2007-08-24, 14:09
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Som någon skrev nyligen; 'forensisk'?
Använd det svenska ordet så skall du se att det blir bättre.
Dessutom bör du använda tråden som avser bevis och inte vittnestråden.

Vad hade du att säga om SS-mannen och vittnet Oskar Gröning?
En man som var med och som har saker att berätta.

/VV
Så pass!!?!!

Gröning har naturligtvis fått bra betalt för att säga det $hoahmaffian vill.

Gerstein erkände för Gitta Sereny 25 miljoner mördade om jag minns rätt. Och han "dog" mycket påpassligt efter sitt erkännande. Tänk så förgängligt livet ändå är.
Citera
2007-08-24, 14:26
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Gerstein erkände för Gitta Sereny 25 miljoner mördade om jag minns rätt. Och han "dog" mycket påpassligt efter sitt erkännande. Tänk så förgängligt livet ändå är.
Du tänker inte på Stangl nu?
Citera
2007-08-24, 15:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Gröning har naturligtvis fått bra betalt för att säga det

Har du belägg för detta eller är det något du bara hittar på för att det han säger inte passar din tro?

/VV
Citera
2007-08-24, 15:06
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Och han "dog" mycket påpassligt efter sitt erkännande.
Tänk så förgängligt livet ändå är.

Ja. Han dog inte så väldigt långt efter sitt erkännande.
Men vad har det med saken att göra egentligen?
Berätta!
Gärna med säkra källor som styrker det du säger så att läsaren förstår att du är en man med djupa kunskaper i ämnet.

/VV
Citera
2007-08-24, 16:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Du tänker inte på Stangl nu?
Naturligtvis gör jag det och ber om ursäkt för mitt misstag. Tack TB.

Men det var väl ändå Gerstein som erkände 25 miljoner mördade eller?
Citera
2007-08-24, 16:28
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Jo.
Citat:
He had close links to the Christian anti-Nazi Resistance and remained very active in the youth groups, especially the Federation of German Bible Circles until it was disbanded in 1934. He joined the Nazi party in 1933, but outspokenly critical of Nazi blasphemies, he was expelled from the party in 1936.
[...]
In 1940 he applied to the SS in order to infiltrate the Third Reich and gather information about the Nazis and their dark secrets, after being told by the Bishop of Stuttgart that mentally ill patients were being killed at the institutions Hadamar and Grafeneck.
Han verkar ju objektiv iaf.
Citera
2007-08-24, 18:40
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Naturligtvis gör jag det och ber om ursäkt för mitt misstag. Tack TB.

Citat:
Jo.
"I estimate the number of those who, defenseless and unarmed, have been murdered at the instigation of Adolf Hitler and Heinrich Himmler, drawn without any possibility of resistance into those murderous traps where they were put to death, as at least 20,000,000 human beings. Because most certainly it is not just a matter of only some 5 or 6 million Jews European Jews who were thus put to death, but above all the Polish intelligentsia and a great part of the Czech, as well as the management classes of other peoples, for example the Serbs, but most especially the Poles and the Czechs."

Men det visste ni väl redan med era flinande smilysar.

Skulla vara intressant att få höra stanislav berätta om mördade polacker till skillnad från de två flinande revisionisterna.

/VV
Citera
2007-08-24, 20:00
Bannlyst
Som jag har skrivit i en annan tråd så beräknas antalet mördade polacker runt 2,5 miljoner. Den preliminära folkbokföringen som genomfördes 1946 (1947?) antyder högre siffror men dessa har enbart använts som utgångspunkt i vidare beräkningar.

Men i den här tråden är ju detta OT.

När det gäller just vittnesmål och gaskammare, siffror osv, så gäller det att se upp. När WTC föll samman var dödssiffran uppe i 20 000, för att sedan stadigt sjunka ner till 2-3000. Att folk på plats, där och då, skulle kunna ha lämnat mer "säkra" siffror vore ju absurt att kräva.

Jag förstår heller inte trådens verkliga mening. All den fakta som finns tillgängligt om förintelsen utgörs ju av visserligen vittnesmål men också av så mycket annat som har avhandlats i hundratals trådar här. Så det har jag inga som helst avsikter att upprepa.

Många vittnesmål är märkliga, vissa rentav falska, men det är ju inget revolutionerande. Eller tror förnekare att människor som genomled andra världskrigets fasor var immuna mot människans svaga sidor?
Citera
2007-08-24, 20:09
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men det visste ni väl redan med era flinande smilysar.
Ja.
Citera
2007-08-25, 11:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Självklart inte. förintelsen hänger på just dessa vittnen. Hur tror du vi fått alla uppgifter av vad som påstås hänt i lägren? Men du kanske inte anser Gerstein vara ett viktigt vittne?
Fel. Väldigt lite hänger på "kronvittnena". Vi har vittnen i form av funktionärer, överlevande och befriande soldater. Duger inte dom?
Citat:
Du kanske t.o.m har en film på en gasning? Plocka fram den, så kan vi glömma vittnena och diskutera den istället.
Duger filmen av kolmonoxidgasning av en efterbliven inom T4-programmet?
Citat:
Eller så använder man samma metoder som du skrev till Aggressive. Det kanske är så svårt att "bevisa" en förintelse?
Ge oss ett, bara ett bevis för att Dresden bombades till aska. Bara ett endaste bevis.
Citera
2007-08-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fel. Väldigt lite hänger på "kronvittnena". Vi har vittnen i form av funktionärer, överlevande och befriande soldater. Duger inte dom?----------.
Det har jag velat visa i ett flertal inlägg, senast på sid. 81 här, inlägg 968. Tyvär jag har fått upprepa inläggen eftersom ingen velat svara på dem! Inte heller Överliggaren som faktiskt lovade det!

Jag sammanfattar här det väsentligaste och gör ett nytt försök. Alltså:

1. Att de till Auschwitz deporterade hårt sammanpressade i boskapsvagnar utan mat vatten, ibland i dödlig kyla eller hetta efter dygn av transport kom till Auschwitz.

2. Att det skedde en selektion vid ankomsten, där kanske 10-15 procent av de anlända uttogs till arbete och där de andra, mestadels åldringar, kvinnor och barn, fick gå det andra hållet och sedan aldrig återsågs.

3. Att det blev välkänt för bl.a. de som selekterats till arbete i Auschwitz vad som hände dessa "försvunna", nästan alla lade ju också märke till gaskammarna och kremationerna. Jag rekommenderade en del trådar att läsa där detta framgår, hämtade från "De Dödsdömda Vittnar", alltså bl.a. från många Auschwitzfångar som räddades till Sverige under våren 1945. Se
http://www.levandehistoria.org/default.php?id=45

Där ges det åsyna vittnen i Auschwitz av selektion, gaskammare och kremation och som jag i några av de nämnda inläggen har citerat.
-----
Så vart tog de selekterade vägen?

Vad hände t.ex. med de c:a 55000 holländska judar i alla åldrar som deporterades till Auschwitz och där c:a 50000 selekterades och aldrig hördes av mera?!?

http://www.cympm.com/deportationtimetable.html

Alla de c:a 50.000 namnen finns alltså här: http://www.joodsmonument.nl
Citera
2007-08-25, 13:31
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Fel. Väldigt lite hänger på "kronvittnena". Vi har vittnen i form av funktionärer, överlevande och befriande soldater. Duger inte dom?
Kronvittne? Var deras straff mened?

Alla vittnen är intressanta, men givetvis är de som säger sig bevittnat gasningar extra intressanta. Dessa är väldigt få till antalet.
Citat:
Duger filmen av kolmonoxidgasning av en efterbliven inom T4-programmet?
Nej, då jag efterspråkar gasningar som påstås skett i utvalda läger, t.ex Treblinka.

Citat:
Ge oss ett, bara ett bevis för att Dresden bombades till aska. Bara ett endaste bevis.
Skriv vad du vill få sagt istället. Det är inte svårt att hitta info på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in