Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Jag har inget emot att folk blir glada. Det framstar dock som ett klent skal att borja andra pa statsskicket.
Kan du namna nagot som blir battre om vi avskaffar monarkin? Forutom da att det skulle gora dig glad och liknande.?
Slut på andra argument?
Citat:
Du ar inte narmare bekant med hur den svenska demokratin fungerar? Vi tillsatter ambeten och stiftar lagar genom valda ombud. Nagra valsedlar for enskilda ambeten forekommer overhuvudtaget inte. Kanske dags att lasa om grundskolans larobok i samhallskunskap?
Är mycket väl bevandrad i hur den svenska- och även andra demokratier fungerar. Du kanske borde arbeta lite på läsförståelsen istället? Vill se en valsedel för direktval av statschef. Fast du kanske bara ville försöka vara lite rolig?
Citat:
Jovisst. Svaret ar att jag inte vet vad som hander om vi avskaffar monarkin. Bland annat darfor att inget tydligt huvudalternativ framlagts. Vet du vad som hander? Kan du till exempel namna nagon konkret forbattring vi kan hoppas pa?
Repulik kanske skulle fungera?

En konkret förbättring enligt mig är, återigen, att jag genom ett direktval kan rösta om vem jag vill se som statschef. Tycker inte att detta ämbete skall gå i arv. Vet att detta är en främmande och absurd tanke för många.
Citat:
Ja, det ar ju det jag sager. Du vill att vi skall byta statsskick bara for att gora dig glad.
Och du vill behålla monarkin för att göra dig glad, what´s the diffence?
Citat:
Vill du ha flaggval, direktvalt riksvapen och direktvalt namn pa landet ocksa? Dar har du tre lika meningslosa pjincipfjagoj att engagera dig i.
Nu är du bara larvig. Inte mina principfrågor iaf. Inser att det är hopplöst att få till stånd en vettig diskussion med någon som håller sig på en infantil nivå. Du får fortsätta med någon annan... Du vet min ståndpunkt och jag kan din. Over and out.