2007-09-13, 11:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Visst var dte inet så, för allt som du hittar på nätet är ju den sanningsenliga händelsen.
Konstigt att jag inte får komma med målande och överdrivna jämförelser, medans vittnen verkar ha patent på detta!

Du har fortfarande inte förklarat hur marken kunde skaka pga alla avrättningarna på platsen.

Du kom med ett påstående.
Att Eichmann skulle ha sagt att han såg en gejser.

Jag kontrollerar och finner en annan källa som säger en annan sak.
Jag ber dig alltå visa upp din 'säkra' källa så vi kan jämföra och se vilken som verkar troligast.

Ditt svar uteblev utan det kom istället en ny fråga.

Den text jag fann var denna:

http://www.historyplace.com/worldwar2/holocaust/h-eichmann.htm

I den står det att Eichmann såg:

Citat:
The execution ditch had been covered over with dirt, but blood was gushing out of the ground "like a geyser" due to pressure from the bodily gasses of the deceased.

'Som en gejser' alltså. Precis det jag skrev i mitt inlägg.
Jag påstår inte att detta är rätt och riktigt eftersom jag inte har tillgång till utskrifterna av Eichmanns vittnesmål.
Men det skiljer sig markant från ditt eget 'såg en gejser'.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7653845&postcount=946

Var har du dina källor till detta ditt påstående?
Eller sitter du och fabulerar?

'Marken skakade'
Menar du att detta är konstigt?
Tror du att det menades att den skakade som om det vore en jordbävning med hög magnitud, eller?
Begreppet skall säkerligen ses som ett relativt begrepp.
Det puttrade och bubblade i marken viket fick den att skaka.
Förmodligen är dylika enkla resonemang bortkastade på dig.

Se nu till att svara på frågan var det står att Eichmann berättade att han 'såg en gejser' som du påstod så att vi alla kan få veta detta.

/VV
Citera
2007-09-14, 00:42
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Du kom med ett påstående.
Att Eichmann skulle ha sagt att han såg en gejser.

Jag kontrollerar och finner en annan källa som säger en annan sak.
Jag ber dig alltå visa upp din 'säkra' källa så vi kan jämföra och se vilken som verkar troligast.

Ditt svar uteblev utan det kom istället en ny fråga.

Den text jag fann var denna:

http://www.historyplace.com/worldwar2/holocaust/h-eichmann.htm

I den står det att Eichmann såg:

'Som en gejser' alltså. Precis det jag skrev i mitt inlägg.
Jag påstår inte att detta är rätt och riktigt eftersom jag inte har tillgång till utskrifterna av Eichmanns vittnesmål.
Men det skiljer sig markant från ditt eget 'såg en gejser'.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7653845&postcount=946

Var har du dina källor till detta ditt påstående?
Eller sitter du och fabulerar?

'Marken skakade'
Menar du att detta är konstigt?
Tror du att det menades att den skakade som om det vore en jordbävning med hög magnitud, eller?
Begreppet skall säkerligen ses som ett relativt begrepp.
Förmodligen är dylika enkla resonemang bortkastade på dig.

Se nu till att svara på frågan var det står att Eichmann berättade att han 'såg en gejser' som du påstod så att vi alla kan få veta detta.

/VV
Så du har inte tillgång till utskrifterna av Eichmanns vittnesmål? Men uttalar dig ändå om denna. Jisses!

Kolla hur illa det ser ut i inlägget du vill dra upp igen. Du gnäller på mig för att jag använde ordet sippra, och försvarar därmed gejsern.

Jaha, som det inte var nog med att målande berättelse som enligt han själv var vittnesmål (dvs han påstår att detta är 100% sanning) försvarades, nu ska relativa begrepp också försvaras.
Jordbävning? Ja, det var du som sa det och inte jag. Bevisa nu att denne redan överbevisade lögnare inte skrivit detta och även hur marken skakade pga grund av avrättningarna.
Försvar som att allt är målande berättelser, kan du ta och dra för de som tolkar bibeln som en 100% sanningsenlig roman som avnjutes som kvällslektyr!
Själv ska jag nu ta och vila innan jag ska iväg ut på landet. Synd att ni inte följer med, för jag hade verkligen behövt folk som inte låter naturlagarna sätta gränser när jag ska ut fiska. Skulle vara kul att få upp en blåval i en inlandsjö med ett enkelt bambuspö

Översätt gärna den text du var så glad över att ha hittat, och sedan ställer du dig frågan om varför dessa personer gick ut och ställde sig över detta dike när det puttrade pga deras "bröder" låg under jorden och lämnade ifrån sig gaser och blod! Undrar hur nerstänkta dom blev av geysrarna?
Citera
2007-09-14, 01:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
---

Nej, Viktor eller vad du nu kallar dig: det puttrar och bubblar i dig,helt ressentimentbetingat, i och med att du varken nu eller tidigare vetat vad du ska skriva när någon dristar sig att kolla "Förintelsebluffen". Jag är din käraste vän, vet du, puss!
Citera
2007-09-14, 09:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så du har inte tillgång till utskrifterna av Eichmanns vittnesmål? Men uttalar dig ändå om denna. Jisses!

Kolla hur illa det ser ut i inlägget du vill dra upp igen. Du gnäller på mig för att jag använde ordet sippra, och försvarar därmed gejsern.

Undrar hur nerstänkta dom blev av geysrarna?

Kan du inte läsa den enklaste text på svenska?
Jag har inte kommenterat 'sippra'.
Jag har kommenterat ditt 'såg'.
Kom igen nu och svara var Eichmann har sagt att han 'såg gejsrar'

Ingen aning om dom blev nedstänkta av blodet som puttrade ur marken.
Kan inte hjälpa dig där.

Vänliga hälsningar!
/VV
Citera
2007-09-14, 10:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag är din käraste vän, vet du, puss!

Jag är inte din vän.
Jag vill heller inte pussas med dig. Sorry, du får hitta någon annan.
Kanske Biskopsfinger vill?
Eller Klas Lund?

/VV
Citera
2007-09-14, 12:39
Medlem
Celles avatar
Citat:
Kan du inte läsa den enklaste text på svenska?
Jag har inte kommenterat 'sippra'.
Jag har kommenterat ditt 'såg'.
Kom igen nu och svara var Eichmann har sagt att han 'såg gejsrar'

Ingen aning om dom blev nedstänkta av blodet som puttrade ur marken.
Kan inte hjälpa dig där.

Vänliga hälsningar!
/VV
Nä, jag har lite svårt med det svenska språket men verkar iallafall ha lyckats med att se att du kommenterat att jag använde ordet sippra, medans du vill ha det till geyser just då!
Så det var mitt användande av ordet "såg" du ville gnälla om?
Betyder det att dom inte såg detta, utan att dom kände geysrarna?
Själv blir jag snurrig hur du vänder och vrider på allt.

Åhjo, nog ska du nu förklara hur marken skakade! Du har ju försvarat händelsen, så då lär du ju ha varit där eller läst någon bra bok med ursäkter.

Att man inte ens kan få ett avsnoppat svar från en person med en sådan bild du har i din avatar, är ju rent skamligt och borde bara för det anmälas för varumärksintrång!
Citera
2007-09-14, 12:56
Medlem
Citat:

Jaha, som det inte var nog med att målande berättelse som enligt han själv var vittnesmål (dvs han påstår att detta är 100% sanning) försvarades, nu ska relativa begrepp också försvaras.
Jordbävning? Ja, det var du som sa det och inte jag. Bevisa nu att denne redan överbevisade lögnare inte skrivit detta och även hur marken skakade pga grund av avrättningarna.
Försvar som att allt är målande berättelser, kan du ta och dra för de som tolkar bibeln som en 100% sanningsenlig roman som avnjutes som kvällslektyr!
Själv ska jag nu ta och vila innan jag ska iväg ut på landet. Synd att ni inte följer med, för jag hade verkligen behövt folk som inte låter naturlagarna sätta gränser när jag ska ut fiska. Skulle vara kul att få upp en blåval i en inlandsjö med ett enkelt bambuspö

Översätt gärna den text du var så glad över att ha hittat, och sedan ställer du dig frågan om varför dessa personer gick ut och ställde sig över detta dike när det puttrade pga deras "bröder" låg under jorden och lämnade ifrån sig gaser och blod! Undrar hur nerstänkta dom blev av geysrarna?

Förstå nu att bara för att det är ett vittnesförhör eller vittnesmål så är det in alls så att det som sägs är 100% sanning!!

Det handlar om att man får berätta om upplevelser, saker man sett hört eller varit med om med egna ord. Vissa kallar en kraftig smäll just för en kraftig smäll, andra kanske säger att de hörde en hög explosion. Men det betyder ju inte att det var just en expölosion de hörde, för det kan ha vart en kraftig bang av nåt som föll ned. Och det är förhörsutredare, domare försvarare åklagare och jurymedlemmar som sen ska kunna länka samman olika saker som det vitnas om med andra fakta man har fått fram.

Har man nu bevis för att det kl 15 ramlade ner en stor sak i backen och skapade ett herans oväsen, så betyder det ju inte att den som vittnar om att han hörde en kraftig explosion vid tretiden ljuger och att inget alls hände vid tretiden. Man vet ju att det ramlade ner en sak då, och att vittnet måste ha hört det och trodde att de var en explosion, även om det inte var några sprängämnen i farten.

Hans vittnesmål, trots att det inte är 100% sanning ordagrannt, är fortfarande högst relevant, och det kan styrka att det som hände kl 15 verkligen hände.

Samma sak kan gälla vid förintelsen och vid dessa omtalade vittnesmål om geysrar.

Man vet att nåt har hänt, för många vittnar om dessa hemskheter. Att sen några tar till liknelser som kan verka överdrivna i sig gör inte att hela saken dämed blir en bluff och aldrig har hänt. Man har fortfarande en hel rad saker som tyder på eller bevisar att det har hänt.

Många vittnesmål som är samstämmiga på flera punkter och som vittnas om samma sak. Och det från både de som utförde dåden och de som blev drabbade.

Man har div. dokumentation som påvisar att det hänt.

Man har lämningar av olika slag som man hittat.

Detta tillsammans gör att man vet att det har hänt, det är bevisat. För det går inte att bårtse från alla dessa vittnen och andra faktorer som alla pekar i en och samma riktning, även om det kan vara luddigt i vissa detaljer.

Detta är nåt som ni revisionister har förbannat svårt att förstå, trots att det har varit rättspraksis i en massa år i alla normala samhällen i världen. Ni väjer helt enkelt att strunta i detta för det är det enda ni kan göra för att försöka blunda för fakta, för några lika hållbara fakta och bevis för er sak tro och påståenden kommer ni aldrig att kunna lägga fram. Ni har haft 60 år på er redan nu och står fortfarande i samma lerhål och stampar.

Dr Tinnitus
Citera
2007-10-29, 11:51
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Vrbas mest graverande osanningar, del 1.

Fran forhoret av Vrba vid Zundel-rattegangen 1985:

Citat:
A. When I was working in Kanada, in November 1942, I have been taken to the dumping truck to Krematoria I in Auschwitz. The Krematoria I in Auschwitz was on yard -- that yard on the lefthand side had, to my recollection Krematorium I, and to the righthand side there was a hospital for S.S. The best would be, again, if I show it on a -- do I have permission?

Q. What I would really like to do is

p. 1475

deal with the diagram we have in our hands. This is Birkenau we are dealing with.

A. Yes.

Q. I asked you if you had been in Krema I in Auschwitz when people were being gassed, and I think the answer is no. Correct?

A. The answer is no. I went there for collecting their clothes from the gas chamber in Krematorium I.

Q. From the gas chamber?

A. Yes.

Q. Were you inside?

A. Yes.

Q. What did the gas chamber look like?

A. It was originally a garage which connected the S.S. barracks with that small crematorium.

Q. Mm-hmmm.

A. And there were garage doors.

Q. Mm-hmmm.

A. And the roof was reinforced with earth. The inside was dark. The door was opened ---

Q. How wide were the doors?

A. Like a good garage door, and two side opening to two sides.

Q. Mm-hmmm.

A. We went in under the pretext that we are collecting -- not under the pretext, under the order to collect the clothes which were there.

Consequently, as I understood, the people had to undress before they went into that gas chamber.

p. 1476

Q. You are telling us ---

A. Then they were gassed, and then, because there were clothes in the yard in front of the hospital, they were shoved in the gas chamber before they were taken out. So I understand that was my job at that time, so I collected the clothes.

Q. The clothes were in the gas chamber.

A. Right.

Q. Yes.

A. So we collected the clothes from there, and at that moment I saw through the window of the crematorium a friend of mine from Slovakia, Phillip Mueller.

Q. Who was he?

A. Phillip Mueller.

Q. Phillip Mueller in Auschwitz I?

A. . In Auschwitz I crematoria.

Q. Yes.

http://www.vho.org/aaargh/engl/vrba4.html

Sammanfattning av kritik:

A. Vrba beskriver gaskammaren sasom inrymd i ett f.d. garage forbindande "det lilla krematoriet" med "SS-barrackerna". "Gaskammaren" i Krema I skall som bekant ha varit inrymd inuti sjalva krematoriebyggnaden. Krema I har aldrig varit forbundet med nagon annan byggnad.

B. Det har aldrig existerat nagra dorrar i Krema I som kan tas for garagedorrar.
Citera
2007-10-29, 11:57
Medlem
General Nogis avatar
Har ar utdraget ur den oversattning Nizkor presenterar:

Citat:
E. It was full, it was full. I went away to my car. I got in and started driving - I drove to Lvov. I had no orders to go to Lvov...even this I remember now but apparently the road passed through Lvov. Somehow I came to Lvov and saw the first encouraging picture, after the awful things I had seen there: This was the railway station building, which had been erected to mark the Sixtieth Anniversary of the reign of the Emperor Franz Josef - and seeing that I personally was overwhelmed with joy regarding this period of Franz Josef, possibly because I had heard an abundance of wonderful things in my parents' home about this period or about events that occurred during this period... - my relatives on the side of my step-mother were, at this time, as you would say, of a high social standing...It was painted yellow.

This chased away for the first time - I still remember this today otherwise I wouldn't have realized this, that this sixtieth jubilee...that the figures of this Jubilee were engraved on the wall of this station building - those terrible thoughts which had not yet departed from me since Minsk. I came there, and visited the local commander of the State Police...please... I was...perhaps I even had an order, perhaps not, perhaps I went there only out of curiosity, and I paid a visit there to the commander since I was passing the place, and said to him: "Yes," I said to him "this is terrible, what is going on there," I said to him, "these young men are being brought up as sadists." This is exactly what I said, incidentally, to Mueller as well - later on.

I also said so to Guenther, I said it to everyone; I even said it to Suhr, I said it to all of them. I also said this to Hunsche... I did not have... I told this to everyone and I said: "How can it be possible? Simply fire away at a woman and children? How can this be possible?" I said: "This cannot be possible, these people must become crazy or sadists, and they are our own people." And then he said to me: "Exactly so, this is also happening with us here, they shoot here, too. Do you want to see it once? Do you want to see it once?" I said: "No, I don't want to see anything." He said "Anyhow we are going to pass by." Then I saw something else which was terrible: there was a pit, perhaps it was already closed. There welled up like a geyser blood...how should I say this...a jet of blood. I have never seen anything like it. As far as I was concerned this assignment was enough and I drove to Berlin and related this to Gruppenfuehrer Mueller.

http://www.nizkor.org/hweb/people/e/eichmann-adolf/transcripts/Sessions/Session-010-02.html

A jet of blood= en strale av blod
Citera
2007-10-29, 12:04
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi

Och?
Kan du utveckla lite mer vad du menar?

/VV
Citera
2007-10-29, 16:20
Medlem
Citat:
Fran forhoret av Vrba vid Zundel-rattegangen 1985:

http://www.vho.org/aaargh/engl/vrba4.html

Sammanfattning av kritik:

A. Vrba beskriver gaskammaren sasom inrymd i ett f.d. garage forbindande "det lilla krematoriet" med "SS-barrackerna". "Gaskammaren" i Krema I skall som bekant ha varit inrymd inuti sjalva krematoriebyggnaden. Krema I har aldrig varit forbundet med nagon annan byggnad.

B. Det har aldrig existerat nagra dorrar i Krema I som kan tas for garagedorrar.
Nu är vi där igen! Du tar någon detalj ur ETT vittnesmål och påstår att det strider mot "fakta"!!

Vilka fakta? Jo, de som förnekarna i allmänhet totar ihop!

För övrigt var gasnings- och kremationsprocesserna i Auschwitz inte ENDA bestämd process. Lokaliteter och förfarandet kunde av och till ändras under tiden. Så vittnet berättar givetvis om det HAN upplevt.

Oavsett detta: FORTFARANDE (Jag har ställt frågan flera gånger!!! ) så kan eller vill ni inte ge något svar om vad som hände de c:a 1,1 miljon judar som inte ansågs behövas i arbetet där och som alltså "selekterades" bort" vid ankomsten till Auschwitz. De återfanns så gott som aldrig av sina släktingar/vänner, vare sig i Auschwitz eller någon annanstans efter kriget.

DET finns det mängder av vittnesberättelser om!

Vart tog de vägen!!!! Det kunde som bekant de åtalade vid Auschwitzrättegångarna, i den mån de nu nekade till vad som förekommit, liksom ni inte heller tala om!
Citera
2007-10-30, 07:34
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Har ar utdraget ur den oversattning Nizkor presenterar:

http://www.nizkor.org/hweb/people/e/eichmann-adolf/transcripts/Sessions/Session-010-02.html

Som sagt, jag är väldigt intresserad av vad du menade med denna lilla överssättning.
Jag tror mig veta, men det vore bra att få höra det från dig.

Här en annan blodstråle.

http://flashback.info/showpost.php?p=3368003&postcount=6

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in