2007-01-04, 09:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Detta är ju helt sjukt!
Först skriver man om 'sagor'.
Vi lägger fram ett av de mest kända namnen från hela Holocaust som vittne.
En hög tysk officer som berättar om exakt det som alla revvisar tror sig tro aldrig förekommit.
Men se, det hade det!!

Så blir JAG anklagad för att vara imbecill när inlägg på inlägg snicksnackar om att Adolf Eichman himself inte skulle vara trovärdig.
Apan påstår att det är JAG som tar ner forumet på botten.
Nej mina herrar, forumet tas ner på botten när trovärdiga vittnesmål hela tiden förnekas eller förlöjligas eller på andra totalt värdelösa sätt försöks tas bort.

"Naturligtvis var detta ett försök av Eichmann att tala om för världen hur falska och sjuka anklagelserna mot honom i själva verket var."

Läs citatet ovan en gång till.
Om alla besökare på detta forum skall behöva läsa dyligt bullshit blir det inget resonemang kvar.

Quark har lugnt och stillsamt på ett mycket seriöst sätt svarat på era frågor.
Pekat ut vart man skall läsa för att se att Eichman (som var där) upplevde det hela.
Precis som andra också har gjort.
I den andra tråden visade vi dessutom på vad som hände i Storbrittanien när man grävde ner kadaver med galnakosjuka.
Ungefär samma visa, fast i mindre skala.

Ezzelino som iallafall har lite skam i kroppen har iallafall styrkan nog att samla sina tankar och istället för att försöka fippla med Eichmans trovärdighet så glider han finurligt, men kanske inte så snyggt, över på massgravarnas befintlighet.
Som sagt, inget skamligt försök att förlöjliga Adolf Eichmans vittnesmål, men en smygande undanglidning som noterats.

Men man kan ju lugnt och stilla säga att utan massgravar så inga blodfontäner. Enstaka gravar frambringar inga sådana effekter.
Så var den saken avverkad, den med.

/VV
Citera
2007-01-04, 11:32
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
---
Det spelar ingen roll om det är Eichman som påstod det. Varför måste man hålla med om allt någon säger? Jag anser fortfarande det inte är rimligt med blodfontäner.

Men Vänlige Viktor har kanske fått information vi andra inte känner till via en "god gammal vän"?
Citera
2007-01-04, 12:22
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Gejsrarna med blod kan mycket väl vara ett försök av Eichmann att sabotera sitt vittnesmål inifrån, omgiven av israeliska vakter, potentiella torterare och en värld som i vilket fall skulle döma honom som skyldig. En slags plantering inför framtiden.
Självklart
Och det behövs revvisarnas överlägsna intelligens för att inse detta.

Nu tillämpar vi samma metod på till exempel Hannovers idioterier. Det är klart att han lever under hot av tortyr, och han försöker avslöja det med orimligheter!
Någon måste befria honom!
Citera
2007-01-04, 12:26
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Det spelar ingen roll om det är Eichman som påstod det. Varför måste man hålla med om allt någon säger? Jag anser fortfarande det inte är rimligt med blodfontäner.
Det är arrogant att du inte inser dina begränsningar.
Eichmann hade sett massgraver på en stekhet sommar. Inte du.
Citat:
The carcasses of 1,500 sheep slaughtered five weeks ago because they were infected with foot and mouth are to be dug up and burned after blood was found bubbling up from the ground.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/04/28/nfnm328.xml
Citera
2007-01-04, 12:40
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Detta är ju helt sjukt!
Först skriver man om 'sagor'.
Vi lägger fram ett av de mest kända namnen från hela Holocaust som vittne.
En hög tysk officer som berättar om exakt det som alla revvisar tror sig tro aldrig förekommit.
Men se, det hade det!!

Eichmanns vittnesmål är ingen nyhet för mig och torde knappast vara det för någon annan heller. Rättegången i Jerusalem är ju nästan lika känd som Nürnbergprocessen. Själv läste jag stora delar av protokollet för flera år sedan.

Vad hade "förekommit"? Att tyskarna "byggt om" två galiciska visthus till gaskammare, för att gasa judar med dieselavgaser (omöjligt) och i detta syfte monterat ur och släpat en rysk ubåtsmotor 50 mil från Östersjön? Fattar du inte magnituden av absurditet i detta yttrande? Liten upplysning: tyskarna erövrade inte en enda sovjetisk ubåt under kriget.

Eichmann är helt enkelt inte trovärdig om man utgår ifrån vad han faktiskt säger om gasningarna.

I själva verket är ju Eichmanns tirad om ubåtsmotorn en parafras på hela förintelsediskursen, som ständigt anger att något på ad hoc-manér istället kom att användas för något annat (ombyggda krematorier som gaskammare, ombyggda boningshus som gaskammare, kroppar i massgravar som alltid grävs upp igen och kremeras, järnvägsräls som kremeringsgrill, dieselavgaser som gas, insektsmedel som gas, m.m).
Eichmann bara rabblar på i samma stil. Det är ju humor.

Citat:
Nej mina herrar, forumet tas ner på botten när trovärdiga vittnesmål hela tiden förnekas eller förlöjligas eller på andra totalt värdelösa sätt försöks tas bort.

Som sagt, Eichmann är inte trovärdig och det är inte mitt fel. På ett annat ställe berättar han om när han ser krematorierna i Birkenau första gången, vilka han beskriver som "stora fabriker". (För mig ser väl Krema II och III mest ut som två skolhus med höga skorstenar, men för all del). Sedan låter han Höss uppge att de har en gas- och brännkapacietet av 10000 människor om dagen. Det är samma siffra som bl.a. Vrba uppgav 1944 (vars teckningar avslöjar att han inte kan ha sett krematorierna på nära håll), Höss i sin bekännelse i Nürneberg (som inte är skriven av honom), Ada Bimko i Belsenrättegången (som i övrigt ljög flitigt i sitt vittnesmål och aldrig kan ha varit inne i en gaskammare som hon påstår), samt i Frank Griecksch-rapporten, som uppges vara från 1943, osv.

Finns bara ett litet problem med denna siffra som alla är så samstämmiga om. Den stämmer inte, och ingen påstår idag, inte förintelseförsvararna heller, att den verkliga gas- och brännkapaciteten närmelsevis kan ha kommit upp i 10000. Hur kan dessa som synes då oberoende vittnen uppge densamma? Enkelt. De är inte oberoende, istället har siffran etablerats inom förintelsemytologin på ett tidigt stadium, och genom att falla in i ledet visar Eichmann bara att han lydigt uppger vad han blivit instruerad att säga.

Citat:
"Naturligtvis var detta ett försök av Eichmann att tala om för världen hur falska och sjuka anklagelserna mot honom i själva verket var."

Läs citatet ovan en gång till.
Om alla besökare på detta forum skall behöva läsa dyligt bullshit blir det inget resonemang kvar.

Ja, att förintelsen är full med bullshit borde inte förvåna någon. Jag kan lätt tänka mig hot om tortyr som hade fått mig att "erkänna" precis vad som helst med hopp om att jag bara blir avrättad om jag visar mig lydig. Ovanstående beteende av Eichmann kan lika gärna bedömas som ganska vågat.

Som jag sagt förut, skrivna källor är hopplösa för att nå fram till klarhet när det gäller förintelsen. Ämnet är redan från början alltför förgiftat med lögn, politik, bedrägeri och önsketänkande. Det enda som kan skänka någorlunda klarhet är arkeologi och rättsmedicin. Har du lust att hänga på till Polen med en markradar, så skulle jag gärna vilja börja planera för lite verklig undersökning.
Citera
2007-01-04, 12:41
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det är arrogant att du inte inser dina begränsningar.
Eichmann hade sett massgraver på en stekhet sommar. Inte du.
Det är inte det minsta arrogant. Jag behandlar vittnen till UFO på samma sätt. Skulle de försvara sig med "jag såg det, inte du", så är det fortfarande inte rimligt i mina ögon.
Citera
2007-01-04, 13:13
Medlem
quarks avatar
Citat:
Det är inte det minsta arrogant. Jag behandlar vittnen till UFO på samma sätt.

Du förnekar alltså alla massgravar?

Bara för att man nuförtiden begravar människor en och en, kan det inte finnas massgravar?
Citera
2007-01-04, 13:19
Medlem
quarks avatar
Citat:
Eichmanns vittnesmål är ingen nyhet för mig och torde knappast vara det för någon annan heller. Rättegången i Jerusalem är ju nästan lika känd som Nürnbergprocessen. Själv läste jag stora delar av protokollet för flera år sedan.

Vad hade "förekommit"? Att tyskarna "byggt om" två galiciska visthus till gaskammare, för att gasa judar med dieselavgaser (omöjligt) och i detta syfte monterat ur och släpat en rysk ubåtsmotor 50 mil från Östersjön? Fattar du inte magnituden av absurditet i detta yttrande? Liten upplysning: tyskarna erövrade inte en enda sovjetisk ubåt under kriget.

Eichmann är helt enkelt inte trovärdig om man utgår ifrån vad han faktiskt säger om gasningarna.
Eichman har förstås inte varit ögonvittne till transporten och installationen av någon U-båtsmotor. Det är vad han har hört där, eller vad han kommer ihåg av vad man har sagt till honom (man kan inte utesluta att de har sagt 'gammal rysk pansarmotor' eller dylikt).

Men det finns vittnesmål av maskinkunniga som installerade en bensinmotor i något av förintelselägren.
Citera
2007-01-04, 13:19
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Du förnekar alltså alla massgravar?

Bara för att man nuförtiden begravar människor en och en, kan det inte finnas massgravar?
Nej, jag förnekar inte massgravar. Därmed inte sagt att jag därför tror på blodfontäner, eller att det bevisar någon "förintelse".
Citera
2007-01-04, 13:27
Medlem
quarks avatar
Citat:
Som sagt, Eichmann är inte trovärdig och det är inte mitt fel.
Det ÄR ditt fel. Bara för att det inte passar dig avfärdar du allt Eichmann säger.
Citat:
På ett annat ställe berättar han om när han ser krematorierna i Birkenau första gången, vilka han beskriver som "stora fabriker". (För mig ser väl Krema II och III mest ut som två skolhus med höga skorstenar, men för all del). Sedan låter han Höss uppge att de har en gas- och brännkapacietet av 10000 människor om dagen.
...
Finns bara ett litet problem med denna siffra som alla är så samstämmiga om. Den stämmer inte, och ingen påstår idag, inte förintelseförsvararna heller, att den verkliga gas- och brännkapaciteten närmelsevis kan ha kommit upp i 10000. Hur kan dessa som synes då oberoende vittnen uppge densamma? Enkelt. De är inte oberoende, istället har siffran etablerats inom förintelsemytologin på ett tidigt stadium, och genom att falla in i ledet visar Eichmann bara att han lydigt uppger vad han blivit instruerad att säga.
Siffran beror förstås på Höss.

Eichmann har sagt samma saker i Argentina, där han pratade med Sassen. Ljudbanden finns faktiskt kvar. Läs tråden om Eichmann: http://www.flashback.org/showthread.php?t=213475
Citera
2007-01-04, 13:32
Medlem
quarks avatar
Citat:
Nej, jag förnekar inte massgravar. Därmed inte sagt att jag därför tror på blodfontäner, eller att det bevisar någon "förintelse".

Så du tror inte på Daily Telegraph:
Citat:
THE carcasses of 1,500 sheep slaughtered five weeks ago because they were infected with foot and mouth are to be dug up and burned after blood was found bubbling up from the ground.

Hur många vittnesmål måste du ha? Eller krävs det verkligen att man trycker ditt huvud ner i sörjan?
Citera
2007-01-04, 13:55
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Så du tror inte på Daily Telegraph:

Hur många vittnesmål måste du ha? Eller krävs det verkligen att man trycker ditt huvud ner i sörjan?
Tusentals UFO-vittnen har inte övertygat mig hittills.

När jag läser texten verkar det vara vädrets makter (mycket regn), som skulle gjort att det bubblade. Enligt dig såg Eichman blodfontäner på en het sommardag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in