2011-01-28, 12:32
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Dessa "överlevarna" ställer tydligen upp i vilka jäkla sammanhang som helst?

Jakob Ringart en "överlevare"
Del 1 - http://www.youtube.com/watch?v=SU18Vu78yI0&feature=related
Del 2 - http://www.youtube.com/watch?v=Jqh2p32uoqc

Idag så finns det ju ingen hejd på alla dessa s.k "utvalda" som överlevde denna "Förintelsen".
Du kanske borde sluta spamma och besvara de frågor som ställts dig.
Citera
2011-01-28, 13:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Kan någon Förintelsetroende förklara varför tyskarna valde ut små judiska elvaåringar till tvångsarbete, och "förintade" de fullvuxna? Det är i alla fall vad någon Arek Hersh berättar för gråtmilda och godtrogna vita människor:

http://www.thestar.co.uk/news/local/holocaust_survivor_i_shouldn_t_be_here_1_2983404

Citat:
"---Arek has told his story at the Winter Garden in Sheffield and will be speaking again at the Baptist Church on Sheffield Road in Barnsley on Sunday to mark Holocaust Memorial Day.

In 1940, 4,000 Jews from Arek’s Polish community were taken to an extermination camp.

Only 150, including Arek, were saved for work.

“I escaped so narrowly, everyone else perished, all my family - gone,” he said.

Eleven-year-old Arek was sent to a concentration camp.

“I saw people brutalised every day,” he recalled.

“We were fenced in with barbed wire and guarded by SS men.

“There was little food and people were dying like flies. One year, 2,500 of us were sent to build a railway line. Eleven survived.”

In 1944, Arek arrived at Auschwitz.

“I’d never heard of the place,” he said.

“There were 185 children in our group, only myself and another boy were chosen to live.---"
Citera
2011-01-28, 13:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kan någon Förintelsetroende förklara varför tyskarna valde ut små judiska elvaåringar till tvångsarbete, och "förintade" de fullvuxna? Det är i alla fall vad någon Arek Hersh berättar för gråtmilda och godtrogna vita människor:

http://www.thestar.co.uk/news/local/holocaust_survivor_i_shouldn_t_be_here_1_2983404
Jag får väl försöka förklara för en konspirationstroende då.

I början av den polska ockupationen fanns inte den utrotningspolicy som uppstod runt februari 1942, dvs när man var i var i skriande behov av arbetskraft för krigsproduktionen, så ''sparade'' man de arbetsdugliga.
1940 höll man fortfarande på med att samla judar i getton, men ibland använde man judar som arbetskraft, och vissa mördades slumpvis.
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-01-28 kl. 13:53.
Citera
2011-01-28, 16:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag får väl försöka förklara för en konspirationstroende då.

I början av den polska ockupationen fanns inte den utrotningspolicy som uppstod runt februari 1942, dvs när man var i var i skriande behov av arbetskraft för krigsproduktionen, så ''sparade'' man de arbetsdugliga.
1940 höll man fortfarande på med att samla judar i getton, men ibland använde man judar som arbetskraft, och vissa mördades slumpvis.

Men Arek Hersh säger ju uttryckligen att 4000 judar från hans judiska bosättning togs till ett "Förintelseläger" 1940? Och att 3850 av dem genast "förintades", medan han, ett elvaårigt barn, sparades fört tvångsarbete? Kan du förklara varför?

Citat:
In 1940, 4,000 Jews from Arek’s Polish community were taken to an extermination camp.

Only 150, including Arek, were saved for work.
Citera
2011-01-28, 17:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Men Arek Hersh säger ju uttryckligen att 4000 judar från hans judiska bosättning togs till ett "Förintelseläger" 1940? Och att 3850 av dem genast "förintades", medan han, ett elvaårigt barn, sparades fört tvångsarbete? Kan du förklara varför?
Jag förklarade ju att den senare vedertagna policyn inte tillämpades 1940. Men övergrepp och mord på judar startade redan vid den tyska inmarschen 1939. Bakgrunden till just detta fall känner jag inte till.
Att han kallar platsen för förintelseläger behöver ju inte betyda att det handlade om de välkända platser som senare fick detta epitet. Om det var ett läger där folk förintades så tyckte han väl att begreppet passade.
Citera
2011-01-28, 21:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Och att 3850 av dem genast "förintades",

Var står detta?

/VV
Citera
2011-01-29, 08:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Det kan jag hålla med om , varför "sparades" han? Men det finns väl många "?" varför de gjorde si och så. Grejor som går över vår sunda förnuft. Men koma till saningen, vet väl bara den personen som sorterade ut han.

Men Arek saknade hela sin familj efteråt, var tog de vägen? För någon måste ha överlevt mer, för det är ju arbetsläger. Var tog de andra 3850 personer vägen? För enligt han, så var det 150 st som sorterades för arbeta.

1944 var det dags igen. Av gruppen på 185 st var det bara han o en till som blidde utvalda. Vad hände med de andra 183 st? De var ju redan i ett "arbetsläger" De "försvann" bara... Vart då?
Citera
2011-01-30, 02:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag förklarade ju att den senare vedertagna policyn inte tillämpades 1940. Men övergrepp och mord på judar startade redan vid den tyska inmarschen 1939. Bakgrunden till just detta fall känner jag inte till.
Att han kallar platsen för förintelseläger behöver ju inte betyda att det handlade om de välkända platser som senare fick detta epitet. Om det var ett läger där folk förintades så tyckte han väl att begreppet passade.
Det var "väl" lägligt att du inte kände till just detta fall men vad bygger du i övrigt din utsaga på?
Citera
2011-01-30, 13:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Blizzard, en bra beskrivning om behandlingen av judar den första tiden av ockupationen finns i Brownings The Origins of the Final Solution:

http://books.google.se/books?id=jHQdRHNdK44C&printsec=frontcover&dq=The+O rigins+of+the+Final+Solution
Citera
2011-01-31, 13:54
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Blizzard, en bra beskrivning om behandlingen av judar den första tiden av ockupationen finns i Brownings The Origins of the Final Solution:

http://books.google.se/books?id=jHQdRHNdK44C&printsec=frontcover&dq=The+O rigins+of+the+Final+Solution
Tack för upplysningen.
Citera
2011-02-05, 00:30
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Du kanske borde sluta spamma och besvara de frågor som ställts dig.

Det är liksom bara att läsa vad jag skriver och länkar till.
Att det sen överstiger din fattningsförmåga? Det är liksom inte mitt problem.

Du vill bara förpesta denna tråden med en massa meningslöst svammel. Det är iof fullt möjligt att du verkligen är så korkad som du vill framstå? Vilket jag anser som ganska så troligt..

Du kunde ju tex överraska oss alla med att svara på frågan - Om vilka vittnen som talar sanning om dessa gaskammare?
Citera
2011-02-14, 18:51
Medlem
De galna berättelserna om förintelsen

I den här artikeln kan man läsa om alla möjliga fånigheter som s.k. "överlevare" har berättat om förintelsen:

http://adacta.motpol.nu/?p=233

Vad säger ni som bekänner er till den officiella förintelsereligionen om alla de uppenbart osanna berättelser som cirkulerar i tidningar, propageras av judiska organisationer och återges utan kritiska kommentarer i standardverk om förintelsen? Tror ni på de dumheter som refereras i artikeln jag länkar till?

Tråden begränsar sig inte till de galenskaper som återges i artikeln. Fyll gärna på med mer tokerier som "överlevare" har berättat!
Senast redigerad av Klompe 2011-02-14 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in