls.

Annars kallar Motvillig alla "okunnig" som inte tycker som han. En slapp och löjeväckande argumentationsteknik.
Citera
2012-05-03, 06:53
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Egentligen kan vem som helst vara statschef, eftersom det inte finns några krav överhuvudtaget.
Perfekt, da finns det ju heller ingen som helst anledning att byta statschef.
Citera
2012-05-03, 06:56
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Mmm, läste det på baksidan av ett mjölkpaket.
Den sortens kallor och bildningsgrund forefaller onekligen vara normalstandarden for tradens republikaner. Kunde varit varre forstas, det finns ju de som stoder sig pa nedknarkade gangsters och dessas photoshopfantasier.
Citera
2012-05-03, 10:18
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Den sortens kallor och bildningsgrund forefaller onekligen vara normalstandarden for tradens republikaner. Kunde varit varre forstas, det finns ju de som stoder sig pa nedknarkade gangsters och dessas photoshopfantasier.

Ett skäl lika gott som något annat, både för och emot. Det kallas yttrandefrihet.
Citera
2012-05-03, 10:33
Medlem
intebadsalts avatar
Själv tycker jag att det är så jävla rätt att vi har en kung! Det finns inte en enda vettig anledning att slopa monarkin!
Citera
2012-05-03, 10:49
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ett skäl lika gott som något annat, både för och emot. Det kallas yttrandefrihet.
Nej, det kallas det inte. Att jamstalla ett argument baserat pa en kand forfalskning med ett argument baserat pa fakta kallas att vara dum i huvudet.
Citera
2012-05-03, 19:20
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Nej, det kallas det inte. Att jamstalla ett argument baserat pa en kand forfalskning med ett argument baserat pa fakta kallas att vara dum i huvudet.

Yes, vi vet du tycker att folk som har andra åsikter är dumma i huvudet.
Citera
2012-05-03, 19:22
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Annars kallar Motvillig alla "okunnig" som inte tycker som han. En slapp och löjeväckande argumentationsteknik.

Citera
2012-05-04, 16:40
Medlem
Citat:
Yes, vi vet du tycker att folk som har andra åsikter är dumma i huvudet.
Du menar alltså att skvaller väger lika tungt som fakta i en debatt?
Här handlar det nog inte om att din åsikt skiljer sig utan att dina argument är minst sagt undermåliga.
Citera
2012-05-04, 17:15
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HippieJeppe
Du menar alltså att skvaller väger lika tungt som fakta i en debatt?
Här handlar det nog inte om att din åsikt skiljer sig utan att dina argument är minst sagt undermåliga.

Nä, vi talade om yttrandefrihet och rätten till en åsikt.
Citera
2012-05-10, 22:01
Medlem
perseveres avatar
När jag läser tråden så handlar det oftast om monetära faktorer till varför man bör avskaffa kungahuset. För egen del tycker jag att det är ytterst ointressant utan i fallet om något så viktigt som statschef så finns det andra dimensioner att utforska.

För egen del så handlar det om en snedfördelning av människovärde, där vissa människor anses vara finare än andra på grund av vem de har fötts av. Det gäller inte bara kungen utan även adelsmän och liknande som står ett pinnhål över alla andra. Det är en osynlig klasskillnad som alla är medvetna om men som ingen talar om.

Jag antar att det är den underförstådda meningen att man som enkel bonde ska underkasta sig konungen som gör att jag är emot det. Jag har stött på adelsmän och det har funnits en obehaglig känsla i luften. Privilegierna är avskaffade för dem men känslan av husbonde och dräng finns kvar. För egen del så ser jag inte poängen i att en man eller familj ska behandlas med vördnad för vad de har fötts till utan istället för vad de har åstadkommit.

Att sedan statsskicket väljs varje år torde väll handla om en ren formalitet än om en seriös debatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in