2006-08-15, 22:05
  #289
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Vad i länken står det att de blev uppbrända? Jag hittar då inget.
BBC News (25/2-01) Burning begins on disease farms
"Hundreds of animal carcasses are due to be incinerated on Sunday at farms where foot-and-mouth disease has broken out.

/.../

More than 800 pigs at Heddon-on-the-Wall, Northumberland, will be burned after being humanely killed.

But the disposal of pig carcasses at Greenacres Farm in Canewdon, Essex could be delayed because officials are waiting for a delivery of coal, wood and straw to start the incineration process.

/.../

The carcasses are also expected to be burned on Sunday.

Officials in Northumberland will decide on Sunday whether roads will need to be closed as the carcasses infected with the highly-contagious disease are burned.

At Burnside Farm at Heddon-on-the-Wall, suspected to be the source of the outbreak, diggers have been excavating holes for the fires."
Vi talar alltså om hundratals däggdjur som kan ha större kroppsmassa än människor. Tändmaterialet är kol, trä och halm - inga exotiska saker. Glöm inte gropen bara. Den verkar underlätta processen på något sätt.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-15, 22:24
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
will be Glöm inte gropen bara. Den verkar underlätta processen på något sätt.

MVH
/Herr Lindholm
will be är futurumformen på engelska! Gropen är till för att det ska bli lättare att begrava efteråt naturligtvis.
Citera
2006-08-15, 22:35
  #291
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
will be är futurumformen på engelska! Gropen är till för att det ska bli lättare att begrava efteråt naturligtvis.
Skriver du mig på näsan om tempusformer? Så charmerande! Tror du verkligen att man under en epidemi skulle bara elda lite på kadavren för att visa att man gör någonting. Eller kan det vara så att man vill bränna kadavren till aska för att vara säker på att all smitta utplånas? Jag har inte hittat någon artikel där det står att försöket att bränna i gropar med kol, ved och halm som tändmaterial misslyckades, så man bad militären om att få låna lite vitt fosfor från dom. Om gropar med vardagligt tändmaterial inte hade fungerat så hade nyheten om det spritt sig under de ca två veckor som han förflyta innan denna nyhet publicerades 11/3: Foot and Mouth Disease Devastates British Farming
"UNIDENTIFIED MALE: On the one hand, we need animals dead so they don't spread disease. But on the other hand, we want to get them burned and destroyed, and unfortunately we've taken the view that we need to have the animals destroyed quickly.

/.../

UNIDENTIFIED MALE: I'm just rather concerned of animals not being, well, they're being slaughtered fairly quickly where this is an outbreak, and then they're not necessarily getting all the ancillary needs behind that. Getting them burned and disposed of quick enough."
Så jag ber dig. Sluta att fuska i brittisk boskapsskötsel, tack.

/Herr Lindholm
Citera
2006-08-15, 22:55
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Skriver du mig på näsan om tempusformer? Så charmerande!
Jag frågade kvark vad i hans länk det står det att de blev uppbrända och du svarar med en annan länk där det står att de ska brännas upp.

Sedan kommer sanningen från "UNIDENTIFIED MALE" och det är riktigt kul med tanke på hur viktiga källor och referenser är för dig.

Heliga enfald.
Citera
2006-08-16, 07:06
  #293
Medlem
General Nogis avatar
Arad listar i sin Treblinka-bok de formenta 60 overlevande fran lagret (varav de flesta alltsa bor ha haft en storre eller mindre inblick i den pastadda utrotningsprocessen dar), bland dem en viss Czeslaw Augustyniak. Denne skall ha flyttat till Sverige och var vid liv har nar Arad skrev sin sammanstallning av Treblinka-propaganda. En sokning pa Eniro ger ett resultat som tyder pa att Czeslaw inte langre ar i livet, men att han lamnade efterlevande som bor i Storstockholmsomradet.

Googlingar pa Augustyniaks namn ger i stort inga andra resultat an listan fran Arads bok reproducerad pa deathcamps.org. Libris vet inget om bocker eller pamfletter signerade Augustyniak. Vet nagon har om Augustyniak lamnade nagon form av vittnesberattelse efter sig, i form av memoarer, intervjuer eller liknande, eller om han hor till den majoritet bland de av Arad listade judarna som av nagon underlig anledning inte svarade pa de fragor som Arad skickat ut till samtliga de 60 "overlevande"?
Citera
2006-08-16, 13:25
  #294
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Jag frågade kvark vad i hans länk det står det att de blev uppbrända och du svarar med en annan länk där det står att de ska brännas upp.

Sedan kommer sanningen från "UNIDENTIFIED MALE" och det är riktigt kul med tanke på hur viktiga källor och referenser är för dig.

Heliga enfald.
Det var en utskrift från en av CNNs nyhetsinslag. Det borde gå att nysta vidare på den tråden. Hursomhelst så har jag inte hittat någon information som säger att det skulle vara omöjligt att bränna däggdjur till aska med de vardagliga tändmaterialen kol, ved och halm i gropar. Dessutom var det ca 2 veckor mellan de olika nyhetsinslagen, så om det hade varit omöjligt att bränna kadavren med ovanstående verktyg, då hade nyheten "Oh noes! We got 2 use fucking napalm and set the carcasses up the bomb!" kablats ut för länge sedan. De brände inte kadavren för att vara balla, utan för att förhindra att smittan spreds. Om det inte hade fungerat med mondäna tändmaterial i eldgropar, då hade man tagit till andra medel.

Men jag vet vad du är ute efter. Genom att påstå att man inte brände kadaver för några år sedan så kan man inte heller ha bränt lik för 60 år sedan. Hade du sagt att ja, det är möjligt att bränna däggdjur i eldgropar med hjälp av enkla tändmaterial men nej, det gjorde inte nationalsocialisterna - då hade jag kunnat ta dig på allvar. Istället startar du de gamla vanliga trollkonsterna med rök och speglar. Det är det enda historierevisionisterna använt sig av, använder sig av och kommer att använda sig av.

Rök och speglar. Speglar och rök. Och titelbestyckade pseudonymer.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-16, 16:33
  #295
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Vad menar du "annan syretillforsel"?

Om man som brandgropsvittnena pastar brande otaliga lik i en en till flera meter djup grop dar branslet enligt de flesta vittnen huvudsakligen var samlat pa botten skulle tacket av lik se till att lufttillstromningen blev tamligen minimal.

Det ar o.h.t. aningen absurt att pasta att en grop skulle vara mer effektiv an ett bal. I ett bal ar atminstone lufttillstromningen god, aven om det mesta av varmen skulle radieras. I en grop skulle pga den bristande lufttillforseln inte mycket varme alstras, och aven om denna varme teoretiskt inte skulle ga forlorad genom radiering skulle knappast en hogre effektivitet an i ett bal uppnas.

Aven bal ar tamligen ineffektiva forbranningsinstrument, vilket dock inte skall ha hindrat nazisterna fran att forbranna narmare tva miljoner lik i "de rena forintelselagren" inom loppet av nagra manader och ytterligare 1-3 miljoner pastadda arkebuserade judar pa ostfronten under en liknande tidsrymd...

Om det vore sa, varfor har lik traditionellt sett brants pa bal och inte i gropar (jfr Indien)
Har du sett en utegrill någon gång? Formmässigt sett så är det en liten grop där elden brinner långsamt och utvecklar en större värme. Om gropar hade varit mindre effektiva så hade engelsmännen bränt kadavren på öppna marken och sedan skottat ner askan i gropar. (Enter ny konspirationsteori: Engelsmännen bränner kadaver i gropar för att...någonting.)

Ett likbål är en del av en ceremoni, dvs ett skådespel. Det är då inte frågan om att vara ekonomisk, utan att ställa till med en show. Det är inte samma avslut om en kropp långsamt förvandlas till aska i en grop än om den ligger uppe på ett stort bål.

Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Arad listar i sin Treblinka-bok de formenta 60 overlevande fran lagret (varav de flesta alltsa bor ha haft en storre eller mindre inblick i den pastadda utrotningsprocessen dar), bland dem en viss Czeslaw Augustyniak. Denne skall ha flyttat till Sverige och var vid liv har nar Arad skrev sin sammanstallning av Treblinka-propaganda. En sokning pa Eniro ger ett resultat som tyder pa att Czeslaw inte langre ar i livet, men att han lamnade efterlevande som bor i Storstockholmsomradet.
Kul att du fortsätter att göra skillnad på folk och folk. Nyss så skrek du som en stucken gris för att jag vågade distra mig till att gissa att du inte bor i närheten av någon äkta vildmark.

Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Googlingar pa Augustyniaks namn ger i stort inga andra resultat an listan fran Arads bok reproducerad pa deathcamps.org. Libris vet inget om bocker eller pamfletter signerade Augustyniak. Vet nagon har om Augustyniak lamnade nagon form av vittnesberattelse efter sig, i form av memoarer, intervjuer eller liknande, eller om han hor till den majoritet bland de av Arad listade judarna som av nagon underlig anledning inte svarade pa de fragor som Arad skickat ut till samtliga de 60 "overlevande"?
Kanske för att de helt enkelt inte orkade gräva i det på ålderns höst. Folk är inte alltid genomrationella och agerar i linje med sina objektiva intressen. Eller kan du ge en komplett "historiematerialistisk" förklaring till din musiksmak? Trodde inte det. Jag kan i alla fall inte ge det.

/Herr Lindholm
Citera
2006-08-16, 19:29
  #296
Medlem
Utegrillar har lufthål i botten. Men varför inte försöka att stänga av denna ventil och se hur mycket kol som går åt för att helt bränna upp till exempel en flintastek.

Jag har gjort ett praktiskt experiment med en säl och är helt övertygad om att det går åt väldigt mycket bränsle för att bränna upp kadaver. Jag vill kalla det för historieforskning i Thor Heyerdahls anda.

Jag tror inte att det får plats med så mycket kol i en klotgrill som behövs för att helt bränna upp ett par kilo karre med ben. Men det är ju bara att pröva för den som känner sig hågad. En länk där det verkligen framgår att de engelska kadavren blev helt uppbrända skulle också vara intressant att se!
Citera
2006-08-16, 22:41
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Har du sett en utegrill någon gång? Formmässigt sett så är det en liten grop där elden brinner långsamt och utvecklar en större värme. Om gropar hade varit mindre effektiva så hade engelsmännen bränt kadavren på öppna marken och sedan skottat ner askan i gropar. (Enter ny konspirationsteori: Engelsmännen bränner kadaver i gropar för att...någonting.)

Ett likbål är en del av en ceremoni, dvs ett skådespel. Det är då inte frågan om att vara ekonomisk, utan att ställa till med en show. Det är inte samma avslut om en kropp långsamt förvandlas till aska i en grop än om den ligger uppe på ett stort bål.

Kul att du fortsätter att göra skillnad på folk och folk. Nyss så skrek du som en stucken gris för att jag vågade distra mig till att gissa att du inte bor i närheten av någon äkta vildmark.

Kanske för att de helt enkelt inte orkade gräva i det på ålderns höst. Folk är inte alltid genomrationella och agerar i linje med sina objektiva intressen. Eller kan du ge en komplett "historiematerialistisk" förklaring till din musiksmak? Trodde inte det. Jag kan i alla fall inte ge det.

/Herr Lindholm

Tror du att det går bra att elda i en grop i ett område som ser ut så här då? Du känner väl till att hela Auschwitz-Birkenaukomplexet ligger på ett extremt sankt område med extremt högt grundvatten?
Citera
2006-08-16, 22:44
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Utegrillar har lufthål i botten. Men varför inte försöka att stänga av denna ventil och se hur mycket kol som går åt för att helt bränna upp till exempel en flintastek.

Jag har gjort ett praktiskt experiment med en säl och är helt övertygad om att det går åt väldigt mycket bränsle för att bränna upp kadaver. Jag vill kalla det för historieforskning i Thor Heyerdahls anda.

Jag tror inte att det får plats med så mycket kol i en klotgrill som behövs för att helt bränna upp ett par kilo karre med ben. Men det är ju bara att pröva för den som känner sig hågad. En länk där det verkligen framgår att de engelska kadavren blev helt uppbrända skulle också vara intressant att se!

Iofs har min utegrill inga lufthål i botten. Men det är ändå skillnad på en metallkonstruktion som står på ben och på att gräva en grop i marken.

Och vi på forumet kan ju samla till en flintastek åt Lindholm så kan han grilla den tills bara aska återstår och samtidigt fotodokumentera.
Citera
2006-08-17, 06:23
  #299
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
(Enter ny konspirationsteori: Engelsmännen bränner kadaver i gropar för att...någonting.)

Ja, du är verkligen en sorglig och tantpladdrig konspirationsteorteiker som med alla smutsiga och lågretoriska medel försöker undvika en diskussion om sakfrågorna.

Citat:
Ett likbål är en del av en ceremoni, dvs ett skådespel. Det är då inte frågan om att vara ekonomisk, utan att ställa till med en show.

Vi ska förmodligen, om de självständigt tänkande och separat dekonstruerande gaskammarskeptiska debattörerna ids och bryr sig om att dissekera dina uttalanden, dessa uttalanden är nämligen så enastående stupida, ytliga och bloggspeedade att man häpnar, ödelägga dina tramsiga teorier om ingenting.
Citera
2006-08-17, 12:40
  #300
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, du är verkligen en sorglig och tantpladdrig konspirationsteorteiker som med alla smutsiga och lågretoriska medel försöker undvika en diskussion om sakfrågorna.
Och exakt hur skiljer sig det från dina häpnadsväckande deliriskt adjektivmättade haranger? Mellan tummen och pekfingret så skriver du FB:s längsta meningar...

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vi ska förmodligen, om de självständigt tänkande och separat dekonstruerande gaskammarskeptiska debattörerna ids och bryr sig om att dissekera dina uttalanden, dessa uttalanden är nämligen så enastående stupida, ytliga och bloggspeedade att man häpnar, ödelägga dina tramsiga teorier om ingenting.
Se ovan.

/Herr Lindholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in