2010-05-09, 09:53
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhettoSven
Knarkmonarken Noriegas vän var viktigare än barnsjukhuset.

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7094648.ab
Noriegas vän hade Gud bevars skänkt stora belopp till scoutrörelsen. Då måste denne belönas med att få Storscouten själv som gäst på sin fest och därmed erhålla kunglig glans över tillställningen.

Donationerna till scoutrörelsen, var det knarkpengar förresten?
Citera
2010-05-09, 10:05
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Undras vad Asteniker tog vägen?
Här är jag!

Det är stötande att kungen använder sitt offentliga ämbete för att så tydligt utöva makt, dels därför att det strider mot överenskommelsen i Torekov, som han själv underförstått hänvisar till ibland, att han ingen sådan ska ha, dels därför att han inte valts till sitt ämbete av folket.

De andra makthavarna på listan bryr jag mig för närvarande inte om.
Citera
2010-05-09, 16:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Här är jag!

Det är stötande att kungen använder sitt offentliga ämbete för att så tydligt utöva makt, dels därför att det strider mot överenskommelsen i Torekov, som han själv underförstått hänvisar till ibland, att han ingen sådan ska ha, dels därför att han inte valts till sitt ämbete av folket.

De andra makthavarna på listan bryr jag mig för närvarande inte om.

Nej, man kan tro det. På listan (som på många sätt kan ifrågasättas) fanns ett flertal verkliga makthavare som vi heller inte valt varken direkt eller indirekt. Skall Du ge Dig på den i det närmaste maktlöse kungen, så bör Du nog för trovärdighets skull ha en uppfattning om hur man hanterar detta problem demokratiskt. Det blir litet av att sila mygg och svälja kameler annars.
Citera
2010-05-09, 18:48
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
På listan (som på många sätt kan ifrågasättas) fanns ett flertal verkliga makthavare som vi heller inte valt varken direkt eller indirekt. Skall Du ge Dig på den i det närmaste maktlöse kungen, så bör Du nog för trovärdighets skull ha en uppfattning om hur man hanterar detta problem demokratiskt. Det blir litet av att sila mygg och svälja kameler annars.
Jag är bara intresserad av makt och dess utövning i samband med vårt statsskick.
Citera
2010-05-09, 22:27
Bannlyst
Monarkin BORDE AVSKAFFAS

Sverige är ett såpass rikt land som skulle klara sig utan kungafamiljen, vad gör de för nytta egentligen? Visst de "representerar" Sverige, men skulle det verkligen göra så stor skillnad om vi skulle avskaffa monarkin? Jag förstår inte riktigt det kloka i detta. Det enda vi tvingas göra är att betala massa skatt åt idioterna.
Senast redigerad av derri 2010-05-09 kl. 22:36.
Citera
2010-05-09, 22:31
Medlem
mushimos avatar
Så sant, så sant. Eller så får de gärna göra det, "representera" sverige och ha sina helvetes dyra bröllop, men inte för våra pengar.
Citera
2010-05-09, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mushimo
Så sant, så sant. Eller så får de gärna göra det, "representera" sverige och ha sina helvetes dyra bröllop, men inte för våra pengar.
Ja och deras jävla bröllop som de inte kommer vara särskilt snåla med! De lever fan på oss!
Citera
2010-05-09, 22:38
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derri
Sverige är ett såpass rikt land som skulle klara sig utan kungafamiljen, vad gör de för nytta egentligen? Visst de "representerar" Sverige, men skulle det verkligen göra så stor skillnad om vi skulle avskaffa monarkin? Jag förstår inte riktigt det kloka i detta. Det enda vi tvingas göra är att betala massa skatt åt idioterna.

Och vad hade du tänkt att ha för statschef istället? Hur ska man få tag i denna person?
Citera
2010-05-09, 22:38
Medlem
Minerals avatar
Deras bröllop är en enorm vinst för Sverige ekonomiskt.

Detta ämne har redan avhandlats, och monarkin borde absolut INTE avskaffas. Men det är klart, avundsjuka vänstertomtar är väl sura... som vanligt.
Citera
2010-05-09, 22:42
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineral
Deras bröllop är en enorm vinst för Sverige ekonomiskt.

Detta ämne har redan avhandlats, och monarkin borde absolut INTE avskaffas. Men det är klart, avundsjuka vänstertomtar är väl sura... som vanligt.
Jantelagen är fantastisk .
Jag har hört att liknande vänstervindar blåste när kungaparet gifte sig -76, men det går som tur över
Citera
2010-05-09, 22:42
Bannlyst
Kungafamiljen gör ett bra jobb och är en av våra största traditioner.
Citera
2010-05-09, 22:44
Medlem
mushimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ykako
Kungafamiljen gör ett bra jobb och är en av våra största traditioner.

Ett bra jobb? Driver du med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in