2007-04-25, 22:23
Medlem
Oddballs avatar
Moderatormeddelande:

Inlägg raderade. Ezzelino får en tillsägelse för grova & onödiga påhopp samt något dussin nedsättande tillmälen.

Höj nivån för f-n!!!! <--- Gäller alla

Mvh,

Oddball
Moderator
Citera
2007-04-25, 22:35
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Ett sjukt kräk, PMS-gnällande lipkäring, arsle, lögnare, kryp, svagbegåvade Untermenschläggning, en sjuk hatfylld jävel, Husmongotroll, bannad lögnare, skitpratare.

Detta är dina ord om mig. Om du tycker att du ger ett seriöst intryck med sådant språkval så har du stora problem grabben.
Men bara fortsätt, du har gett revisionisten ett ansikte som är värre än vad jag kunde föreställa mig innan jag gick med på FB.
Min version av Förintelsen är den samma som alla etablerade historiker är inne på. När du sågar mig så sågar du alla som inte delar din tro. Hur känns det att leva i en värld där det är Du (och en handfull till) mot resten av världen? Inte särskilt kul va?
Jag/vi är tacksamma att den enda platsen du kan husera och sprida dina bisarra tankar är här på FB. Det måste reta dig oerhört att du är inlåst på FB utan möjlighet till avancemang. Hahaha!! Loser.....

Uuuuusch vilket trist tonfall du har.
jag skulle föreslå att du försöker höja din nivå en aning och åtminstone försöka vara seriös i den här intressanta och tänkvärda tråden.
Citera
2007-04-25, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Hur i all varlden kan Jerzy Einhorn vara ett vittne till Treblinka om han aldrig satt sin fot i lagret ifraga?? Eller ar du bara dumdryg?
Nej, Jerzy Einhorn deporterades lyckligtvis inte till Treblinka! Hade så varit fallet hade han ju som de andra 40000 från hans hemstad inte funnits längre. Nu överlevde han som sagt och blev till glädje för bl.a. Sverige.

Det han skriver i "Utvald att leva" är ju inte heller något märkvärdigt: Det är bara en vardagsskildring av nazi-terrorn i hemstaden och avlivandet av judarna där. Det finns hundratals sådana skildringar!!! Bl.a. från Warzawa där ju c:a 300000 deporterades från Ghettot till Treblinka och där ett 50-tal personer rymde och lyckades överleva. De kunde sedan vittna i rättsprocesserna efter kriget. Men det fanns även annan bevisning.

Officiellt fördes ju judarna till arbetsläger eller skulle vidarebefordras dit. Men då många var i dåligt skick efter åratal av halvsvält och ghettotillvaro förstår ju var och en (som Jerzy Einhorn också förstod och observerade) att detta bara var svepskäl inför deportationerna. Vad för slags arbete skulle bl.a. de många utmärglade åldringarna och kvinnor med barn i alla åldrar kunna uträtta? Nej, de fördes som boskap till slaktbänken.

Att avlivningarna skedde med gas blev mera uppenbart efter krigssslutet, fram till dess gick allehanda rykten om avlivningsmetoderna.

Det har varit rättegångar om Treblinka i Väst-Tyskland, de två stora på 1960-talet, de sammanfattas här, http://shamash.org/holocaust/denial/treblinka.txt . Litet därifrån:

"More from the ruling of German courts regarding the extermination camp in Treblinka. The court in Dusseldorf ruled that more than 700,000 Jews were exterminated in this camp alone. The commander of the camp, Franz Stangl, and his deputy Kurt Franz were sentenced to life imprisonment. Here are the verdicts some of the other SS personnel received:

Josef Hirtreiter: Nicknamed "Sepp". was the first of the Treblinka hangmen to be brought to trial. He was tried in Frankfort on the Main and on March 3, 1951 was sentenced to life imprisonment. Among the crimes he was found guilty of were killing many young children aged one to two, during the unloading of the transports, by seizing them by the feet and smashing their heads against the boxcars.

Otto Richard Horn: Worked at the incinerator where the corpses of the victims were cremated. He was released.(alltså frikänd!)

Hermann Lambert : Helped in the construction of the gas chambers. He was sentenced to four years in prison.

Arthur Matthes: Chief officer of camp No. 2 and the gas chambers. Killer at the "Lazaret" [a gathering place for the victims]. Sentenced to life imprisonment.

Gustav Munzberger: Assistant to Matthes, operator of the gas chambers. Sentenced to Twelve years in prison.

Franz Suchomel : Was in charge of collecting and processing gold and valuables of Jewish victims. Sentenced to seven years in prison.

Franz Suchomel som här särskilt diskuterats tog alltså hand om guld, smycken och valutor från judarna.

Dödsstraffet hade avskaffats i slutet av 1940-talet i Väst-Tyskland. Alla, även de livstidsdömda blev frigivna efter c:a 10 år. Ingen av dessa, förutom Suchomel, har tydligen därefter haft något att säga om rättegången eller om sin skuld eller oskuld.

Flera tusen personer har ställts inför rätta i de två tyska staterna efter krigsslutet och fram tills nu. Rättegångarna finns under http://www1.jur.uva.nl/junsv/JuNSVEng/JuNSV%20English%20homepage.htm
Treblinkarättegången i Düsseldorf 1964-65 finns där under http://www1.jur.uva.nl/junsv/brd/brdengfiles/brdeng596.htm . Många utlämnades även till Polen och andra länder och dömdes där.
Citera
2007-04-26, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tick-tack
------
Dödsstraffet hade avskaffats i slutet av 1940-talet i Väst-Tyskland. Alla, även de livstidsdömda blev frigivna efter c:a 10 år. Ingen av dessa, förutom Suchomel, har tydligen därefter haft något att säga om rättegången eller om sin skuld eller oskuld.------
Felskrivning beträffade frigivningen, borde ha stått c:a 10-20 år.
Citera
2007-04-26, 09:15
Medlem
General Nogis avatar
Den bok du refererar till bestar av en samling av domslut och rymmer vad jag vet inga rattegangsprotokoll.

En samling fangslade f.d. Treblinka-vakters vaga bekraftanden av den ortodoxa storyn och upplysningar om vardagslivet bland arbetsdetaljerna och lika ar inte direkt starka bevis.

Att pasta att en skadeprocess dar gasmassmordets pastadda historiska verklighet slogs fast a priori bevisar ar patetiskt, precis som du och dina taffliga inlagg bestaende av texter kopierade fran nizkor och andra desinformationssajter.

Vad som bor granskas i fallet Treblinka ar framst de tidiga vittnesmalen fran nyckelvittnen som Wiernik, Rajzman, Kon, Rosenberg och andra som sager sig ha haft en direkt inblick i de formenta gasningarna.

Och jag tror de domda holl tyst efter sina respektive frigivningar av en anledning.
Citera
2007-04-26, 09:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
En samling fangslade f.d. Treblinka-vakters vaga bekraftanden av den ortodoxa storyn och upplysningar om vardagslivet bland arbetsdetaljerna och lika ar inte direkt starka bevis.

Vadå vaga? De är inte ett dugg vaga. Suchomel påstår TYDLIGT att det förekom avrättningar med gas i Treblinka.
Det enda som är vagt i det, är din uppfattningsförmåga.

Citat:
Att pasta att en skadeprocess dar gasmassmordets pastadda historiska verklighet slogs fast a priori bevisar ar patetiskt, precis som du och dina taffliga inlagg bestaende av texter kopierade fran nizkor och andra desinformationssajter.

Vad som bor granskas i fallet Treblinka ar framst de tidiga vittnesmalen fran nyckelvittnen som Wiernik, Rajzman, Kon, Rosenberg och andra som sager sig ha haft en direkt inblick i de formenta gasningarna.

Och jag tror de domda holl tyst efter sina respektive frigivningar av en anledning.

I jämförelse med de sajter som du brukar cut/paste från är nikzor en guldgruva i sanningar.
Ett enkelt sätt att begripa detta är att folk som länkar till nikzor länkar enstaka länkar ett fåtal gånger per år.
I era lögnaktiga inlägg länkar ni ett flertal länkar i ett flertal av inläggen för att spamma, dölja och fördunkla. En ohedererlig teknik helt enkelt.

/VV
Citera
2007-04-26, 19:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vadå vaga? De är inte ett dugg vaga. Suchomel påstår TYDLIGT att det förekom avrättningar med gas i Treblinka.

Nej, han kan inte beskriva processen, inte ens tala om vilken "gas" det var, endast, precis som Nogi säger, vagt "bekräfta" den officiella greuelpropagandalögnen, det som Jürgen Graf helt riktigt kallar "Treblinkavansinnet" (alltså lögnen att hundratusentals judar systematiskt "Förintades" på den platsen).

Citat:
spamma, dölja och fördunkla. En ohedererlig teknik helt enkelt.

Just det som du och dina vänner ägnat er åt så länge på Revforumet. Mästaren på det området är väl Dr Mabuse, som nu blev bannlyst i ännu en skepnad (det måste vara minst 25-30 troll vid det här laget?), en viss tick-tack som hann med 5 inlägg, de flesta i denna tråd.
Snacka om ohederlig jävel, eller hur?
Citera
2007-04-26, 21:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, han kan inte beskriva processen, inte ens tala om vilken "gas" det var, endast, precis som Nogi säger, vagt "bekräfta" den officiella greuelpropagandalögnen, det som Jürgen Graf helt riktigt kallar "Treblinkavansinnet" (alltså lögnen att hundratusentals judar systematiskt "Förintades" på den platsen).

Just det som du och dina vänner ägnat er åt så länge på Revforumet. Mästaren på det området är väl Dr Mabuse, som nu blev bannlyst i ännu en skepnad (det måste vara minst 25-30 troll vid det här laget?), en viss tick-tack som hann med 5 inlägg, de flesta i denna tråd.
Snacka om ohederlig jävel, eller hur?

Var detta de 'fakta' som du bads komma fram med för att bekräfta de absurda påståenden du kom med tidigare?
LOL!!!!
Att du sedan har mage att påstå att du alltid vinner faktadebatterna visar på hur förbannat självupptagen du är.

/VV
Citera
2007-04-26, 21:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Var detta de 'fakta' som du bads komma fram med för att bekräfta de absurda påståenden du kom med tidigare?

Den som är absurd är givetvis du, Viktor. Att betrakta "Suchomels" framsluddrade "bekännelser" inför den judisk-suprematistiska propagandisten Lanzmann som "historisk sanning, slutgiltigt bevisad" är fabulöst patetiskt.

Citat:
Att du sedan har mage att påstå att du alltid vinner faktadebatterna visar på hur förbannat självupptagen du är.

Att jag och mina meningsfränder på FB och överallt annars där diskussion är möjlig vunnit sakdebatterna om Auschwitz och Treblinka är ett obestridligt faktum. Mitt jag och min identitet är i sammanhanget ointressant. Att du och Budikate är besatt av det temat visar förstås bara hur begränsade och svarslösa ni är. Puss, baby
Citera
2007-04-26, 22:10
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Den som är absurd är givetvis du, Viktor. Att betrakta "Suchomels" framsluddrade "bekännelser" inför den judisk-suprematistiska propagandisten Lanzmann som "historisk sanning, slutgiltigt bevisad" är fabulöst patetiskt.

Att jag och mina meningsfränder på FB och överallt annars där diskussion är möjlig vunnit sakdebatterna om Auschwitz och Treblinka är ett obestridligt faktum. Mitt jag och min identitet är i sammanhanget ointressant. Att du och Budikate är besatt av det temat visar förstås bara hur begränsade och svarslösa ni är. Puss, baby

Jaha, inte en skådis längre. Bra, uppenbarligen fattar du att dylika påståenden är riktika looserpåståenden om man ingat har som underbygger dom, vilket du uppenbarligen inte har.

Sluddrar? Den gamle mannen sluddrar inte ett dugg. Han berättar sin historia med en klar och tydligt stämma för sin aktningsvärda ålder.
Skaffa dig en spetsig tvål och tvätta bort öronvaxet så kanske du kan lyssna en gång till och höra hur fel du har. (Tops är dock inte bra så kör med ljummet vatten och tvål)

Jag måste dock ge dig rätt i ett avseende.
Citat:
jag är i sammanhanget ointressant.

Där vann du din första faktapoäng på länge.

/VV
Citera
2007-04-27, 00:43
Medlem
Citat:
Du tror alltså att han ställt upp på videon och berättar medvetet en massa lögner om det han varit med om?
Varför då? Varför skulle han göra det? Varför tex skulle han sitta och sjunga sången från Treblinka? Ihågkommen ord för ord från tiden i lägret.
Inte för att inte bli straffad väl, för då hade han ju inte behövt säga eller sjunga något alls.
Inte för pengar väl? Den lilla stuntsumma som nämnts hade knappast lockat någon att ljuga om sig själv, om sina landsmän och om sina kamrater från kriget.

Tror du kanske på jultomten också?

/VV

Att tvivla på en massmördares ord och visor om sig själv, sina landsmän och sina kamrater från kriget är som att tro på tomten, i Vänliga Viktors Värld.

Annars är Suchomels expert-utlåtande nästan som klippt och skuren ur en Braggadocios eller en Il Capitanos Commedia dell’Arte-skröna från ett fjärran krig, eller varför inte typ Bardolph eller Pistol vid ”a bottle of sack” (Sackspär, ni vet!).

Hans önskan om anonymitet tyder närmast på att han är medveten om parallellen!! (”Ingen vettig människa kommer att tro det här!”)

The Joy of Lying heter en volym från Scientific American…

Citat:
http://thepiratebay.org/tor/3587504/Scientific_American_-_31_Books

Citat:
Scientific American Mind - 2005 v16 n02 The joys of telling lies.pdf

…som bl a behandlar den gåtfulla företeelsen “falska bekännelser”…

Citat:
True Crimes – False Confessions

Citat:
För att anknyta till Nürnbergrättegången så hängdes alla som i princip påstod att de var medlemmar i en överuniformerad scoutrörelse. Speer berättade öppet om sin del i systemet och dog i frihet 1981 som något av en hyllad expert på nazityskland...

MVH
/HL
http://www.flashback.org/showpost.p...4&postcount=49

Kan ett sådant expertis-klimat ge råg i ryggen inte bara åt Sonderkommandos…

Citat:
Bolt(banned) skrev:
Kapos och SK är lika hatade. Det var grupper som sålde ut sina medmänniskor för extra förmåner. Sådana finns överallt, men jag vet inte om jag personligen kan klandra alla som faller för mutor under hot.
Du har läst väldigt lite historia om du tror att det är en ära att vara fd SK, och dessa skulle vara hjältar någonstans. Folk har BARA att förlora på att berätta om något sånt här. Det är precis som att ställa sig på ett dagis och skrika att du är pedofil.
http://www.flashback.org/showpost.p...1&postcount=22

…som berättar om vad de lärt sig från sina ”dagis” - erfarenheter i lägren…

Citat:
Toivi survived that day by fixing his emotionless eyes on the SS commander Karl Frenzel, who chose him as his shoe shine boy while sending his family straight to the gas chamber.
[…]
When asked the worst thing he remembered about Sobibor, Thomas Blatt replied that it was being forced to torture or kill other Jews.
[…]
"What I did learn is nobody knows himself . . . People think they know what they will do, but I have seen many women release their crying babies into the deadly arms of Nazi officers to save themselves." (Blatt p.i.).

http://holocaust.hklaw.com/essays/1999/991.htm

…utan även åt deras uppdragsgivares ”defence ploy”?

Citat:
The prosecution were able to weaken Oberhauser's defence ploy of only being on the periphery of events in Belzec. He was convicted and sentenced to four years and six months imprisonment.
After having served only half his sentence, he was released from prison and returned to Munich where worked as a barman in a beer hall. He died in 1979.

For the Belzec crimes of murdering over 600,000 Jews there, Josef Oberhauser was the only conviction.

Source:

Robin O'Neil. Extracts from Belzec - The Forgotten Camp
http://www.deathcamps.org/belzec/belzectrials.html

Fyra och ett halvt år delat med två, det var vad Oberhauser fick till straff för sina insatser i Belzec. Med lite större samarbetsvilja hade han kanske åtnjutit Sonderkommando-status som expert, rentav.

Om Blatt kunde förmås tortera och döda andra judar för att överleva Sobibor, varför skulle inte en Suchomel förmås ljuga om Treblinka för att undvika påbackning (och dessutom få betalt)?
Citera
2007-04-27, 07:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Att tvivla på en massmördares ord och visor om sig själv, sina landsmän och sina kamrater från kriget är som att tro på tomten, i Vänliga Viktors Värld.

The Joy of Lying heter en volym från Scientific American…

…som bl a behandlar den gåtfulla företeelsen “falska bekännelser”…

…som berättar om vad de lärt sig från sina ”dagis” - erfarenheter i lägren…

…utan även åt deras uppdragsgivares ”defence ploy”?

Fyra och ett halvt år delat med två, det var vad Oberhauser fick till straff för sina insatser i Belzec. Med lite större samarbetsvilja hade han kanske åtnjutit Sonderkommando-status som expert, rentav.

Om Blatt kunde förmås tortera och döda andra judar för att överleva Sobibor, varför skulle inte en Suchomel förmås ljuga om Treblinka för att undvika påbackning (och dessutom få betalt)?

Erleb!

Det överraskar ingen att du verkar vara en sån expert på lögnen. Snabbt, men verkligen inte ovanligt för att vara från dig, kastar du upp en massa väl valda länkar. 'The joy of lying' var det så det hette?

Du menar på fullt allvar att alla de som efter kriget och i detta fall långt efter att de suttit av sina straff skulle sitta och ljuga för att undvika påbackning???

Är du vid dina fulla sinnens bruk, eller är det något annat fel?
Sitter du bara och rapar utan att ha någonsomhelst kontroll över vad som kommer upp?
Att kalla de här människornas erfarenheter från kriget och lägrena fär 'dagiserfarenheter' tyder starkt på att förra meningen jag skrev var korrekt.
Skärpning ombedes!

Jo, en sak till. När du för en gångs skull skrev ett inlägg som inte täckte en hel sida med en massa spammade länkar, så blev det för en gångs skull möjligt att hänga med.
Fortsätt i den andan (att banta ner smörjan) så kommer det kanske om ett halvår eller så att bli riktigt bra, men då får du ligga i.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in