2007-01-03, 22:33
Medlem
Rusens avatar
Rimligheter

Det är ganska skojigt att läsa med vilken energi förintelseförfäktarna vidhåller att de mest uppenbara rövarhistorierna om t ex blod som sprutar ur marken en lång tid efter att mördandet ska ha ägt rum (många nedgrävda kroppar sommartid osv).

Om man nu skall visa på de skändligheter som ju alltid begås under krig vore det väl bättre att fokusera på sådant som åtminstone är rimligt.
Jag är övertygad om att verkligheten räcker för att väcka avsky.

Men för var gång jag besöker FB blir jag mer och mer säker på att jag nog är en sådan där revisionist, jag menar att alla dessa amsagor som omtalas här knappast stärker er förintelsetroendes trovärdighet.

Ni kastar helt enkelt kniv i kuvös, och det är inte precis det smartaste.
Citera
2007-01-03, 22:52
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Det är ganska skojigt att läsa med vilken energi förintelseförfäktarna vidhåller att de mest uppenbara rövarhistorierna om t ex blod som sprutar ur marken en lång tid efter att mördandet ska ha ägt rum (många nedgrävda kroppar sommartid osv).

Om man nu skall visa på de skändligheter som ju alltid begås under krig vore det väl bättre att fokusera på sådant som åtminstone är rimligt.
Jag är övertygad om att verkligheten räcker för att väcka avsky.

Men för var gång jag besöker FB blir jag mer och mer säker på att jag nog är en sådan där revisionist, jag menar att alla dessa amsagor som omtalas här knappast stärker er förintelsetroendes trovärdighet.

Ni kastar helt enkelt kniv i kuvös, och det är inte precis det smartaste.

Du ska kanske prova att söka kunskap på andra ställe än FB.....
Citera
2007-01-03, 22:55
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stålfräs
Fast nu är det väl Eichmann via Israeliska polisens hemliga dokument som skrev? Vilket iofs innebär att det inte finns någon förstahandbeskrivning från vare sig Wiesel eller Eichmann tillgängliga om blodfontänerna antar jag. Skulle vara någon av de andra då
Wiesel var inte där och påstår det inte heller.

Eichmann var där, och var tydligen äcklad av vad han hade sett. Han berättade om detta i rättegången i Jerusalem, och han skrev det i sina memoarer som jag citerade ovan. Det är alltså Eichmanns förstahandsbeskrivningar.
Citera
2007-01-03, 23:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Wiesels hänvisning till ögonvittnen är antagligen till Eichmann som skrev:

Där finns en not att det var fler som beskrivit det, och att det nog var ett skäl för att kremera: källa
Var "skrev" Eichmann detta?

Var Eichmann vittne till dessa "gejsrar av blod" vid Babi Yar?
Citera
2007-01-03, 23:38
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Var "skrev" Eichmann detta?

Var Eichmann vittne till dessa "gejsrar av blod" vid Babi Yar?
I anteckningar som offentliggjordes 1999. På sida 109 skrev han om blodfontäner. Parafraserande översättning:
Citat:
Eichmann writes on page 109. "I was sent to Treblinka, Minsk, Lemberg and Auschwitz. When I see the images before my eyes, it all comes back to me."

He continues: "Corpses, corpses, corpses. Shot, gassed, decaying corpses. They seemed to pop out of the ground when a grave was opened. It was a delirium of blood. It was an inferno, a hell, and I felt I was going insane."
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Eichmann/OOF130899.html

Eichman har varit i Kiev, och det är mycket möjligt att han syftar på Babi Jar när han talar om blod som sprutar upp.

Edit: enligt rättegångsprotokollet nedan var det massgravar vid Lemberg (=Lvov=Lviv).
Citera
2007-01-03, 23:51
Medlem
Citat:
Wiesel var inte där och påstår det inte heller.

Eichmann var där, och var tydligen äcklad av vad han hade sett. Han berättade om detta i rättegången i Jerusalem, och han skrev det i sina memoarer som jag citerade ovan. Det är alltså Eichmanns förstahandsbeskrivningar.

Nej, Wiesel var inte där.
Jag hittade inget om det i Eichmanns rättegång, upplys mig. Han verkar inte riktigt komma ihåg treblinka där.
http://www.vex.net/~nizkor/hweb/people/e/eichmann-adolf/transcripts/Sessions/Session-099-01.html

Treblinka nämns dock i uttragen från de 9 mån långa polisförhör, som nån fått se något av och släppte en bok -83, och mer specifikt i anslutning till då han såg blodfontänerna. Man får väl fråga sig hur mycket man litar på Israeliska rättsväsendet i det här fallet.
Citera
2007-01-04, 00:25
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stålfräs
Jag hittade inget om det i Eichmanns rättegång, upplys mig.
session 87-5
Citat:
I then received another order to go to Lublin again. This visit must have been between the 10th...between 22 August and 28 October 1942. The reasons are as follows: I had to take a letter to Gruppenfuehrer Globocnik in which he was charged or empowered or authorized to kill 150,000 or 250,000 Jews. I can only have taken this letter and delivered it by making a direct journey. I can only have taken that letter when the first part of the Reinhardt Operation was coming to an end. The reason is that I still remember hearing then that Globocnik had that funny idea - that he was going to have an ex post facto authorization issued for himself in writing, and that he had apparently so requested.

But I also remember today driving through Lemberg, on the outskirts, and seeing for the first time something I had never seen before, namely a fountain of blood. I passed a site where Jews had been shot some time before and where - apparently as a result of the pressure of the gasses - the blood was shooting out of the earth like a fountain.
Citera
2007-01-04, 01:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Jaha. Adolf Eichman har tydligen sett blodet spruta ur marken.
Ajaj, det var sant det med.
'Sagan' om blodet som sprutar ur marken var ingen saga den heller.

2007 har börjat illa för revisionistsidan.

Lycka till i fortsättningen!!
(Ni kommer att behöva det)

/VV
Citera
2007-01-04, 01:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jaha. Adolf Eichman har tydligen sett blodet spruta ur marken.
Ajaj, det var sant det med.
'Sagan' om blodet som sprutar ur marken var ingen saga den heller.

2007 har börjat illa för revisionistsidan.

Lycka till i fortsättningen!!
(Ni kommer att behöva det)

/VV

Imbecill. Visa läsarna av forumet, via länk eller källhänvisning, några "gigantiska massgravar" i Östeuropa eller Ryssland där lämningar av judar som urskillningslöst och oprovocerat likviderades av tyskar eller icke-judiska östeuropéer under andra världskriget forensiskt har dokumenterats. Och försök inte slingra dig med trams, jag är utled på att du skräpar ner seriösa diskussionstrådar med konformistiskt blint troende skitprat.
Citera
2007-01-04, 03:10
Medlem
Överliggarens avatar
Gejsrarna med blod kan mycket väl vara ett försök av Eichmann att sabotera sitt vittnesmål inifrån, omgiven av israeliska vakter, potentiella torterare och en värld som i vilket fall skulle döma honom som skyldig. En slags plantering inför framtiden. Det finns andra sådana exempel. T.ex. när Eichmann i sin glasbur plötsligt börjar rabbla om att två små skjul på den ukrainska eller galiciska landsbygden skulle byggas om till gaskammare, varvid gasen skulle levereras av en dieselmotor från en erövrad rysk ubåt. (sic!)
Citera
2007-01-04, 07:51
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Imbecill. Visa läsarna av forumet, via länk eller källhänvisning, några "gigantiska massgravar" i Östeuropa eller Ryssland där lämningar av judar som urskillningslöst och oprovocerat likviderades av tyskar eller icke-judiska östeuropéer under andra världskriget forensiskt har dokumenterats. Och försök inte slingra dig med trams, jag är utled på att du skräpar ner seriösa diskussionstrådar med konformistiskt blint troende skitprat.

Månne är det en dr Mabuse klon som vill dra ner tråden till botten nivå?

Citat:
Gejsrarna med blod kan mycket väl vara ett försök av Eichmann att sabotera sitt vittnesmål inifrån, omgiven av israeliska vakter, potentiella torterare och en värld som i vilket fall skulle döma honom som skyldig. En slags plantering inför framtiden. Det finns andra sådana exempel. T.ex. när Eichmann i sin glasbur plötsligt börjar rabbla om att två små skjul på den ukrainska eller galiciska landsbygden skulle byggas om till gaskammare, varvid gasen skulle levereras av en dieselmotor från en erövrad rysk ubåt. (sic!)][/

Eichman är trovärdig ena stunden för de förintelsetroende, för att i nästa vara icke trovärdig, det gäller tydligen att plocka russinen ur kakan för att få det som man vill. det skulle vara naivt att tro att Eichmann inte utsattes för "påtryckningar" då det gäller att få hans vittnesmål dit Israelerna ville.

jag har sagt det förut men säger det igen, ställ några "Överlevare" scenen till Norra Brunn så att man kunde få sig ett gott skratt åt deras stå-upp komik
Citera
2007-01-04, 08:44
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
I anteckningar som offentliggjordes 1999. På sida 109 skrev han om blodfontäner. Parafraserande översättning:

http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Eichmann/OOF130899.html

Eichman har varit i Kiev, och det är mycket möjligt att han syftar på Babi Jar när han talar om blod som sprutar upp.

Edit: enligt rättegångsprotokollet nedan var det massgravar vid Lemberg (=Lvov=Lviv).
Uppenbarligen så tror du på dessa "blodfontäner" quark och att det skulle vara en effekt av de "barbariska tyskarnas försök att fysiskt totalt utrota det judiska folket"!
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Gejsrarna med blod kan mycket väl vara ett försök av Eichmann att sabotera sitt vittnesmål inifrån, omgiven av israeliska vakter, potentiella torterare och en värld som i vilket fall skulle döma honom som skyldig. En slags plantering inför framtiden. Det finns andra sådana exempel. T.ex. när Eichmann i sin glasbur plötsligt börjar rabbla om att två små skjul på den ukrainska eller galiciska landsbygden skulle byggas om till gaskammare, varvid gasen skulle levereras av en dieselmotor från en erövrad rysk ubåt. (sic!)
Absolut. Naturligtvis var detta ett försök av Eichmann att tala om för världen hur falska och sjuka anklagelserna mot honom i själva verket var. Varför skulle han annars dra till med något så groteskt som "-fontäner av blod sprutade upp ur marken" vilket väl de flesta logiskt tänkande människor inser torde vara en omöjlighet. Precis som Suchomel överdrev med sina "5-6 rader av mänskliga exkrementer" och Gersteins erkännande av "25 miljoner dödade" och "klädeshögar 30-40 meter höga". Här finns Gersteins, Suchomel och Eichmanns "bekännelser" dokumenterade på film (i två olika filformat):

Gerstein:

http://www.onethirdoftheholocaust.com/videos/27_confessing_germans_1.wmv
http://www.onethirdoftheholocaust.com/mov_pages/27_mov.html

Eichmann & Suchomel:

http://www.onethirdoftheholocaust.com/videos/28_confessing_germans_2.wmv
http://www.onethirdoftheholocaust.com/mov_pages/28_mov.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem