2010-05-27, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajsnylle
Ditt knäck, de där 60 miljonerna tjänas in under enbart sommarmånaderna i extra skatteintäkter av alla turister som besöker kungahuset och allt vad det innebär.

Tänk till. Allt är inte direkt, de indirekta vinsterna och synergieffekterna av att ha ett starkt kungahus är mångt mycket mer värt än 60 mill
Hypotetiska gissningar de där! Fram med en seriös mätning tack! Innan dess är det SOCIALBIDRAG och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Geosmin
Ge stället till uteliggarna.
De med "de kungliga generna" klarar sig nog ändå. Och gör de inte det, so what.
Tillsammas ska vi PLOCKA bort parasiterna!

jumpcut:Att fortsätta tala om lön och att jämföra kungafamiljen med vilken lönearbetande familj som helst får dig bara att framstå som okunnig och tragisk.

Att vidare sitta och tala om att summan är helt okej när du omöjligen har någon som helst aning om hur pengarna används gör inte saken bättre.
Senast redigerad av Engelbrektsplan 2010-05-27 kl. 14:35.
Citera
2010-05-27, 14:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Håller med här. Vore bättre att ge 10% av den summan till Ingvar Kamprad som slår ett slag för Sverige utomlands på ett fan så mycket bättre sätt än vad kungafamiljen någonsin gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsplan
Fucking amazing speech!

Royalister: lista på när Knugen BIDRAGIT till Sverige?
Ska man ge skattepengar till Sveriges enskilt störste skattefuskare som på alla sätt och vis försöker sitt yttersta för att Sverige ska få så lite som möjligt? Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
Citera
2010-05-27, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ska man ge skattepengar till Sveriges enskilt störste skattefuskare som på alla sätt och vis försöker sitt yttersta för att Sverige ska få så lite som möjligt? Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
Kamprad har SJÄLV med sina bara händer skapat ett MULTINATIONELLT företag som bidragit till ökad sysselsättning, bidragit positivt till bilden av Sverige. Skapat vaurmärket IKEA som är symbol för svenskt företagande.
Citera
2010-05-27, 14:39
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Är representaton=(mingla, dricka bubbelvatten, äta snittar) att ARBETA?
Om man har det som arbetsuppgifter och får arvode för det så är det att arbeta när man utför dessa sysslor och uppgifter.

Vad kallar du ersättningen som företagsrepresentanter får? Privatbidrag? Är de arbetslösa?
Citera
2010-05-27, 14:41
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
jumpcut:Att fortsätta tala om lön och att jämföra kungafamiljen med vilken lönearbetande familj som helst får dig bara att framstå som okunnig och tragisk.

Att vidare sitta och tala om att summan är helt okej när du omöjligen har någon som helst aning om hur pengarna används gör inte saken bättre.
Vad kallar du ersättning för utförda uppgifter då?

Jag har inte jämfört kungafamiljen med "vilken lönearbetande familj som helst". Läs vad jag skriver.

När skrev jag att summan var helt okej?
Citera
2010-05-27, 14:42
Medlem
Sifters avatar
Ja, hemska tanke att en statschef inte arbetar gratis.
Citera
2010-05-27, 14:43
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Kamprad har SJÄLV med sina bara händer skapat ett MULTINATIONELLT företag som bidragit till ökad sysselsättning, bidragit positivt till bilden av Sverige. Skapat vaurmärket IKEA som är symbol för svenskt företagande.
Om jag startar ett företag måste jag betala skatt på min lön. Om jag anställer dig, behöver inte jag betala skatt på min lön längre då?
Citera
2010-05-27, 14:44
Bannlyst
Citat:
Om man har det som arbetsuppgifter och får arvode för det så är det att arbeta när man utför dessa sysslor och uppgifter.

Vad kallar du ersättningen som företagsrepresentanter får? Privatbidrag? Är de arbetslösa?
Företagsrepresentanter ARBETAR åt en given part där målet är självklart ökad vinst. Vilket intresse Knugen han arbetar för är oklart, minglar Knugen för sitt eget nöjes skull, gott med bubbel och snittar , arbetar han för Sveriges stat eller för Svenskt Näringsliv? Rollerna är oklara och frågan är fortfarande är 60 millar en skälig ersättning i förhållande till arbetsinsatsen och resultatet av arbetsinsatsen?
Senast redigerad av Engelbrektsplan 2010-05-27 kl. 14:49.
Citera
2010-05-27, 14:49
Bannlyst
Citat:
Vad kallar du ersättning för utförda uppgifter då?

Jag har inte jämfört kungafamiljen med "vilken lönearbetande familj som helst". Läs vad jag skriver.

När skrev jag att summan var helt okej?
Ersättningens namn beror på vad för aktivitet som utförs. Du är inte emot socialbidraget på 60 millar, du tolkar jag det som indirekt samtycke.

Citat:
Om jag startar ett företag måste jag betala skatt på min lön. Om jag anställer dig, behöver inte jag betala skatt på min lön längre då?
Vi kan ta Björn Borg som kung om Kamprad EJ passar
Citera
2010-05-27, 14:51
Medlem
Kebabsugers avatar
detta är inga blattar som tar våra pengar, detta är vårt kungahus, gillar du inte det så lämna landet, kanske irak passar dig....
Citera
2010-05-27, 14:53
Medlem
Liktornets avatar
Kungahuset (Silvia) fick nyligen in en brasiliansk investor att gå in med x antal miljoner i Bactigaurd och skapar därmed 150 nya arbetstillfällen i Eslöv... Hur många miljoner kronor skatt tror ni inte att det bidrar med på en 10-års period.. Jo antagligen nog för att täcka kungahusets inkomst i 2010 och kanske 2011.. Och det gjorde de på 1 vecka av 52!

Så jo kunghuset är bra och de stimulerar arbetslivet och öppnar dörrar för näringslivet så jag tycker lätt att de är värda 60 mill i året
Citera
2010-05-27, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
detta är inga blattar som tar våra pengar, detta är vårt kungahus, gillar du inte det så lämna landet, kanske irak passar dig....
Så SVENSKT gigantiskt socialbidrag är okej för att det går till...? Få se nu SVENSKT-FRANSKT-TYSKT folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Liktornet
Kungahuset (Silvia) fick nyligen in en brasiliansk investor att gå in med x antal miljoner i Bactigaurd och skapar därmed 150 nya arbetstillfällen i Eslöv... Hur många miljoner kronor skatt tror ni inte att det bidrar med på en 10-års period.. Jo antagligen nog för att täcka kungahusets inkomst i 2010 och kanske 2011.. Och det gjorde de på 1 vecka av 52!

Så jo kunghuset är bra och de stimulerar arbetslivet och öppnar dörrar för näringslivet så jag tycker lätt att de är värda 60 mill i året
Ännu en spekulation Jokern "kanske bidrog" till att arbeten skapades men vi vet ej om det verkligen var så. USA -ett I-land har en president och det funkar bra. Han väljs demokratiskt och jobbar hårt. Varför inte införa republik i Sverige också?
Senast redigerad av Engelbrektsplan 2010-05-27 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in